1.3 MPi chování motoru, otáčky, spotřeba...

Simos 2P
135M, 136M
Jirka98
Příspěvky: 6
Registrován: sob 20. kvě 2017 22:01:37

1.3 MPi chování motoru, otáčky, spotřeba...

Příspěvek od Jirka98 »

Zdravím všechny,

doufám, že už se tohle zatím nikde neřešilo, i když je to pravděpodobný...hledal jsem, četl jsem, ale takhle specifická věc se dost špatně googlí. Projevů je víc, nejspíš to spolu bude souviset:

1. Při startování, jakmile chytne motor, tak otáčky vylítnou docela vysoko (něco přes 2000 ot./min.), pak to pomalu padá. Samozřejmě na plyn při startování nešlapu.
2. Když chci brzdit motorem, motor skoro nebrzdí. I když tam mám nižší rychlost a vyšší otáčky, motor skoro nebrzdí, jako kdyby přidával plyn, i když je po puštění plynu lehce cítit takový to "cuknutí", že se tam něco vypne. Přijde mi, že tam i při noze z plynu musí jít nějakej benzín - u Fabie 1.4 MPI (taky OHV) se mi při jízdě z jednoho konkrétního kopce, noze z plynu, brždění motorem celou dobu a zapnutym topení stávalo, že voda vychladla na cca 70 °C a skoro to přestalo topit :D , s touhle Feldou jsem zkoušel to samý, taky byla docela zima, topení jsem dokonce dal naplno a nic, pořád 90 °C.
3. Když vyřadím a nohu mám už z plynu, otáčky se drží ještě tak vteřinu beze změny, až pak začnou klesat a klesají docela pomalu. Zkrátka se jim moc nechce jít dolu.
4. Stávalo se mi, že naopak od bodu 4 jsem vyřadil nebo jinak pustil plyn z otáček a otáčky spadly až na cca 500 ot./min., zkrátka pod volnoběh. Dvakrát mi motor i chcípnul.
5. Když dám kotel (což se kvůli spotřebě moc často nestává :lol: ) občas mi přijde, že ten motor jakoby "zaskočím" a trošičku se přidusí, než nejistě zabere.

Co vím a co jsem zkoušel:

1. Měnil se termostat, motor se ohřívá na 90 - 100 °C normálně, pak sepne větrák.
2. Snímač otáček na spojce se pravděpodobně měnil taky, ale ruku do ohně za to nedám.
3. Dneska jsem vyndal škrticí klapku, byla lehce zaprasená, ale nic hroznýho, jak jsem viděl jinde na fotkách. Vyčistil jsem ji. Těsnění pod ní vypadalo v pohodě, tak jsem ho jenom máznul olejem a dal klapku zpátky. Jenom u tý klapky se mi zdálo, že při vypnutym motoru byla furt pootevřená - dala se rukou ještě jakoby douzavřít, ale chybělo tam fakt hodně málo do uzavření na doraz. Nevím, jestli je to tak v pořádku. Nicméně po tomhle zásahu se nic nezměnilo.
4. Dřív se autem jezdilo na E85 bez přestavby. Míchalo se to s benzínem, ale je možný, že by se třeba jednotka nějak přizpůsobila na bohatost směsi pro E85 a nechtěla jít zpátky? Nevím, jenom nápad.
5. Novej chladič.
6. Jel jsem z Prahy do Český Lípy po okreskách, zpátky do Prahy, pak pár desítek km po Praze, potom ke Kolínu po okreskách, pár pojížděk tam, zpátky do Prahy a zase pár desítek km po Praze. Po okreskách i v Praze jsem se táhnul jak smrad, lehoučká noha, pomaloučký rozjezdy, otáčky nešly přes 2500, 70 km/h max...museli mě na těch okreskách milovat :D , spotřeba 7,5 litrů...něco málo přes 600 km na nádrž. Jde to, ale vzhledem k těm dálkám a docela extrémnímu stylu jízdy mi to přijde dost. Ale taky jsem jel na zimákách, nevím, kolik ty dovedou u Feldy Combi přidat.

Felda má najeto...těžko říct :D , na tachometru je 196 000, ale ten už pár let nefunguje...řekněme kolem 250 000 km.

Mockrát děkuju všem dopředu za odpovědi,
Jirka
Papi - FK

Re: 1.3 MPi chování motoru, otáčky, spotřeba...

Příspěvek od Papi - FK »

.....
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 30. zář 2020 18:29:03, celkem upraveno 1 x.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.3 MPi chování motoru, otáčky, spotřeba...

Příspěvek od Rob »

Nejjistější bude připíchnout feldu na VAG, kabel stojí na aukru okolo 300 Kč. Souhlasím s Papim, že je ta lambda dost pravděpodobná, takto se projevuje, chcípání na volnoběh, nepravidelný chod a vysoká spotřeba. Nicméně i klapka může být špatná, pokud se po vyčištění neudělal reset & nastavení klapky, otáčky budou padat takto pomalu hodně dlouho. Vyběhnutí otáček hned po startu může být nějakou netěsností v sání, jak vypadá těsnění mezi plastovým víkem klapky a klapkou nahoře? Případně těsnění mezi hlavou a hliníkovým sáním - pokud budeš kontrolovat, zkontroluj a příp. vyměň i těsnění pod výfukovými svody. Prodává se i verze těsnění sání & výfuk dohromady pro BMM, dá se použít i na MPI. Další možnost je špatný vstřik/vstřiky, což může souviset i s těmi starty. Případně benz. čerpadlo, zvlášť pokud se jezdilo na E85 a pravidelně se neměnil benzínový filtr. Takto vypadal u mě po použití E85: http://robertx.rajce.idnes.cz/felda_ben ... uziti_E85/
E85 mi od té doby nesmí do žádného auta. Navíc E85 může snadno lambdu zlikvidovat, pokud se jezdí na E85 bez dalších úprav, jezdíš na chudou směs a motor se zahřívá více než na benzín, čímž lambda trpí a brzo odejde. Další věc která může stát za tebou popsanými negativními projevy jsou čidlo teploty vody (chladící kapaliny) u termostatu a snímač teploty a tlaku nasávaného vzduchu zezadu na sání. Případně svíčky; pokud to jezdilo na E85, dostávaly zaprvé pěkně za p*del a za druhé tam můžou být bůhvíjaké extra super speciál pro použití na toto palivo. Rozhodně zkontrolovat.

