1,3MPi po delší odstávce

Simos 2P
135M, 136M
pskovajsa
Příspěvky: 19
Registrován: pát 08. zář 2017 7:43:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od pskovajsa »

Ahoj všem,
dostala se mi do rukou Felicia 1,3MPi po delší cca 10let odstávce. Pokouším se jí oživit a teď nevím jak dál tak bych rád poprosil o radu. Předem .. nejsem žádný auto-guru a znalec motorů .. ale technicky snad něco umím. Nechci Feldu poslat jen tak ke kopru páč má najeto jen 45tis a je celou dobu garážovaná .. bohužel delší dobu stála.

Zatím jsem provedl toto:
- výmena baterie
- vypuštění starého benzinu z nádrže ... nový benzín s aditivem pro čištění palivové soustavy
- protože nebylo slyšet čerpadlo paliva ... výměna
- naskočila ale protože se zdálo jako by jela na 3 válce a kolísal volnoběh tak výměna svíček

Nyní volnoběh výrazně lepší, auto naskočí na prvních pár natočení, co se týče reakce motoru na plyn ... jako by výrazně zpomalená odezva, autu chybí při jízdě výkon, zvuk motoru není úplně optimální ... pořád jako by vibrace co tam nemají být a zvuk ventilů nebo co.

Jak dál postupovat? Mohu ještě něco sám a jak prověřit a zkontrolovat?
Palivový filtr?
Vstřiky?
Klapku?

Nebo bude nyní nejlepší kontaktovat někoho s diagnostikou, načíst elektroniku a podle zjištění pokračovat dál.

Předem díky za vaše rady.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od Rob »

Diagnostický kabel za cca 300 Kč bych koupil, protože se bude myslím hodit ještě dost často.
co motorový olej - byl vyměněn? po 10 letech se tomu snad už ani nedá říkat olej... Pokud má ta felda ještě smysluplně sloužit, vyměnil bych určitě i převodový olej...
benzínový filtr už to má taky za sebou... vyměnit
to samé vzduchový filtr + vyčistit airbox
chladící kapalina - vyměnit a před startem zkontrolovat, zda tam vůbec nějaká je
ventily - seřídit
vstřiky - zkontrolovat, nechat odstát ponořené v benzínu nejlépe přes noc a pak vyzkoušet funkci, popř. vyměnit
klapku vyčistit, udělat reset a tovární nastavení
zkusit i zkontrolovat plynové lanko ke klapce, zda není povolené, utržené atd.
s problémem to nesouvisí, ale rozhodně bych vyměnil i brzdovou kapalinu
no a mrknul do paměti závad... věřím, že tam bude pěkná sbírka. zejména bych ve VAG scope zkontroloval funkčnost lambdy, ta dovede potrápit. no a hlavně jak jsou na tom čidla a snímače - vody vzduchu otáček...

tak hodně zdaru.. a jestli se ti bude chtít, napiš sem jak pokračuješ, případně můžeš dát i fotky. Myslím, že na první dobrou to asi na 100% nezprovozníš, ale pokud budeš trpělivý, věřím, že felda ještě poslouží. Ještě jednou doporučím tu koupi kabelu, protože tohle fakt nebude práce na jedno odpoledne a místo spravování budeš furt někde lítat a shánět kdo ti ho půjčí. Takže tak nějak...
pskovajsa
Příspěvky: 19
Registrován: pát 08. zář 2017 7:43:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od pskovajsa »

Robe moc díky za rychlou a vstřícnou reakci.
Není toho teda vůbec málo ... ale tak zkusím se s tím nějak popasovat.
Ještě mám teď jeden poznatek ... i po výměně svíček jede myslím motor jen na 3 válce. Po nastartování když odpojuju postupně po jednom konektory od jednotlivých vstřiků tak při odpojení toho úplně vlevo není žádná odezva motoru (pokles otáček). Jak složitá je demontáž vstřiků? Můžeš mi více popsat jak zkontrolovat funkci? Mám je nechat na liště a ponořit konce přes noc do benzínu ... a co pak? Má smysl měnit ten jeden vstřik před dalšími úkony? Jak složitá je to případně operace co se týče výměny jednoho vstřiku?

