Svíčky pro 1.3 MPI

Simos 2P
135M, 136M
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Rob »

...samozřejmě není v číně přesunuto 100 % výroby Bosche... ale vyrábí se tam toho dost, ty zapalovací svíčky jsou jisté. Nevím jak to je s nějakýma platinovýma nebo iridiovýma, protože takové do felicie nekupuju, ale takové ty normální a obyčejné, které používá 90 % feldařů, tak ty se tam vyrábějí určitě. Co se týká konkrétně žhavičů tak tam nevím, ono je možné, že třeba část výroby je tam a část výroby někde jinde, případně je to podle typu nebo podle značky aut, pro které se to dělá. Nebudu si vymýšlet a cucat nepodložené informace z prstu, ale obecně informace, že Bosch vyrábí dost podstatnou část své produkce v Číně, je pravdivá stoprocentně.
Rambo-x
Příspěvky: 861
Registrován: úte 25. zář 2012 21:55:37
Bydliště: Vladislav
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Rambo-x »

Problém není v číně. Jakou výrobu si tam objednáš,nebo jakou továrnu tam postavíš,takové výrobky z ní dostaneš. Problém je spíš ve vedení firem. Dřív byli třeba značky jako bosch symbol německé kvality. Dnes už to je taky jenom spotřební zboží jako všechno ostatní
ferdamravenec
Příspěvky: 4169
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od ferdamravenec »

:ot:
některý zelený nářadí se vyrábí v ČR
ale třeba pakny do brzd bych od nich už nevzal , taky čína
Uživatelský avatar
Evzen
Příspěvky: 28
Registrován: čtv 28. led 2010 19:45:04

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Evzen »

Rambo-x píše:0,5 litru na 1000 km je hodně. Třeba můj motor 1,3 MPi má už 270 tisíc a nesežere jedinou kapku. Buď má auto najeto mnohonásobně víc nebo na něm byla zanetbávaná výměna oleje. Svíčka je lehce černá,to znamená že se olej do spalováku dostává,na to množství by to odpovídalo. Kroužky vyloučíš přeměřením komprese. A pokud to nebudou kroužky,tak vyměnit gufírka na ventilech a mělo by to být OK


Mně to olej nežere a taky občas vyhazuju svíčky podobně zbarvené. Je-li známkou oleje ve směsi, nemůže se mi do ní olej dostávat z odfuku z ventilového víka?
Nebo je to tím, že jezdím na LPG? Případně mám hledat jiný problém?
Auto jede v pohodě, startuju na benzín, přepínám na LPG až se trochu proklape na benzín nebo pohne ručička teploměru. Většinou startuju na brnk i v -20 °C.
Svíčky (Brisk DR15TC extra) měním za nové s každou výměnou oleje (tzn. cca 10 - 12500 km, resp. 6 - 12 měsíců).

V poslední době sice občas trochu po studeném startu chvíli poškytávalo, ale to spíš dávám za vinu nějakému počínajícímu problému s přípravou směsi (škrtící klapka?). Jak se v posledních dnech trochu oteplilo, tak zase většina startů ok a na brnk.
Škoda Felicia II (2000), 1.3 MPi, 50kW
Obrázek
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Rob »

Svíčky mívám zbarvené pěkně, jezdím také na LPG a takto vypadají po 15 kkm: http://robertx.rajce.idnes.cz/svicky_NG ... 15_000_km/
a takto po 30 kkm: http://robertx.rajce.idnes.cz/svicky_NG ... 30_000_km/
Nicméně nedělal bych si z toho hlavu, jestli ti to nežere olej. Může to být i bohatší směsí, zkus VAGem zkontrolovat lambdu jak pracuje (a jestli pracuje). Předpokládám, že máš podtlakové LPG s centrálním mixem (a možná krokovým motorkem). Pokud bys měl sekvenci, můžou být zanesené nebo rozhozené třeba vstřiky LPG. Zdá se mi, že možná zbytečně moc brzo měníš svíčky na LPG, já jsem tyto tříbodové NGK měnil po 30 kkm a Brisk bych se tam určitě nebál nechat min. 20 kkm. Na druhou stranu je to každého věc a není to velká investice, která se může bohatě vrátit např. bezproblémovými zimními starty a bezproblémovým provozem vůbec. Jen mi přijde, že měnit svíce po 10 kkm je zbytečně brzo :-)
Jinak já jsem teď přešel na jednobodové denso, dával jsem K16PRU a Q20PRUa naposled jsem se praštil přes kapsu a dal iridiové IK20. Mám je tam chvíli, tak uvidím, o kolik budou trvanlivější, měly by prý vydržet až 100 kkm dle zkušeností plynaře :-D (výrobce udává min 50 kkm). Doma mi zbyly po jedné sadě (K16PRU a Q20PRU), tak kdyby měl někdo zájem, můžu nabídnout á 35 Kč, celkem za 4 ks 140 Kč.
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od pipo444 »

zdar. aké máte skúsenosti so sviečkami Champion RC12YC ? je to pre BMM 135B 40kW. Alebo radšej alternatíva Brisk DR17YC ? NGK BCPR5ES majú málokde...
Matuhsch
Příspěvky: 1116
Registrován: pát 17. dub 2009 19:23:29
Bydliště: Modřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Matuhsch »

Odporúčam NGK :thumleft:
Obrázek
Obrázek
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Rob »