Já bych rozhodně začal VAGem, pokud tam žádná závada nebude, o čemž pochybuji, zbyde i tak dost věcí, které VAG neodhalí a které budeš muset vyzkoušet sám - unavené čerpadlo, zacpaný benz. filtr, špatné svíčky, ucpané vstřiky atd. VAG se rozhodně vyplatí koupit a nainstalovat, pokud budeš lítat s každou ptákovinou do servisu na připíchnutí, pěkně se ti to prodraží.

Co se týká spotřeby, tak můj otec, 72 let, jezdí s krátkou feldou 1,3 MPI 40 kW za 5,3 l/100 km. A to jezdí okolo komína, jeho průměrná délka trasy je tak 10-12 km. To jen pro představu, za kolik by měla felda jezdit stylem "důchodec" ;) . Nicméně v tom tvém výpočtu bude někde chyba, pokud najedeš na nádrž přes 600 km, tak rozhodně nemůžeš mít spotřebu 7,5 l/100 km. Felda má nádrž 42 litrů, což pokud bys vyjel úplně "dosucha" a najel např. 620 km, bude vycházet spotřeba 6,77 l/100 km. Předpokládám, že ti ještě něco v nádrži zůstalo, při 5 l v nádrži už rafička palivoměru "leží", takže dejme tomu na 37 l 620 km = 5,97 l /100 km, to vůbec není špatné.
Jirka98
Příspěvky: 6
Registrován: sob 20. kvě 2017 22:01:37

Re: 1.3 MPi chování motoru, otáčky, spotřeba...

Příspěvek od Jirka98 »

Děkuju moc za odpovědi a tolik nápadů :D

Začnu dneškem - včera večer jsem šel odpojit na noc baterku, protože jsem v pár diskusích četl, že se takto vymaže nastavení škrticí klapky (jak jste oba psali) - je to tak, nebo je to potřeba udělat nějakým způsobem přes počítač? Nebo přes VAG? Hledal jsem to jinde, ale přijde mi, že každej píše něco jinýho...
Tohle pomohlo částečně. Přijde mi, že auto líp táhne, víc plynule. Co se týče padání otáček a brždění motorem, tak to pomohlo jenom trochu, ne-li vůbec. Ale od toho pokusu o reset jsem ujel všeho všudy asi 10 km dneska ráno, čili je možný, že by si to ještě časem nějak sedlo?

Filtr - koukal jsem na tu fotku, masakr :shock: , určitě ho vyměním.

VAG jsme včera objednali z Číny asi za 10 dolarů...jakmile přijde, tak se do toho pustím. Bude to za nějakejch pár dní.

Těsnění mezi klapkou nahoře a plastovým víkem jsem neviděl...nějakým stylem jsem to tam prostě nasadil, podívám se na něj, příp. vyfotím. Těsnění pod klapkou jsem kontroloval a vypadalo dobře, pro jistotu jsem na něj nanesl vrstvu oleje, než jsem klapku přišrouboval zpátky.
Těsnění mezi hlavou a hliníkovým sáním...myslíš těsnění, když se zeptám úplně blbě, mezi tím, co je pod klapkou, a zbytkem motoru?

Co se týče vstřiků...na kolik by tak vyšly? Má smysl je nějak čistit/opravovat/brát z vrakáče, nebo koupit rovnou nový?

Každopádně, teď uvidím, jak to po tom odpojení baterky bude jezdit, kouknu na palivák a mezitím přijde VAG. Určitě sem napíšu, jak to bude postupovat, každopádně to do budoucna zkusím všechno - lambdu, všechna ta těsnění, čidlo teploty vody (i když to ukazuje normálně v rozmezí mezi 90 a cca 100 °C) a ten snímač teploty a tlaku vzduchu, plus svíčky, ty jsem taky ještě neviděl.

Jak jsem počítal tu spotřebu, tak před tím jsem taky všemožně hledal objemy nádrže, každej něco jinýho...je pravda, že úplně do sucha jsem ji nevyjel, nechal jsem toho, když už byla ručička víceméně stabilně opřená o ten dolní doraz. To by ta spotřeba pak byla super vzhledem ke všem těm věcem :D , zkusím udělat dlouhodobej průměr, jezdím docela dost, cca 3 - 4 tkm za měsíc, těch pár litrů o nádrži se v tom pak stejně ztratí. A jinak táta má s feldou parádní spotřebu :thumright:

Děkuju moc, pustím se do toho a dám vědět, co jsem jak dělal, co jak pomáhá a tak.. ;)
Naposledy upravil(a) Jirka98 dne stř 24. kvě 2017 9:11:17, celkem upraveno 1 x.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.3 MPi chování motoru, otáčky, spotřeba...

Příspěvek od Rob »

ten reset odpojením baterie neuděláš, tak se to dělalo v dřevních dobách, kdy byly feldy nové a ještě na reset nebyly relevantní programy, respektive měly je možná jen autorizované servisy. Navíc se jednotka dávala na noc do mrazáku... no nevím. Na reset je jednoduchý prográmek jmenuje se simos manager, ke stažení zdarma zde: http://www.motordiag.cz/msm/
Reset a základní nastavení klapky je polopaticky popsáno zde: http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... -ecu-simos
Pokud reset neuděláš, jednotka se sama nějak přizpůsobí provozem, ale může to trvat i přes 1000 km, takže to není záležitost jedné cesty do práce a zpět. Ovšem ideální je provést reset aby vše bylo jak má být.
Když sundáš horní plast.víko nad klapkou a otočíš ho nohama vzhůru, tak uvidíš okrouhlé těsnění na klapku s průměrem ca 5 cm. zkus ho sundat, jde to lehko, a zkontrolovat.
těsnění mezi hlavou a sáním - toto je dohromady s těsněním k výfukovým svodům použitelné i na felicii a dle mého vhodnější, protože nedělené: https://www.autodily-stancl.cz/starsi-t ... 57-10.html
Umístěné je mezi hlavu a hliníkové svody sání, resp. výfukové svody, v autě je umístěné na hlavě "zezadu" směrem k řidiči, zde: http://jmjm.cz/detailwm.php?791-hlava-a-kanaly/17
Nový vstřiky nejsou nejlevnější záležitost, jeden stojí novej cca 2000 Kč. Použitý se dají koupit mnohem levněji, pokud bys měl zájem, můžu nabídnou 4 ks včetně lišty za 300 Kč + případné poštovné. Dají se vyčistit ultrazvukem, případně je nechat přes noc ponořené v benzínové lázni (pozor na zaplavení konektorů), někdy to pomůže. Než budeš měnit naslepo věci, počkej na VAG a zkus zkontrolovat ty věci, které ti VAG neodhalí - svíčky, filtr, čerpadlo atd. 3-4 kkm měsíčně je dost velkej nájezd, neuvažuješ o LPG? Při najetých 3500 km měsíčně by se ti investice vrátila tak do půl roku.... Mně vychází úspora cca 0,7 Kč/km při současných cenách paliv, jezdím 20-25 kkm ročně. každopádně než bys to dal na přestavbu, chce to mít auto v cajku, protože bez toho se nepovede to vyladit tak, aby to fungovalo bez problémů na plyn a zároveň jsi ušetřil nějakou smysluplnou částku.
Jo, tata má spotřebu fajnovou. Ale i kdyby měl dvojnásobnou, tak při nájezdu 3000 km ročně je to skoro jedno. Nicméně nízká spotřeba potěší za všech okolností... ;)
ferdamravenec
Příspěvky: 4170
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.3 MPi chování motoru, otáčky, spotřeba...