S fotkama nemám problém ale zatím nemám co fotit ... krkolomnou výměnu čerpadla jsem nefotil a teď mám jen foto starejch svíček.
Tak díky a zatím cs.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od Rob »

Není zač.. ty věci co jsem napsal považuji za základní minimum, aby auto mohlo spolehlivě fungovat. Interval výměny brzdové kapaliny jsou dva roky, chladící kapalina podle typu 3 nebo 5 let. Motorový olej 1x za rok nebo max 15000 km podle toho co nastane dříve. Převodový olej 5 let nebo 60 kkm. Za 10 let jsou všechny tyto lhůty mnohonásobně překonány nehledě na to, že auto stálo a nejezdilo, což je pro něj to nejhorší. Není to úplně levná legrace vyměnit už jenom všechny jmenované provozní náplně a filtry, nicméně pro další bezproblémový provoz je to nezbytné. Například při neuskutečněné výměně oleje (ca 400-500 Kč včetně filtru) hrozí zakarbonování motoru a pak jeho složitá rozborka, čištění, nová těsnění a práce na několik hodin případně drahý servis. O co jednodušší a levnější je pouhá výměna oleje. Ale je to na každém, aby si zhodnotil svoje rizika a priority ;-)

Kontrola vstřiků se dá udělat celkem přesně tak, že se odmontují vstřiky ze sání a na vstřikovače se připevní 4 stejné nádobky, např. spodní část injekčních stříkaček, dole zaslepených. A startuje se několik vteřin a poté se porovná obsah jednotlivých stříkaček, zda je stejný či nikoliv. Pokud se obsah vstřiků výrazně liší, je třeba ten konkrétní vstřik, který plní jinak než ostatní, vyměnit. Dále je možná kontrola poslechem při odpojení jednotlivých vstřiků za běhu motoru, který už jsi provedl.

Pokud po odpojení jednoho vstřiku není žádná změna chodu motoru, pravděpodobně bude mrtvý. Vstřikovací lištu bych sdělal, drží na dvou šroubech k sání. Nejlépe předtím kápni k jejich zaústění do sání trochu ČISTÉHO mot. oleje a nech třeba 30 min zatéct a pak i za použití síly vstřiky tahem za lištu nahoru vytáhni. Chce to za lištu trochu zabrat, ale zatím jsem vytáhl vstřiky i po 350 kkm.

Je vždy nutné vytáhnout celou lištu se všemi vstřiky a pak ten jeden vstřik demontovat a případně vyměnit. Co se týká výměny jednoho vstřiku, je to vždy ošemetné. Těžko najdeš stejnou měrou opotřebený vstřik jako tvoje tři zbývající, takže vždy ten jeden může dávkovat malinko jinak než ty ostatní a může(a nemusí) to dělat problémy. Já vždy měním všechny 4 vstřiky. Pokud bys chtěl, můžu nabídnout komplet osazenou vstřikovací lištu. Mám je schované pro sebe, protože mám LPG a po nějaké době se mi vždy zanesou a nefungují korektně, tak zhruba po 1,5 - 2 letech měním. Ale pokud bys měl zájem, mohu je prodat. Můžu případně nabídnout i 1 ks vstřiku,pokud bys chtěl..

Můžeš vyfotit auto jak vypadalo když jsi ho převzal do péče a pak třeba motorový prostor se vstřiky a bez vstřiků... ale jen když budeš mít náladu.

Kdybys napsal odkud jsi, třeba bych ti mohl i vstřiky vyměnit. Mám případně i diag. kabel :-)
pskovajsa
Příspěvky: 19
Registrován: pát 08. zář 2017 7:43:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od pskovajsa »

cs Robe ... jen zkráceně z mobilu
- fakt moc dík za ochotu .. jsem z Brna a vidím to na malou pravděpodobnost že budeš někde z okolí
- k hostorii auta ... pořízeno nové v r.2000, děda hledal auto ja take a tak padlo slovo a koupila se Felda .. na svou dobu celkem spokojenost .. doba pokrocila .. mezi tim deda nemoc a umrti pak auto stalo cca 10let v garazi .. nikdo nemel chut a cas s tim neco delat .. sam jezdim denne v Oktavce ale nadtal cas a rek jsem si ze s Feldou pohnu .. na pohled je opravdu velmi zachovala
- jak si s tim hraju tak zacinam tusit ze nej problemy budou vsude tam kde prochazel benzin a spaliny ... kontakty, kabely, plechy, plasty, spinace ... vse vypada ok
- kabel VAG zkusim nekde sehnat .. SW se trosku bojim abych autu vic neublizil nez pomoh
- vstriky demontuju a uvidim jak budou vypadat ... zkusim namocit do benzinu pres noc .. zkusim jestli cvakaj .. jetej vstrik se da sehnat za 100 nebo i s listou vsechny 4 za 400 tak bych to vymenil at se posunu .. to bude myslim zaklad + ta klapka .. ale te se trosku bojim abych to dal do kopy
- vymenu filtru paliva by to taky sneslo .. ten pristup je ale z prdele a bojim se ze to nedam do kopy