NGK jsem měl dvakrát, auto jezdilo pěkně ale zrovna tak pěkně jezdilo i s Championama a Briskama. Zimní starty všude OK, spotřeba stejná. Někdo má s Briskama problémy, někomu fungujou bez problémů. Držel bych se toho, cos tam měl předtím, podle mě je hlavně důležité aby tam byly takové svíčky jaké tam patří. A pokud je motor a motormanagement v pořádku, musí to fungovat se všema předepsanýma svíčkama (za předpokladu že nejsou vadné). Jestli chceš zaexperimentovat a koupit dražší svíčky tak tím určitě nic nezkazíš, nicméně podle mých zkušeností to nic extra navíc nepřinese.
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od pipo444 »

tak tie sviečky čo tam sú teraz, niekde o stranu vzad je aj foto :D sú tam trojbodové Brisky trocha vypálené :D NGK viem že je uznávaná značka, ak s mi podarí zoženiem teda tie
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Rob »

jak říkám, nic tím nezkazíš, ale myslím že ani nezískáš. zvlášť jestli ti to na Brisky nezlobilo, tak myslím nepoznáš žádný rozdíl. NGK budou násobně dražší, takže je velká otázka zda se to vyplatí, když přínos není veškerý žádný. ale jak se říká, proti gustu žádný dišputát ;-) . Každopádně trojbodové brisky do motoru 135B nepatří, tam mají být myslím DR17YC, jednobodové
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od pipo444 »

jo nepatria tam, pri výmene oleja sa budu meniť aj sviečky a je pokoj. inak vyrábajú sa tie Brisky stále v ČR ?
tie sviečky na mojej foto boli vypálené už a myslel som že to žere olej. no potom som zbadal že olejová škvrna je pod olejovým filtrom kdesi, objavovala sa sporadicky a iba ked je systém pod tlakom, dotiahnutie filtra nepomohlo, je to šmejd AQ :D takže nový MANN to istí.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Rob »

Mann je sázka na jistotu... také ho používám a nedám na něj dopustit. Nevím o tom, že by se Brisk vyráběl mimo ČR, ale moc by mě to nepřekvapilo, kdyby ano. Nicméně neslyšel jsem o tom nic. Kdybys chtěl vyzkoušet japonskou kvalitu za rozumnou cenu, mohu nabídnout jednobodové Denso K16PRU (nebo Q20PRU) za 35 Kč/ks+poštovné :-). Už jsem také slyšel o tom, že Brisky někomu fungovaly blbě a když je vyměnil, tak problém přestal. Nicméně já jsem je měl na třech feldách a na všech OK. Může být, že některému autu Brisky opravdu "nesednou", může to být také tím, že budou náchylnější na provoz ve více opotřebovaném motoru nebo motoru se zanedbanou údržbou. Sám mám s Brisky jen dobrou zkušenost, takže k tomu nemůžu nic říct...
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od pipo444 »

hej Mann je dobrý to vieme :) sviečky kúpim nové, zasa to nie je taká pálka, jeden žhavič je drahší ako jedna sviečka tak čo :D v kufri boli hodené v obale Bosch FR8DC, no zaujímavé že tri kusy v modrom obale a jeden v takom inom do zelena, trocha iná sviečka. takže radšej nové ako tam pchať každú inú
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Rob »

jestli jsou všechny svíčky shodně označené FR8DC, nebál bych se je tam šoupnout. zvlášť jestli jsou to ještě staré poctivé made in Germany. jinak samozřejmě cpát tam jednu svíčku jinou než tři zbývající je hloupost..
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od pipo444 »

mno neviem, tri mali na sebe modrý pásik a označenie FR8DC a jedna zelený pásik a označenie FR8DC+. ak sú staré poctivé, tak OK ale ak šmejdy to radšej tie NGK, Champion či Brisk
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Rob »

nojo, tak v tom případě bych buď sehnal ještě jednu svíčku FR8DC s modrým proužkem anebo jak píšeš koupil komplet 4 svíčky a je.
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Lugosy »

dc a dc+ se liší materiálem elektrody, tepelná hodnota je stejná. co jsem měl bosche, vždy to byly šmejdy.
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od pipo444 »

takže kašlať na ne, radšej niečo zo spomínanej trojice písanej vyššie
kater
Příspěvky: 93
Registrován: úte 25. pro 2018 9:53:49
Bydliště: Čadca
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od kater »

Včera dostala felda Denso IK16TT.Zatiaľ ok.Budem referovať ako sa budj správať.Prvý poznatok je ten ,že pri NGK mi PP pri zohriatom motore na voľnobehu ukazoval spotrebu 0.9l/h a teraz 0,8l/h.
kater
Příspěvky: 93
Registrován: úte 25. pro 2018 9:53:49
Bydliště: Čadca
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od kater »

Takže ďalší postreh. Najazdené asi 85km ,hlavne mesto a kolóny.Štarty jak studeného tak teplého motora rovnaké ako pri NGK. S NGK som bol spokojný ,mám novú lambdu NTK ,vyčistenú a nastavenú klapku ,nový originálny koncový tlmič ,nový originálny termostat s origo čidlom , takže s motorom som nemal žiadne problémy keďže ručička otáčkomeru sa pozrie často na červené dieliky tak elektrody boli krásne ,čisté tehlovej farby .Nieje problém do kopca rozbehnúť auto na 3 stupeň na 120km/hod do obmedzovača. Ale prečo by som si nespravil radosť a pre kľud duše som tam dal tie Densa. No ale teraz ten nový poznatok ,úplne zmizlo to puhupovanie auta pri nízkych otáčkach pri poťahovaní v kolone ,ktoré som musel korigovať spojkou ,teraz to úplne zmizlo a auto ide krásne plynule.Takže ďalšie pozitivum sviečok Denso.
Odpovědět