Příspěvek od ferdamravenec »

reset odpojením jde jen u 1,6

čidlo teploty - to že ukazuje +- správně neznamená že je dobrý , je totiž dvojitý budík/řj

taky nezapomenout zkontrolovat katík může být rozsypanej
a výfuk-zadní díl - náhražka bývá uvnitř shnilá (klidně po roce) a vata shrnutá a pak se musí víc šlapat na plyn
Jirka98
Příspěvky: 6
Registrován: sob 20. kvě 2017 22:01:37

Re: 1.3 MPi chování motoru, otáčky, spotřeba...

Příspěvek od Jirka98 »

Rob píše:ten reset odpojením baterie neuděláš, tak se to dělalo v dřevních dobách, kdy byly feldy nové a ještě na reset nebyly relevantní programy, respektive měly je možná jen autorizované servisy. Navíc se jednotka dávala na noc do mrazáku... no nevím. Na reset je jednoduchý prográmek jmenuje se simos manager, ke stažení zdarma zde: http://www.motordiag.cz/msm/
Reset a základní nastavení klapky je polopaticky popsáno zde: http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... -ecu-simos
Pokud reset neuděláš, jednotka se sama nějak přizpůsobí provozem, ale může to trvat i přes 1000 km, takže to není záležitost jedné cesty do práce a zpět. Ovšem ideální je provést reset aby vše bylo jak má být.
Když sundáš horní plast.víko nad klapkou a otočíš ho nohama vzhůru, tak uvidíš okrouhlé těsnění na klapku s průměrem ca 5 cm. zkus ho sundat, jde to lehko, a zkontrolovat.
těsnění mezi hlavou a sáním - toto je dohromady s těsněním k výfukovým svodům použitelné i na felicii a dle mého vhodnější, protože nedělené: https://www.autodily-stancl.cz/starsi-t ... 57-10.html
Umístěné je mezi hlavu a hliníkové svody sání, resp. výfukové svody, v autě je umístěné na hlavě "zezadu" směrem k řidiči, zde: http://jmjm.cz/detailwm.php?791-hlava-a-kanaly/17
Nový vstřiky nejsou nejlevnější záležitost, jeden stojí novej cca 2000 Kč. Použitý se dají koupit mnohem levněji, pokud bys měl zájem, můžu nabídnou 4 ks včetně lišty za 300 Kč + případné poštovné. Dají se vyčistit ultrazvukem, případně je nechat přes noc ponořené v benzínové lázni (pozor na zaplavení konektorů), někdy to pomůže. Než budeš měnit naslepo věci, počkej na VAG a zkus zkontrolovat ty věci, které ti VAG neodhalí - svíčky, filtr, čerpadlo atd. 3-4 kkm měsíčně je dost velkej nájezd, neuvažuješ o LPG? Při najetých 3500 km měsíčně by se ti investice vrátila tak do půl roku.... Mně vychází úspora cca 0,7 Kč/km při současných cenách paliv, jezdím 20-25 kkm ročně. každopádně než bys to dal na přestavbu, chce to mít auto v cajku, protože bez toho se nepovede to vyladit tak, aby to fungovalo bez problémů na plyn a zároveň jsi ušetřil nějakou smysluplnou částku.
Jo, tata má spotřebu fajnovou. Ale i kdyby měl dvojnásobnou, tak při nájezdu 3000 km ročně je to skoro jedno. Nicméně nízká spotřeba potěší za všech okolností... ;)
Tak to mám radost, už jsem si myslel, že ten "reset" nepomohl. Děkuju moc za ty odkazy, teď to nemusím hledat :thumright: , udělám to přesně podle nich.
Jojo, tohle těsnění si vybavuju, viděl jsem ho tam. Dneska ho vyndám a kouknu na něj, jestli je ok. To těsnění mezi hlavou a sáním - 75 Kč komplet? Luxus :D , dáme ho tam.
Tak teď už jsem se zorientoval, kde to těsnění je, myslím, že to zvládnu udělat. Díky za nabídku těch vstřiků, když zjistím, že je problém tam, tak se domluvíme ;)
LPG chci do budoucna jednoznačně, ale bál jsem se to sem napsat :D , ušetří to fakt dost peněz, tím spíš při tomhle nájezdu...donedávna jsem jezdil Peugeotem 106 1.5D (ještě ho mám, ale moc mi vykvet) za 5 litrů nafty z ONO po městě...teď s feldou s každým tankováním znásilňuju peněženku :lol: , ale přesně, jak píšeš..nejdřív se udělá motor, aby šlapal, jak má, a pak bych teprve šel do přestavby na LPG. Co se týče koroze, tak to vypadá, že felušku garážovali...prahy držej (měnil jsem kola a s heverem nebyl problém), klasicky vzadu blatníky a kousíček lemů, zevnitř lehce uložení zadních tlumičů, ale to vypadá povrchově, podlaha, nápravy, ramena OK - kdysi ošetřeno gumoasfaltem. Mimochodem, na to bych se chtěl zeptat...dejme tomu, že přestavím 1.3 MPI na LPG a něco tam odejde, že budu muset měnit motor...kdybych chtěl "přendat tu přestavbu" na jinej motor, tak ta se týká víceméně jenom hlavy, kam se přidává do válců plyn, ne? Jde mi o to, jak moc je LPG přestavba technicky "vázaná" ke konkrétnímu motoru. U tohohle budou určitě časem potřeba minimálně rozvody, řetěz už chrastí jak blázen.
Přesně tak, pár ušetřenejch peněz na spotřebě vždycky potěší ;)
Naposledy upravil(a) Jirka98 dne stř 24. kvě 2017 10:18:03, celkem upraveno 1 x.
Jirka98
Příspěvky: 6
Registrován: sob 20. kvě 2017 22:01:37

Re: 1.3 MPi chování motoru, otáčky, spotřeba...