... no snad to pujde
pskovajsa
Příspěvky: 19
Registrován: pát 08. zář 2017 7:43:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od pskovajsa »

jeste jeden dotaz ... jak se sem vkladaji fotky?
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od Rob »

Na klapce potažmo vzato na resetu nebo diagnostice celkově neni co zkazit. Ty programy jsou celkem blbovzdorný takže pokud něco mechanicky neurveš není se čeho bát. Malej tip: klapku je dobrý čistit starým kartáčkem na zuby namočeným v benzínu,pustí i silné usazeniny. Ohledně toho resetu jsou tady na fóru popsaný celý stránky,takže když trochu počteš,nebude problém. Ale vidím ten problém nejspíš v tom vstřiku podle toho co píšeš. Ty filtry a náplně vyměň, vrátí se ti ta investice mnohokrát. Zvlášť když je ta Felda tak zachovala jak píšeš tu je škoda zkurvit kvůli pár stokorunám. ty vstřiky polož do benzínu naležato aby byly zaplavené otvory kudy do vstřiku benzín vstupuje a vystupuje, pozor na zaplavení konektoru. A hlavně si poznač který vstřik je problematický. Jestli se nebojíš,zkus při zaplavení vstřik připojit na autobaterii a několikrát připojit a odpojit. Tím by se mohl vstřik rozhýbat/uvolnit. Ale po deseti letech tomu moc nevěřím. Nicméně zkouška nic nestojí...

Fotky musíš vložit na rajče nebo jiné úložiště a sem hodit odkaz..
pskovajsa
Příspěvky: 19
Registrován: pát 08. zář 2017 7:43:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od pskovajsa »

cs ... tak byl cas a zas jsem delal na FELDE
- demontoval jsem kryt motoru a kryt vzduch filtru ... vse se zda byt jak z alabastru a
- juknul jsem na klapku a zda se byt take v celku
- demontoval jsem listu vstriku a zkusil pri startu koukat zda vstrikuji ... zda se ze vsechny vstrikuji ok ... pro jistotu jsem demontoval jednotlive vstriky a namocil je do benzinu ... zlehka je precistim

zalozil jsem si ucet na rajceti a dal tam nejake fotky ... jak je ale dostanu sem?
pskovajsa
Příspěvky: 19
Registrován: pát 08. zář 2017 7:43:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od pskovajsa »

tak snad ten odkaz bude ok ... par fotek jak postupuju:

http://pskovajsa.rajce.idnes.cz/FELICIA/
pskovajsa
Příspěvky: 19
Registrován: pát 08. zář 2017 7:43:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od pskovajsa »

cs ... tak vstriky jsou zpet ... pred montazi jsem je jeste testnul primo na liste pri nataceni motoru a vsechny vstriky

... po nastartovani opet zjisteno ze prvni valec zleva nejede ... protoze svicky jsou nove mam podezreni na zapalovaci listu

Muze se stat ze by v liste byl odpalenej jen okruh pro jednu svicku? Jde to nejak testnout?
Uživatelský avatar
Maty
__________________
__________________
Příspěvky: 5680
Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
Bydliště: Liberec 11
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od Maty »

VYndáš lištu ven ... nastrkáš ho ní svíčky a opřeš to o blok motoru a koukáš jak pálej
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
pskovajsa
Příspěvky: 19
Registrován: pát 08. zář 2017 7:43:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od pskovajsa »

cs ... tak jsem proveril listu ... vsechny svice davaji jiskru! svicka z valce ktetej poslechove nechodi je evidentne neoslehana a vyrazne jinak opotrebena nez svicky z valcu co chodi.