Příspěvek od Jirka98 »

ferdamravenec píše:reset odpojením jde jen u 1,6

čidlo teploty - to že ukazuje +- správně neznamená že je dobrý , je totiž dvojitý budík/řj

taky nezapomenout zkontrolovat katík může být rozsypanej
a výfuk-zadní díl - náhražka bývá uvnitř shnilá (klidně po roce) a vata shrnutá a pak se musí víc šlapat na plyn
Tak to s čidlem jsem netušil, preventivně ho vyměním :thumright:
To s katíkem jsem kdesi četl, psali tam pak, že se dávaly svody bez katíku z favorita..je to dobrej nápad?
Takže koukneme i do výfuku. Děkuju moc ;)
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.3 MPi chování motoru, otáčky, spotřeba...

Příspěvek od Rob »

Jo, ten reset by mohl pomoct. Hodně bych věřil také té výměně palivového filtru, jestli to jezdilo na E85, bude to šmakuláda. S tím filtrem bych moc dlouho neotálel, třeba se tím povede zachránit čerpadlo, jestli už neodešlo. 75 je cena bez DPH, ale i 91 s DPH není zlé :-). Výměna je trochu opruz kvůli výfuku, ale dá se. S těma vstřikama nepospíchej, mám je kdyžtak doma, ale myslím, že to spíš bude něčím jiným.. ty vstřiky bych dělal jako jednu věc z posledních. O LPG si toho hodně přečteš zde: http://www.feliciaklub.cz/forum/viewforum.php?f=61 . Obecně to fakt chce mít motor v dobrém stavu, čidla aby správně ukazovala a hlavně lambdu. Pokud budeš kupovat, tak určitě ne čínskou, ale novou ideálně tuto NGK/NTK: https://www.autodily-stancl.cz/elektron ... lsh25.html (dá se jinde sehnat i levněji). Kvalitní a funkční lambda je pro LPG provoz hodně důležitá. Jinak se s LPG připrav na kratší dojezd - při použití nádrže místo rezervy okolo 400 km, vyšší spotřebu - normál okolo 8 l/100 km, v zimě klidně mezi 9-10 l/100 km. V zimě to většinou chce ujet kousek na benzín, než si to přepneš na LPG, aby to nechcípalo a nedusilo se. Někomu to jede bez problémů hned na LPG i v mrazu, někdo musí kousek (0,5 - 3 km) ujet na benzín v závislosti na konkrétním autě a aktuální venkovní teplotě,než se s tím dá jet na LPG (přepnutí se dá nastavit automaticky v závislosti na ohřátí motoru). Hlavně si vyber na přestavbu někoho, na koho budeš mít dostatek dobrých referencí, nízká cena není všechno. Mně to dělali tito neumětelové: http://www.1-lpg.cz/texty/kontakt/ před pěti lety a totálně mi to zes*ali. Na použitém systému až tak nezáleží, felda bude fungovat se vším, jde ale o to, aby to bylo udělané kvalitně a profesionálně. Spíš bych doporučil podtlak s centrálním směšovačem, který bude stát tak 12000-15000 Kč než sekvenci, která koštuje ca 20000 Kč a je o dost složitější a náchylnější na poruchy s dražším a častějším servisem. Možná má sekvence o trošičku nižší spotřebu, ovšem vyváženou tím, že se ani v létě nedá přepnout okamžitě na LPG a nějaký kilometr dva musíš jet stejně na benzín, čímž se výhoda nižší spotřeby smazává. Nevěř takovým kecům jako že budeš jezdit za půlku, cena LPG je sice cca poloviční oproti benzínu, ovšem na LPG to bude mít VŽDY vyšší spotřebu než na benzín. Tak ať si ušetříš zbytečné zklamání. Jiná zásadní negativa mě snad v souvislosti s LPG nenapadají..
Co se týká případné výměny motoru, LPG feliciovému motoru určitě nějak nevadí. Dodržuj intervaly výměny olejů a filtrů (vzduch. filtr je vhodné vyměnit dříve např. po 20 kkm stejně jako svíčky) a najedeš klidně 300 kkm na LPG bez problémů. I tak si myslím, že je jednodušší a levnější např. vyměnit těsnění pod hlavou nebo rozvody, než rasovat ven celej motor. To bys fakt musel zadřít což při dodržování výše uvedených zásad nehrozí. Kdyby přesto, podtlak je dost jednoduchej, takže se dá předpokládat, že by po přehození motoru LPG dál fungovalo i bez nutnosti nějakého seřizování. Případně by se jednoduchým zásahem změnily některé hodnoty, což je otázka několika stokorun u plynaře a práce tak na 10 min.

Teplotní čidlo předem neměň, počkej na VAG a mrkni zda ukazuje opravdu správnou teplotu, zahřátý motor by měl mít kolem 90°C. Pokud bys kupoval jiné, tak jedině originál ELTH Luxemburg, klidně i starší, použité. Náhrady bývají často problematické, i když jsou nové. Dlouhé svody z favorita bez katu mám i s navařeným závitem na lambdu, pokud bys měl zájem, mohu nabídnout. Jede to s nima pěkně. Ale nevím, jak bez katu uděláš emise, pokud tam teda nemáš nějakou protekci ;-). Případně bys musel před STK svody vždy měnit....

Jinak při tvém ročním nájezdu vidím LPG jako jednoznačně pozitivní věc s rychlou návratností, pakliže nemáš problém s výše napsanými skutečnostmi a omezeními, které LPG obnáší. Znám lidi, co si pořídí sekvenci za 25 kkč do auta, se kterým jezdí 10 kkm ročně a považují to za ekonomickou výhru. Mě se to zatím netýká, ale budu velmi zvažovat, zda se mi při mém nájezdu vyplatí sekvenční LPG do nějakého novějšího auta, až budu nucen se feldy zbavit. Mám zato, že pokud je LPG dobře a kvalitně uděláno, je výhodnější než vozidlo na naftu. Zvlášť tedy pokud se to týká novějších vozů s kurvítky jako DPF filtry, systémy AdBlue, dvouhmotové setrvačníky apod. Není nad jednoduchý atmosférický benzínový čtyřválec s LPG :-)
Jirka98
Příspěvky: 6
Registrován: sob 20. kvě 2017 22:01:37

Re: 1.3 MPi chování motoru, otáčky, spotřeba...