.. jsem z toho uz fakt jelen .. vsechny vstriky strikaj .. vsechny svicky jiskri .. motor vrni na 3 valce .. pri prudkem pridani plynu obcas streli ..

mate nekdo nejakej napad co s tim dal?
Uživatelský avatar
Maty
__________________
__________________
Příspěvky: 5680
Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
Bydliště: Liberec 11
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od Maty »

Ad vstřiky .... všechny stejně "stříkaj" ? ... osobně jsem to nikdy nepoznal a posílal jsem je na repas a seřízení
Ad svíčky .... všechny pálí stejně?
Ventily máš seřízené ?
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
pskovajsa
Příspěvky: 19
Registrován: pát 08. zář 2017 7:43:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od pskovajsa »

cs ...
- jiskry pohledove stejne
- vstriky pohledove strikaj stejne
- na ventily jsem nesahal .. v tom se

jeste ke svickam a vstrikum ..
- vstriky jsem kompled demontoval a namontoval a porad nejde stejny valec i kdyz jsem rozhodne nehlidal jestli vstriky mezi sebou neprehazuju
- svicky jsem dal komplet nove a stale nejede stejny valec
Uživatelský avatar
Maty
__________________
__________________
Příspěvky: 5680
Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
Bydliště: Liberec 11
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od Maty »

Pokud jdou všechny vstřiky a pokud pálí všechny svíčky tak ten válec musí fungovat ....

..za předpokladu, že se neposralo něco v motoru ... zkusit změřit kompresi na válcích.
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od Rob »

Máš tam milej zlatej nepredepsane svíčky s kruhovým jiskřištěm které ve feldě nemají co dělat. Jestli máš v autě více takových vylepšení,tak můžeš laborovat do aleluja. Felda nemá tak výkonné zapalovani aby tyto svíčky utáhlo. Dej tam svíce co škoda předepisuje a je po problému.
Uživatelský avatar
Maty
__________________
__________________
Příspěvky: 5680
Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
Bydliště: Liberec 11
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od Maty »

Taky fakt ... 1bodové tam mají být

Zapalovací svíčky pro typ 135M / 136M
Typ BRISK DT 15 TC
Typ CHAMPION RC 89 PYC
Typ NGK BK UR 5 ET

:arrow: http://www.feliciaklub.cz/?id=typy_svicky
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
pskovajsa
Příspěvky: 19
Registrován: pát 08. zář 2017 7:43:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od pskovajsa »

svicky na fotce jsou puvodni co v aute byly .. nyni nove jednobodove brisky pro Feldu

mam ale podezreni ze motor nekde prisava falesnej vzduch .. pujdu do tesneni co je na motoru na tom flexibilnim hlinikovym potrubi co vede do filtru ...

pak jedine zapalovaci lista ... muze se mozna jinak chovat zamontovana a mimo ... uvidime
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od Rob »

Jestli máš na mysli tu hliníkovou hadici co vede od výfuku do fitrboxu, tak tu můžeš nechat klidne plavat. Falešný vzduch, který může negativně ovlivnit běh motoru je od klapky dál k motoru, pred klapkou falešný vzduch nemá šanci nic ovlivnit.

Jinak jednobodové brisky nemají v MPI motoru co dělat, jediné jednobodové svíčky co patří do MPI jsou zmiňované championy, jinak i brisky i NGK určené pro MPi jsou tříbodové. Ale popravdě příliš nevěřim tomu,že by jednobodové brisky způsobily popisovaný problém.

Co ty ventily sesteloval jsi je a vymenil filtry a provozní náplně?
Uživatelský avatar
Maty
__________________
__________________
Příspěvky: 5680
Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
Bydliště: Liberec 11
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od Maty »

Jediné co může ovlivňovat to že nepálí válec:
vstřik, svíčka, zapalovací lišta ... nic jiného

Tu hadici co vede od filtrboxu dozadu ke svodům můžeš klidně vyhodit ta je dobrá akorát v zimě
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
pskovajsa
Příspěvky: 19
Registrován: pát 08. zář 2017 7:43:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od pskovajsa »

zdarec chlapi ... pár vysvětlení a novinek:

- nově namontované svíčky jsou BRISK DR15YC, byly kupované přímo do Felicie 1,3MPi, na netu jsem je teď také dohledal jako použitelné pro Felicii tak bych v nich neviděl problém
- co se týče zapalovací lišty ... dnes jsem si zapůjčil funkční lištu a vyzkoušel ... motor opět jede jen na 3 válce, opět nejede první válec zleva ... tím vylučuji vadu lišty
- co se mnou zmiňovaného těsnění týče ... z neznalosti jsem to špatně popsal ... myslím těsnění sání, mám podezření že je právě v místě nefunkčního válce propálené a přisává falešný vzduch, zkoušel jsem to místo lépe prohlédnout a nachází se tam i nějaká vlhkost, jako by tam protékalo palivo z válce