Příspěvek od Jirka98 »

Co jsem viděl tu fotku, tak věřím, že palivák bude masakr. Udělám ho co nejdřív :)
Díky za odkazy k LPG, už jsem k tomu dost načetl. Je mi jasný, že spotřeba bude o fous vyšší...ale je super pocit vědět, že dokud jezdím tak do 12 litrů LPG, tak se to furt vyplatí :lol:
Přesně, při výběru firmy na přestavbu se budu řídit hlavně podle recenzí, za dobře odvedenou práci si rád připlatím :)
O rozdílu podtlak s centrálním směšovačem/sekvence jsem zatím vůbec neslyšel o.o a jsem rád, že existuje jednodušší varianta. Stejně bych měl nejradši karbec a klid v duši :D
To jo, jediná úspora je tam díky ceně LPG...jinak to vždycky žere o fous víc, co jsem hledal a četl.
Mnoo...jestli ona feluška už těch 300 tkm nemá :D , tachometr už pár let nejde a je tam natočeno 196 000...tak nevím :) , ale když už by došlo na výměnu, tak jsem rád, že by se dalo LPG jednoduše přendat a jezdit dál s jiným motorem.
Tak mě napadá...když jsem hledal přestavby na LPG, dost jsem toho četl o tom, že by se mělo nainstalovat FlashLube na ochranu sedel ventilů..dělá se to u 1.3 MPI taky? Má to smysl?
VAG by měl do pár dní přijít. Jakmile ho budu mít, napíchu to a napíšu sem, co jsem zjistil ;)
Určitě jo, LPG chci do feldy od začátku a o to víc jsem ho začal chtít, když jsem zjistil, jak jsou ty přestavby na feldy levný :D
Záleží jaká nafta, na ne tak starých a modernějších dieselech mi vadí už v první řadě turbo...čekat, kdy přijdu o lopatky, nebo to nasaje olej...byť to díky tomu aspoň trochu jede :D , pak přesně dvojhmota, přímý vstřikování...a nedej bože elektronický čerpadlo...zlatá moje 106 - 1.5D bez turba, nepřímej vstřik, rotační čerpadlo, dvouhmota žádná..mohl jsem naftu napůl ředit olejem z Tesca za 19.90 a jezdit po Praze za 5 litrů :D , jenom škoda, že mi shnily ty nosníky :(
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.3 MPi chování motoru, otáčky, spotřeba...

Příspěvek od Rob »

Nevím odkud jsi, ale dobré reference mám na pana Svěráka z Boskovic, to je kapacita v oboru. Potom třeba Neptun Harfa v Praze, ti tomu myslím taky rozumí, i když jsou dražší. Mně to dělali Trojanovi v Novém Městě na Moravě za 13000 Kč vloni. Myslím, že to je udělané dobře, fotky nové přestavby mám kdyžtak zde: http://robertx.rajce.idnes.cz/nove_LPG_ ... 27.6.2016/
Karbec není špatnej, ale na přestavbu LPG bych řekl, že je felda 1,3 MPI ideál. U karbecu se vypařoval benzín a při dlouhém provozu pouze na LPG karbec degeneroval a pak v zimě když bylo potřeba startovat na benzín, tak byl zhusta problém. Vysychaly a praskaly membrány u palivové pumpy tím jak se dlouho nejezdilo na benzín... tohle všechno felda MPI nemá. Ale zase je potřeba hlídat hladinu benzínu v nádrži, aby neodešlo čerpadlo atd. Nebo si udělat odpojení čerpadla při provozu na LPG...Všechno má svoje. I kdyby felda měla 300 kkm, není se čeho bát. Při pravidelném servisu vydrží klidně milión km. Kdybys chtěl funkční budíky s otáčkoměrem a počítadlem km, můžu se ti po nich mrknout, jestli máš zájem :-).
Flashlube má smysl u korejců, japonců, popř. u francouzů, ale pro felicii MPI je to nošení dříví do lesa. Naprosto zbytečné, neznám nikoho kdo to u feldy má. Jen si tím zbytečně prodražíš provoz. Používej kvalitní filtry, svíčky a oleje, pravidelně vyměňuj a uděláš tím autu větší službu.
Jj, škoda těchto starých jednoduchých dýzlů bez všech sarapatiček okolo. Ale takové už se nikdy dělat nebudou, bohužel. Ta doba už je za nama... :-(
Jirka98
Příspěvky: 6
Registrován: sob 20. kvě 2017 22:01:37

Re: 1.3 MPi chování motoru, otáčky, spotřeba...

Příspěvek od Jirka98 »

Rob píše:Nevím odkud jsi, ale dobré reference mám na pana Svěráka z Boskovic, to je kapacita v oboru. Potom třeba Neptun Harfa v Praze, ti tomu myslím taky rozumí, i když jsou dražší. Mně to dělali Trojanovi v Novém Městě na Moravě za 13000 Kč vloni. Myslím, že to je udělané dobře, fotky nové přestavby mám kdyžtak zde: http://robertx.rajce.idnes.cz/nove_LPG_ ... 27.6.2016/
Karbec není špatnej, ale na přestavbu LPG bych řekl, že je felda 1,3 MPI ideál. U karbecu se vypařoval benzín a při dlouhém provozu pouze na LPG karbec degeneroval a pak v zimě když bylo potřeba startovat na benzín, tak byl zhusta problém. Vysychaly a praskaly membrány u palivové pumpy tím jak se dlouho nejezdilo na benzín... tohle všechno felda MPI nemá. Ale zase je potřeba hlídat hladinu benzínu v nádrži, aby neodešlo čerpadlo atd. Nebo si udělat odpojení čerpadla při provozu na LPG...Všechno má svoje. I kdyby felda měla 300 kkm, není se čeho bát. Při pravidelném servisu vydrží klidně milión km. Kdybys chtěl funkční budíky s otáčkoměrem a počítadlem km, můžu se ti po nich mrknout, jestli máš zájem :-).
Flashlube má smysl u korejců, japonců, popř. u francouzů, ale pro felicii MPI je to nošení dříví do lesa. Naprosto zbytečné, neznám nikoho kdo to u feldy má. Jen si tím zbytečně prodražíš provoz. Používej kvalitní filtry, svíčky a oleje, pravidelně vyměňuj a uděláš tím autu větší službu.
Jj, škoda těchto starých jednoduchých dýzlů bez všech sarapatiček okolo. Ale takové už se nikdy dělat nebudou, bohužel. Ta doba už je za nama... :-(
Jsem z Prahy, moc rád takhle slyším ohlas dopředu na nějaký plynaře, dám to klidně do tý Harfy, je mi jedno, jestli to bude o trošku dražší...hlavně ať je to dobře :)
Přesně tohle jsem slýchával o přestavbách na LPG, "ať se na to vykašlu, pak už to ani nejezdí na benzín...", to je tak, když se mluví o jinym motoru :D
Tachometr jsme nakonec opravili během chvíle, byl vypadlej náhon za budíkem :)
Ale nejdůležitější bomba na konec - před týdnem jsem natankoval plnou do prvního cvaknutí pistole, nijak jsem to nepřelejval. Dneska na budíku 671 km a ručička je ještě asi milimetr nad spodním dorazem. Pakliže má nádrž 42 litrů a pod tím dorazem je ještě 5 litrů, jak jsi psal, tak mám s felicií za 5 000 Kč po 6 majitelích spotřebu 5,4 litrů na 100 kilometrů v kombinovanym provozu!!! :D :D Neskutečný :o Jezdím s tím sice jako s hnojem, ale tak třetina z toho byla Praha, zbytek okresky...a vždycky jsem se po chvíli vyplazil na povolenou rychlost :)
VAG nám ještě nedorazil, otáčkám se furt nechce moc padat a po startu za studena pořád vylítávaj na cca 2 500...ale vysledoval jsem, že když párkrát za jízdu dám kotel, tak nejen že z kotle (i třeba z půlky plynu) ty otáčky spadnou hned a rychle, ale že se to na tu jízdu pak skoro srovná :D , určitě to bude něco u klapky, jak je zde psáno. Každopádně...přijde VAG, projedeme to, napíšu sem, co jsme našli...a pomalu se chystám na LPG přestavbu :thumright:
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.3 MPi chování motoru, otáčky, spotřeba...