Protože jsou svíčky o.k., zapalovací lišta o.k. a podle mne i ventily rámcově o.k., tak další postup je výměna těsnění sání ... což bude teda na mne docela velkej výkon takto rozhodit motor ... sám jsem zvědav jak se s tím porvu.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od Rob »

To by klidně mohlo dělat,jestli myslíš vadný těsneni mezi hlavou a sacími svody. Jestli je tam větší díra a přisává to hodně, je směs velmi chudá a nedaří se ji ve válci zapálit. Zase takovej výkon to není sdělat sací svody, řekl bych,že výfukové jsou horší. Do rozhození motoru to má každopádně daleko :-).

Akorát mi nejde do hlavy že to těsnění odešlo tak rychle, většinou vydrží okolo 150 kkm než odejde. Ale možné to je, ne že ne.

K těm svíčkám, do feldy 1.3 MPI patří podle dílenské příručky jen ty co vypsal Maty,jiné tam nemají co dělat. DR15YC patří do BMM, nikoliv do MPI. Že je lidi do MPI dávají a většinou fungují je věc druhá,ale být tam nemají. To samé různé Bosche, Denso a jiné...

Ty ventily rozhodně sesteluj. Nic na tom není a zabere to tak 20 min když to děláš napoprvé...
pskovajsa
Příspěvky: 19
Registrován: pát 08. zář 2017 7:43:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od pskovajsa »

jeste se chci zeptat ... je toto VAG kabel ktery mi bude chodit s Felicii 1.3MPi nebo potrebuju neco jine?

https://m.alza.cz/hobby/mobilly-usb-vag ... gI2vvD_BwE
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od Rob »

je to von... VAG KKL
pskovajsa
Příspěvky: 19
Registrován: pát 08. zář 2017 7:43:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od pskovajsa »

ok dik za rychle info ... jdu do nej.
A co sw kterej budu potrebovat? kde ho najdu? je to volne ke stazeni?
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od Rob »

používám VAG Com IHR304.0, na netu toho je spousta volně ke stažení. Jsou i novější verze, ale já jsem s touto naprosto spokojen.
pskovajsa
Příspěvky: 19
Registrován: pát 08. zář 2017 7:43:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od pskovajsa »

ahoj, ... tak mám další novinky ...

- rozhodil jsem sání, po pravdě těsnění nevypadalo nikde propálené ale pro jistotu jsem ho vyměnil ... závada přetrvává, pořád jako by nejel jeden válec
- při volnoběhu a rychlém sešlápnutí plynu na podlahu má motor tendenci se dusit a někdy je slyšet jak štěkne

... tak já už nevím ... zítra budu mít kabel VAG tak někde seženu sw a budu doufat že mi sw něco napoví

jen pro shrnutí:
- baterie nová
- palivové čerpadlo nové
- svíčky nové
- zapalovací lišta kontrolovaná záměnou za jinou funkční
- vstřiky kontrolované vizuelně ... stříkají všechny a zdá se že i poměrně stejně, navíc jsem je mezi sebou prohazoval
- těsnění sání vyměněno
... motor naskočí a jede ale tak nějak trošku divně, při odpojení prvního vstřiku zleva není znát změna v chodu motoru ... jako by válec vůbec nejel

Pokud vás něco napadá .. budu rád za každou radu.
ferdamravenec
Příspěvky: 4170
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od ferdamravenec »

ještě jsem nečet že jsou seštelovaný ventily/změřený tlaky - jak již bylo řečeno
pskovajsa
Příspěvky: 19
Registrován: pát 08. zář 2017 7:43:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od pskovajsa »

ventily jsem zatim nedelal a tlaky take nemeril ...
delam neco takove prvne, ucim se a jde to pomalu, musim nekde dohledat jak na to ...

taky se mi nedari nikde sehnat ten sw k vag kabelu do usb na w8 ... nemate nekdo funkcni link?
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od Rob »

návod na seřízení ventilů je zde na FK k dohledání, případně má i kamarád pěkně a podrobně popsáno zde: http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... -tycky.php
akorát tam koukám kamarád nemá uvedeno pořadí ventilů na hlavě, takže to je: VS SV VS SV (V- výfukový ventil, S- sací ventil) pořadí je stejné jak od řemenice tak od převodovky, takže je to fuk ;-)


podle mého názoru je zbyečné se tomu vyhýbat, protože po letech nečinnosti je rozhodně potřeba to udělat a pokud jsou ventily hodně rozházené (což za 10 let odstávky budou velmi pravděpodobně), můžeš některý i podpálit, takže bych s tím příliš neotálel. To samé výměna provozních náplní, nemyslím si, že by motoru dělal dobře provoz na 10 let starý olej, v tomto případě to bude spíš mazut.