Příspěvek od Rob »

člověče, tak ta Harfa fakt není nejlevnější.... viz: http://neptun-harfa.cz/Cenik-montazi-LP ... /3876.html
skoro mi to teda přijde dost hodně.
Mně to dělali tady a řekl bych, že můžu doporučit, fotky mojí montáže byly vložené v příspěvku výše:
http://www.trojanmotor.com/index/lpg---cenik-montazi
Řekl bych, že jedna návštěva na Vysočině za 4000 Kč stojí. Ale je to na tobě. Ten Svěrák z Boskovic www stránky nemá, ale určitě by se na něj kontakt dal sehnat. A určitě by to taky nestálo 17000 Kč jako na té Harfě. No kdybys přece jen chtěl jít k nim, řekni, že nechceš ukazatel paliva, kterej stejně pořádně neukazuje a myslím, že aspoň litr by ti sundali z ceny dolů. Nebo se s nima třeba nějak domluvíš.. Když řekneš, že chceš co nejlevnější systém, ale spolehlivej, určitě ti něco nabídnou. 17000 Kč je masakr. Nenech se překecat na sekvenci, jsem si jistý, že ti ji budou nabízet, ale to je pro tebe naprosto zbytečné a navíc je to dražší a choulostivější a na servis dražší systém. Myslím, že 5 litrů benzínu už pod dorazem být nemusí, ono záleží jak dlouho ta rafička už leží a co jsi s ležící rafičkou už najel. ale i tak máš spotřebu pěknou. Kdybys chtěl změřit přesněji, chtělo by to nulovat denní počítadlo km a vždycky nabrat do plna benzín a spočítat, kolik jsi natankoval a kolik jsi na to ujel. Když to uděláš párkrát a zprůměruješ to, vyjde ti celkem přesná hodnota. Myslím, že není nic extra vyjímečného jezdit s feldou okolo 5 l/100 km, spotřeba je to pěkná, ale určitě ne nereálná. Kdybys fakt hodně šetřil, myslím, že se dostaneš i pod 5. Jj, až přijde VAG kabel, udělej reset + nastavení a je vymalováno. :thumright:
Naposledy upravil(a) Rob dne úte 06. čer 2017 7:58:23, celkem upraveno 1 x.
Papi - FK

Re: 1.3 MPi chování motoru, otáčky, spotřeba...

Příspěvek od Papi - FK »

.....
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 30. zář 2020 18:28:48, celkem upraveno 1 x.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.3 MPi chování motoru, otáčky, spotřeba...

Příspěvek od Rob »

Ta otázka je něco podobnýho, jako zakašlat doktorovi do sluchátka telefonu s dotazem: pane doktore, je to chřipka nebo zápal plic? :-D
Předpokládám, že ta otázka byla položena spíše jako řečnická než s úmyslem dostat na ni odpověď, přesto na ni odpovím.
Nějaké odpovědi lze nalézt například zde: http://www.havex.cz/cz/jak-mohu-ovlivni ... sveho-vozu
nebo zde: http://www.autoweb.cz/5-zarucenych-rad- ... -spotrebu/
je toho na internetu spousta, stačí hledat.
Už jen věta "ale pri beznym jezdeni do prace jsem se dostal jen lehce pod 6" je velmi nejednoznačná. Jeden kamarád jezdí s autem do práce 3 km po Jihlavě, druhej jezdí pracovat do 40 km vzdáleného města, jiný jezdí dvakrát měsíčně do Holandska kde bydlí a pracuje a sem jezdí na víkendy. Všichni jezdí do práce, těžko budou mít spotřebu srovnatelnou i kdyby měli naprosto stejná auta. Těžko si představit pod pojmem "spotřeba při běžném ježdění do práce" něco konkrétního. Dál záleží na technickém stavu vozidla, použití a četnosti výměny spotřebního materiálu jako svíčky, olej, filtry, přidávání aditiv do paliva, garážování, kolik vás v autě jede a zdaleka nejvíc na samotném způsobu jízdy. Znám lidi, co jezdí s feldou okolo zmíněných 5 l/100 km a další, co jezdí za 9. Asi nemá smysl abych tady rozváděl všechny okolnosti, které mají vliv na spotřebu toho nebo onoho vozidla, protože jsou notoricky známé a bylo by to nošením dříví do lesa. Já sám před montáží LPG do své druhé feldy jsem s ní dlouhodobě jezdil za 5,4 l/100 km, takže mohu z vlastní zkušenosti potvrdit, že se o nic nereálného nejedná. A znám osobně i pár kolenovrtů, kteří jezdí ještě za míň.
Každopádně předepsaná spotřeba pro MPI je 6,4 pro 40 kW a 6,7 pro 50 kW....
Takže asi tak... ;)
Papi - FK

Re: 1.3 MPi chování motoru, otáčky, spotřeba...