nicméně jak pravil již tatíček Masaryk: nelze hnát lidi bičem do ráje.... je to tvoje auto a případné následky půjdou pouze a jen na tvůj účet. jenom je to škoda, zku*vit takové zachovalé auto
pskovajsa
Příspěvky: 19
Registrován: pát 08. zář 2017 7:43:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od pskovajsa »

zdarecc ...

- tak jsem pořídil měrky spár a zkusím se mrknout na ty ventily
- dál jsem koupil ten VAG kabel ... má na sobě štítek KKL VAG-COM for 409.1 tak doufám, že je to ten správnej kabel, jen trošku tuším problém páč mám ntb s W8 nebo W7 a to vždy 64bit tak nevím jak se sw ke kabelu

Robe ten olej určo vyměním to je jasny ... teď s autem nejezdím, zatím jsem ho jen asi 10x natočil a po chvilce vypnul ... chci vyřešit tu záhadu běhu na 3 válce.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od Rob »

já mám NTB s WIN XP, na který je kabel určený, s provozem kabelu v jiném OS nemám zkušenost. Jen z doslechu vím, že ten kabel je určen pro OS WIN XP a starší... ale jak říkám, vlastní zkušenost s tím nemám. Tak jestli se ti bude chtít, dej vědět, co to udělalo po seštelování ventilů... sešteluj určitě všechny válce, ne jen ten jeden problematický
pskovajsa
Příspěvky: 19
Registrován: pát 08. zář 2017 7:43:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od pskovajsa »

... tvl to je teda laborování ... sedím u toho 3 hodiny a se sw jsem se neposunul

na w8 64bit to bude asi pouze na ten virtual .. tak jsem vyhrabal starej na pul nefunkcni ntb s wxp, rozchodil jsem ho ale jsem na mrtvem bodě ... chce to ovladač na ten kabel a ten já nemám ... nemáte někdo typ kde seženu driver na KKL VAG COM pro 409.1 na WXP?
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od Rob »

myslím, že když se mrkneš třeba na uložto.cz, tak že tam pořídíš... byl tam komplet VAG 409.1
pskovajsa
Příspěvky: 19
Registrován: pát 08. zář 2017 7:43:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od pskovajsa »

samotnej VAG mam ale ty ovladace jsou orisek
pskovajsa
Příspěvky: 19
Registrován: pát 08. zář 2017 7:43:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od pskovajsa »

zdarec borci ... tak jsem se v tom zase vrtal a už pálí všechny válce!
Otevřel jsem ty ventily a závadu vyděl na první pohled ... bylo vyskočený táhlo ventilu sání na prvním válci z hrníčku. Nechápu jak k tomu mohlo dojít páč samotný táhlo není nikterak deformovaný. Jediný co tak je nepatrně škrábaneček na tom hrníčku ale to myslím bude ok. Seřídil jsem vůle všech ventilů na 0,20 a motor vrní na 4 válce a chod je pěkně plynulej! Tak mám vcelku radost ... tím ale nic nekončí, je čas na výměnu oleje, olejového filtru a vzduchového filtru.

dál jsem taky rozběhal ten sw, hodil jsem to na starej ntb s WXP, ani nevím ale jaké ovladače jsem stáhnul na ten seriovej port ale fachčí to ... jen s tím neumím dělat. Připojil jsem se a načetl chyby motoru ... byla tam jen sporadická funkce vstriku na prvním válci ... vymazal jsem to a chyba už se neobjevila.

Teď bych potřeboval pár rad jak s tím sw zacházet a co tam mám vyčíst ... potřebuju auto připravit na technickou.

Jak bude chvilka tak nahodím zas fotky do galerky na rajče .. ale to asi bude až zítra.

Takže díky vám za všechny rady ... bez vás bych to nedal ;-)
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od Rob »

Kdybych chtěl bejt uštěpačnej, tak bych napsal, že pokud bys ty ventily udělal hned co jsem ti to napsal, ušetřil by sis spoustu drbání. Ale já takovej bejt nechci, takže napíšu, že je fajn, že se konečně podařilo závadu odstranit. Jinak ty ventily mají být podle návodu 0,25 sací a 0,20 výfukový, to jen pro pořádek. Určitě nenechávej na sacích jen 0,20.