Příspěvek od Papi - FK »

.....
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 30. zář 2020 18:28:35, celkem upraveno 1 x.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.3 MPi chování motoru, otáčky, spotřeba...

Příspěvek od Rob »

Ono to může být klidně kombinace více věcí jak píšeš. Ale podle toho, co jsi napsal mi ta spotřeba vůbec nepřijde špatná, spíš naopak. Ono taky každé auto je trochu jiné a jestliže se tady honí decky, už jde fakt o detaily. Já bych se na to vybodl, pokud s tím nemáš problémy, nechal bych tak a jezdil protože není moc co vylepšovat. Nicméně pár tipů ti můžu napsat...
Ty čidla (vody a vzduchu, můžeš i snímač otáček) bych vyndal a očistil, nánosy mohou výstup z čidla zkreslit a pak se zbytečně prodlužuje doba vstřiku a roste spotřeba. Ono vadné čidlo může ovlivnit spotřebu hodně ale i málo, záleží na tom, o kolik proměřuje.
Mrkni na paměť závad, zkus vyčistit klapku a udělat reset+nastavení
Teď na léto (v podstatě na období jaro-léto-podzim) můžeš demontovat klapku ve filtrboxu, která pouští ohřátý vzduch k fitru. Přívod teplého vzduchu od svodů ve filtrboxu zaslepit. Na zimu nezapomenout vrátit.
Já osobně jsem ještě odstranil aktivní uhlí, místo elektromagnetického ventilu odvětrání jsem namontoval rezistor, případně je možné koupit sadu pro odstranění aktivního uhlí od specialnielektronika.cz, Sada pro odpojení nádobky s aktivním uhlím. Dál jsem odstranil přisávání z ventilového víka nad klapku a pod klapku a přívody na klapce jsem zaslepil. Zaprvé se klapka méně zasírá, za druhé se zklidní volnoběh. Do klapky mi jde teď opravdu pouze vzduch z filtrboxu, což považuji za ideální stav.
Někdo si demontuje kat a dá místo toho dlouhé svody z faka s přivařeným závitem na lambdasondu, jede to opravdu lépe, ale může nastat problém na emisích. Zvlášť v dnešní době.
Při výměně spojky nemusí být na závadu stočit & odlehčit setrvačník (já to nemám)
Dost udělají svíčky, já mám LPG takže používám jiné, ale pěknou spotřebu na benzín jsem dosahoval s NGK BKUR5ET-10 i s Brisk DR15TC. Někomu brisky zlobí... Důležité je hlavně je včas vyměnit, nenechal bych je déle než 30-40 kkm (na benzín). Někdo je mění preventivně při výměně oleje, nestojí mnoho (Brisky) a sníží se zatížení zapalovací soustavy
Může být problém i s přibržďujícím kolem (nebo více koly), podhuštěnými pneumatikami, zatížení auta více osobami/nákladem, kopcovitým profilem trasy, častém stání na semaforech atd.
Trochu pomůže i aditivum, já leju VIF super benzin aditiv, má to opravdu vysoké hodnocení na heurece, zde:
https://aditiva.heureka.cz/vif-super-be ... l/recenze/
Na závěr uvedu dědkovské pravidlo, které jsem si přečetl v příručce pro řidiče tuším z roku 1964. Znělo nějak takto: "Pro úspornou jízdu předvídejte, jezděte plynule, zbytečně prudce neakcelerujte a nebrzděte. Prakticky jezděte tak, jako byste měl porouchané brzdy." To je zlaté pravidlo, které spotřebu ovlivní velmi znatelně
Tak snad jsem ti trochu napověděl...
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.3 MPi chování motoru, otáčky, spotřeba...

Příspěvek od Rob »

@Jirka98: tady mi přestavbu na 1,3 MPI nabízeli za 15300 Kč vloni, mám na ně také celkem dobré reference, viz:
https://mobilgas.cz/
Papi - FK

Re: 1.3 MPi chování motoru, otáčky, spotřeba...

Příspěvek od Papi - FK »

.....
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 30. zář 2020 18:28:17, celkem upraveno 1 x.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.3 MPi chování motoru, otáčky, spotřeba...

Příspěvek od Rob »

když někdo jezdí pod 5, tak to už je jinej level. Podle mého názoru každá decka pod 5,5 l/100 km je celkem problém dosáhnout. Pak už to chce takový finesy jako úpravy motoru, snižování hmotnosti rotačních hmot jako setrvačníku atd, leštění a slícování kanálů sání a výfuku, šetření každýho deka co v autě vezeš, velmi jemné zacházení s akceleračním pedálem, někdo třeba vypíná motor z delšího kopce a na semaforech, nepustí si větrák nebo rádio, v zimě nepustí topení atd. Je otázka, zda složitost jmenovaných úprav či takový uživatelský diskomfort za ušetřených 0,3 l na spotřebě někomu stojí anebo ne. Většině lidí ne, proto se většina lidí pod těch 5,5 l nedostane. Ale možné to určitě je...
Vyzkoušej na co máš chuť, já většinu jmenovaných úprav sám mám k velké spokojenosti a bez problémů procházím i STK
ferdamravenec
Příspěvky: 4170
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.3 MPi chování motoru, otáčky, spotřeba...

Příspěvek od ferdamravenec »

jde o to jestli je vše "správné" a "bez závady"
a poslední věc je správně to spočítat
Uživatelský avatar
Yetti98
Příspěvky: 1324
Registrován: ned 08. čer 2008 21:46:35
Bydliště: Praha 4 142 00
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.3 MPi chování motoru, otáčky, spotřeba...

Příspěvek od Yetti98 »

Proč lít do nádrže nějaká aditiva když většina benzínů na pumpách to již v sobě má (benzina, shell, Omv) a to stačí aby se motor čistil a neusazovali se v něm spaliny,jinak jezdím kombi jízdy město Praha, a dálnice Praha - Nepomuk a to tam je vesnice za vesnicí za pouhých 6,5l/100km a na nádrž mívám nájezd cca 580km a vůbec si nestěžuji :D Jinak spotřeba se počítá litry děleno km x 100 :lol:
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.3 MPi chování motoru, otáčky, spotřeba...