Při výměně těch filtrů a náplní nezapomeň na palivovej filtr, ten je stejně důležitej možná důležitější jako ty ostatní.

Ten VAG bys měl mít v češtině, pokud ne, stáhni si český. Pro tebe je důležitá paměť závad a tu už jsi, jak vidno, našel. Ohledně funkcí VAGu je tady na fóru toho hodně, když budeš chtít vědět něco konkrétního, zkus napsat dotaz

rádo se stalo :-)
Mr.Wankel
Příspěvky: 147
Registrován: pon 10. bře 2014 16:26:53
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

LPG jede, benzín nejede

Příspěvek od Mr.Wankel »

Dá se nějak snadno bez složité demontáže zjistit zda je porouchané palivové čerpadlo, a nebo naopak vstřikovací trysky?
Na LPG mi to jede normálně, na benzín vůbec.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od Rob »

Pokud to nejede vůbec, nemyslím si že by byly špatné vstřiky. Nestalo se mi nikdy,že by odešly všechny čtyři naráz, většinou "umírají" postupně, vzácně dva naráz. A pokud odejde jeden nebo dva, motor jede, i když nepravidelně. Je otázka, jestli to musí být palivová pumpa, může to být klidně jen nějaké čidlo. Více napoví nahlédnutí do paměti závad VAGem. Je to určitě jednodušší než nazdařbůh měnit palivové čerpadlo....
Mr.Wankel
Příspěvky: 147
Registrován: pon 10. bře 2014 16:26:53
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

LPG jede, benzín nejede

Příspěvek od Mr.Wankel »

Po zapnutí zapalování nějak není slyšet čerpadlo. Jak se otočí klíčkem, pak cvakne to relátko (od čerpadla?) a pak se ozve jemné bzučení čerpadla na pár sekund. Tak mám dojem že to čerpadlo slyšet není.

Holt 3 roky odstávka a čerpadlo po celou dobu ponořené v nádrži s biosračkama... kdoví kolik bioethanolu tam vůbec cpou. Bylo tam tak půl nádrže paliva. Takže jestli je to čerpadlo ponořené jen z části a vystavené korozivnímu palivu a zároveň kyslíku, tak se ani nedivím, pokud to vzdalo. Zarezlá osička apod. To už je na tom asi líp zakladatel tohoto vlákna, který měl odstávku auta 10 let, tj. ještě v době kdy se do benzínu nepřidávaly ty srágory.
Vážně jsem netušil, že s LPG bude jednoho dne míň problémů než s benzínem.

Co jiného by to mohlo být než vstřiky (které jak říkáš těžko odejdou najednou) nebo čerpadlo?
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od Rob »

Mělo by to být obráceně... nejdříve bzučení čerpadla a pak cvaknutí. No můžeš poděkovat Andrejovi za tu sra*cku v palivech. Ale čerpadlo to být nemusí. Na vině může být třeba snímač teploty chladící kapaliny nebo teploty a tlaku vzduchu. Ten VAG to bude chtít...
Mr.Wankel
Příspěvky: 147
Registrován: pon 10. bře 2014 16:26:53
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od Mr.Wankel »

Poslední dobou mám pocit, že to bude chtít spíš hodit ze skály,
všechno se na tom autě kazí :hlava:
Vymontovat LPG a pár dalších věcí co lze prodat a zbytek odvézt do šrotu.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od Rob »

snad to nebude tak horké... VAG kabel má ledaskdo a kouknout do paměti závad nic nestojí. Pokud nemáš možnost kouknout VAGem, zkus postupně poodpojovat ty dvě čidla, jestli některé nezlobí. Vždy odpojit jedno a nechat odpojené a chvíli jezdit, ŘJ dosadí místo odpojeného čidla náhradní hodnotu +20°C která v současnosti není od reálu příliš vzdálená a uvidíš. Každopádně s odpojeným jedním nebo druhým čidlem bys měl být normálně provozuschopný. Než odpojíš druhé čidlo, zapoj zpátky to první. Ten VAG by ale byl každopádně nejlepší řešení. Příliš mnoho jiných věcí, které potřebuje benzínová soustava a LPG ne mě nenapadá. Jak se auto projevuje na benzín - nejede, nestartuje, nebo jede blbě - netáhne, cuká...??

V nejhorším případě to čerpadlo... rozhodně je ale škoda zbavit se auta kvůli stokorunové záležitosti. I když znám to sám... jak se to jednou začne sypat, nezůstává u jednoho. A u čtvrté páté vyměněné věci začne člověk nad autem přemýšlet...

Taky je otázka jak se s tím autem jezdilo. Jestli bylo třeba čerpadlo odpojené při provozu na LPG (standardně to plynaři nedělají, já si to u obou svých aut dodělával sám), nebo se furt točilo. Pokud máš najeto přes 200 nebo i 300 kkm, což u některých feld není problém, čerpadlo mohlo klidně odejít. Jinak ho dost lidí z neznalosti zničí tankováním benzínu "za stovku", kdy je čerpaldo ponořené z jedné čtvrtiny a méně a zvláště v letošních vysokých letních teplotách se nechladí a dlouhodobým provozem v tomto režimu odejde. U auta na LPG je třeba mít natankováno nejlépe mezi 1/4 - 1/2 nádrže (raději tu 1/2) a průběžně ji v tomto stavu udržovat, pokud nemá člověk udělané odpojení čerpadla při provozu na LPG. Jak svítí hladové oko několik tisíc km, je pro čerpadlo zle... :-(
Mr.Wankel
Příspěvky: 147
Registrován: pon 10. bře 2014 16:26:53
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od Mr.Wankel »

Když přepnu motor nastartovaný na LPG zpátky na benzín tak škytne a chcípne. Že by šel nastartovat na benzín o tom nemůže být ani řeč.

Teď ještě mi začalo ukazovat že mám plnou nádrž ačkoliv je tam ani ne polovina a zároveň poblikávat hladové oko.
To není přístrojová deska ale diskotéka :-P když připočítám náladový otáčkoměr co občas funguje, občas ne.
Tak nevím jestli je to v přístrojovce, nebo jestli jsou vadné ty čidla.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od Rob »

Budeš mít zřejmě od LPG zalepené vstřiky. U své feldy jsem je při nájezdu 20-25 kkm ročně každý rok vytahoval a čistil benzinem s větším či menším úspěchem. Někdy už jsem je nerozchodil a musel je vyměnit. Potom jsem začal lit aditivum Vif benzín aditiv a problémy přestaly.

Chcipá ti to při přepnutí zastudena nebo i s ohřátým motorem? Může byt ještě v háji čerpadlo, pokud nemáš dodatečně udělané jeho odpojení při provozu na LPG. Pokud to budeš řešit, začni výměnou benzínového filtru a pokud to nepomůže, vyměň čerpadlo. Já bych měl obavy v zimě startovat na LPG, také jsem to nouzově tak dělal, ale vždy jsem se snažil co nejrychleji zprovoznit benzínový systém. Při silných mrazech se může stát že na LPG nenastartuješ...

Otáčkoměr může mít špatný kontakt, buď vyndej budíky a zkontroluj nebo vyměň za jiné
Mr.Wankel
Příspěvky: 147
Registrován: pon 10. bře 2014 16:26:53
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od Mr.Wankel »

Spíš bych to tipoval na to čerpadlo. Protože na LPG jsem neujel ani 2000 km. To by se nezalepilo za tu dobu.
Ale teď na mrazu se venku hrabat v nádrži, to asi budu muset odložit.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3MPi po delší odstávce

Příspěvek od Rob »

to máš novou montáž LPG, když máš najeto na LPG jen 2000 km? Tak to zřejmě opravdu zalepené benzínové vstřiky nebudou. Ona ta výměna benz.čerpadla není až tak složitá, do nádrže prakticky sahat není potřeba, tahá se to ven za tu vrchní šedou část do které vedou hadičky. ty je ale potřeba před demontáží čerpadla sundat, vadí té velké převlečné matici která drží čerpadlo. Řekl bych, že to je práce na cca 30 min v pohodovém tempu, žádná záludnost tam není. Paradoxně větší pamlsek je ten palivový filtr, tam hrozí ulomení benzínové trubičky vedoucí dopředu k motoru, krycí plech se taky dost blbě sundává - i když někdo to zvládá i bez jeho demontáže :-). No a obecně práce v zimě pod autem není nic příjemného. Nicméně pokud vyměníš čerpadlo, je na 100% nutné vyměnit i filtr, protože jinak můžeš to čerpadlo za chvíli měnit znovu, ucpaný filtr ho zničí jako to předtím... :-(
Odpovědět