Příspěvek od Rob »

to je jednoduchá odpověď, proč kupovat aditivum. Aditivované benzíny (myšleno aditivované tak aby to mělo nějaký význam) například u zmiňovaných značek - shell, omv, benzina, jsou o cca 2 Kč (někdy i o více) na litru dražší oproti běžnému bezínu. Protože nepředpokládám, že felicie mají majitelé, kteří na korunu nehledí a je jim jedno, zda kupují benzín za 29 Kč nebo za 31 Kč, považuji dodatečné aditivování benzínu za vhodný způsob jak zkvalitnit benzín a předejít tak zvýšené karbonizaci motoru, eliminovat lihové složky v něm, o něco snížit spotřebu plus další výhody z toho plynoucí. Prostým výpočtem pokud koupím 500 l benzínu za 29 Kč/litr, vyjde mi částka 14500 Kč + 200 Kč za zmiňované aditivum které ošetří uvedené množství benzínu (minulý týden jsem kupoval u kelly za 189 Kč). Celkem tedy cena 14700 Kč. Naproti tomu pokud koupím již prémiový aditivovaný benzín za 31 Kč/litr, zaplatím za něj 15500 Kč. Navíc u již aditivovaného benzínu nevím, kolik tam toho aditiva dali, kdežto pokud si ho tam leju sám, je to jasné. Otázka pro ekonomy: co je výhodnější?
Jinak spotřebu máš slušnou a pokud nejsi přesvědčen o účelnosti dodatečné aditivace benzínu, není důvod ji provádět. Já aditivuji hlavně kvůli provozu na LPG, aditivum pomáhá udržovat vstřiky čisté a zlepšuje studené starty.
edit: aditivuji i benzín do motorky :-)
ferdamravenec
Příspěvky: 4170
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.3 MPi chování motoru, otáčky, spotřeba...

Příspěvek od ferdamravenec »

:D Jinak spotřeba se počítá litry děleno km x 100 :lol:

blbě jsem to napsal , vzorec je jasnej , ale když do něj dosadíš nesprávný čísla ,
např , mám plnou do cvaknutí 42l , chybka , nádrž má sice 42l ale pokud je benzín až k hrdlu je tam cca 46l

což při těch 671km , 42l = 6,2 , 46l = 6,8 ,
opravdu to chce počítat podle dotankovanýho množství
počítat že je ještě 5l pod dorazem je taky zavádějící , budík je jen informativní ,
počítadlo km je taky vhodný si prověřit , třeba podle jinýho auta ,
na rozdíl ujetých a ukazujících km mají vliv kola , převod náhonu , přesnost počítadla/tachometru


jináč taky přidávám aditiva , i když kupuju aditivovanej benzín (cena stejná jako neaditiv)

spotřeba se dá dostat hodně dolů , v knížce sportovní úpravy š favorit , ja na konci zmínka o ekorallye a sfáčkem tam byla spotřeba 2,7l/100km
ale jako jak to dosáhli ....... ,
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.3 MPi chování motoru, otáčky, spotřeba...

Příspěvek od Rob »

jj, jsem přesvědčen, že přilít vhodné aditivum dodatečně do benzínu je dobrá věc obecně. Navíc v dnešní době ojebávání snad všeho co jde i toho co nejde si nemyslím, že by prodejci PHM s aditivy plýtvali a lili ho tam zbytečně moc. Ono se vlastně nic nestane, i když tam nebude vůbec, takže se tam naleje poskrovnu, kdyby se v tom náhodou chtěl nějakej šťoural rejpat a chtěl by říkat že tam není vůbec. Nicméně myslím, že nebudu daleko od pravdy, když povím, že u tzv. "neprémiových benzínů" tam toho aditiva bude stopové množství na hranici měřitelnosti. Dokonce ani ČOI obsah aditiv nesleduje a pokutu jim za to neudělí, takže opravdu nikoho nic nenutí při prodeji PHM tam to aditivum dávat a navíc v doporučeném množství. Tolik ještě k důvodu, proč dodatečně přidávat. Kdo chce mít jistotu, že aditivum tam má, není lepší cesta než to udělat sám.

Hmmm... 2,7 l /100 km s fakem. To je zajímavá spotřeba. Nebudu tvrdit,že to nejde, ale skoro bych řekl, že v praxi a v dnešní době při současném provozu je nemyslitelné takové spotřeby dosahovat. Odhaduji, že to bude za cenu jízdy hodně "na prasáka", rozjezdy třeba na 3. nebo i 4. převodový stupeň, zařazený 5. stupeň prakticky pořád při rychlosti od 40 km/h výše a podobné lahůdky taková úsporná jízda zřejmě bude vyžadovat. Krátkodobě ujet takovým stylem třeba 200-500 km nebo podobné vzdálenosti asi autu příliš neublíží, ale jezdit s tím takto běžně tak to auto rozhodně takovému řidiči nepoděkuje. Navíc ploužením se z každého sebemenšího kopečka 30-40 km/h s vypnutým motorem a štrůdlem deseti aut za sebou by také jaksi nebylo dlouhodobě únosné. Takže koncem 80, začátkem 90 let kdy byly faka na vrcholu slávy by možná za určitých podmínek takové spotřeby dosáhnout šlo, v dnešním běžném provozu myslím, že nikolivěk.
ferdamravenec
Příspěvky: 4170
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.3 MPi chování motoru, otáčky, spotřeba...

Příspěvek od ferdamravenec »

ale asi to nebylo v těch sportovních úpravách , ale asi " jezdíme ekonomicky "
Matess
Příspěvky: 2
Registrován: ned 09. črc 2017 10:25:43

Re: 1.3 MPi chování motoru, otáčky, spotřeba...

Příspěvek od Matess »

Aj v športových úpravách je malá kapitolka o ekorally :). BTW pred pár rokmi niaky "expert" na úspornú jazdu prešiel s fábiou na jedno natankovanie cez 2000 km, ale neviem čo tam bol za motor :?
Uživatelský avatar
Jura_Favorit
Příspěvky: 2415
Registrován: pát 06. bře 2009 0:15:10
Bydliště: Olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.3 MPi chování motoru, otáčky, spotřeba...

Příspěvek od Jura_Favorit »

ferdamravenec píše:v knížce sportovní úpravy š favorit , ja na konci zmínka o ekorallye a sfáčkem tam byla spotřeba 2,7l/100km
ale jako jak to dosáhli ....... ,
To já jezdím s Fáčkem Eko rally kolem 12 ltr / 100 km Verva100 :lol:
Škoda Favorit 1.3 MPi (136 GLXi) MOTOR EXCEL - profil, rajče.net
Škoda Favorit Pick-up 135 LX
Škoda Favorit 135 L
Škoda Octavia combi 1.9 TDI elegance
Škoda Superb combi 2.0 TDI 4x4 SCOUT - daily car
Odpovědět