Chcípe při deceleraci..

Simos 2P
135M, 136M

Chcípe při deceleraci..

Příspěvekod Perret » čtv 12. říj 2017 15:59:28

Dobrý den, chtěl bych se zeptat zda jste někdo řešil podobný problém..

Škrtící klapku jsem vyčistil, vyměnil těsnění, nastavil.. Aby se znova hned nešpinila zkusil jsem podle rady na stránkách jmjm.cz odpojit zpětné chytání bordelu ze škříně motoru zpět do sacího traktu, tuto úpravu má jistě mnoho z vás. Problém je v tom, že při zaslepení těch dvou otvorů a svedení výparů pod auto, auto chcípe při deceleraci a následném vyšlápnutí spojky. Při akceleraci a následném vyšlápnutí spojky nechcípe.(asi proto že klapka je otevřená a nemusí se otvírat z úplně zavřeného stavu) Při vrácení úpravy zpět do originálního stavu sání problém sám zmizí.. Osobně jsem tedy čekal, že takovýto zásah do sání může způsobit problémy, ale co jsem se dočetl na těch stránkách tak by s tím problém být neměl.. Nechat to ale tak nechci, nebo můžu čistit klapku každý měsíc. Nějaké rady kde dělám chybu??? Děkuji..

Jinak můj pohled na to je takový že při deceleraci je úplně zavřená klapka a než se stihne otevřít, tak v sání není dostatek vzduchu a vznikne bohatá směs, palivo se bez přísunu vzduchu nezapálí. Když je auto v originálním stavu sání, tak pod klapku jde tou uzkou hadičkou v ten moment už nějaký vzduch z té skříně a auto se tedy po vyšlápnutí spojky při deceleraci stačí "sebrat" a nechcípnout. Ale nevím, to je jen má domněnka, nevím přesně jak to tam funguje a navíc ostatním to zřejmě funguje bez problémů..
Perret
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 12. říj 2017 15:44:15

Re: Chcípe při deceleraci..

Příspěvekod 103457 » čtv 12. říj 2017 16:46:46

Odpověděl jsi si sám, nech auto, tak, jak má být a je to OK. Tvůj motor má zdá se víc rozumu. Hledej důvod, proč se ti za měsíc zasviní klapka, já jí mám naprosto čistou, pravda na 1,6ce. Ale i tam se špiní, pokud je víc oleje ve skříni.

Když už tak přemýšlíš o chodu motoru, zkus přemýšlet, co se děje ve skříni, když se motor ohřívá a když naopak chladne. To vyústění mezi filtr a klapku je úmyslné, jednak z důvodu, aby olejové výpary nešpinili vzduchový filtr, ale i opačně, aby vzduch, který jde do skříně při chladnoucím motoru byl vyčištěný a tím motor nenasával prach zpod vozu, přesně, jak jsi to udělal ty, když jsi tam vyvedl hadici. ;)
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Palec nahoru! 95 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 10523
Registrován: ned 29. led 2006 22:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary

Re: Chcípe při deceleraci..

Příspěvekod Rob » čtv 12. říj 2017 19:42:03

Já tuto úpravu (zaslepení přisávání výparů z klikové skříně) provozoval dlouhodobě (v řádu desítek tisíc km) celkem na třech feliciích bez jakýchkoliv problémů, z toho na dvou přestavěných na LPG, které je na sání a kvalitu vzduchu obzvlášť náchylné - a mohu tuto úpravu jenom doporučit.

Je možné, že máš špatně průchozí vzduchový filtr - ty různé neoriginální náhrady, čínské atd. nejsou příliš kvalitní a tak se může stát, že v tomto případě hraje zaslepení přisávání z klikové skříně zásadní úlohu. Interval výměny filtru je dle DP 30 kkm, já sám měním po 20 kkm. Doporučuji koupit buďto Mann+Hummel anebo originál škoda, jsem přesvědčený, že problém bude zde. Sám vím o několika feliciích které tuto úpravu mají v řádu let a s žádnými negativními následky této úpravy se jejich majitelé nesetkali. Pokud by problém přesto přetrvával, zkusil bych zpátky namontovat tu tenkou hadičku která ústí pod klapku, třeba by to stačilo. Tou se klapka špinit určitě nebude...
Rob
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 697
Registrován: stř 25. led 2012 9:42:25
Bydliště: Vysočina

Re: Chcípe při deceleraci..

Příspěvekod Perret » čtv 12. říj 2017 21:38:03

Děkuji za odpovědi.

2 lidé, dva různé názory na věc..

Oba názory vypadají rozumně.. To že do motoru jde zpětně prach z venku při vyvedené hadici při chladnutí motoru mě nenapadlo.. Ovšem skutečný dopad této stránky věci bude asi zanedbatelný..

Vložku vzduchového filtru mám K@N v originálním vzduchovém filtru, a pravidelně čištěnou originální sadou. Podle toho co se o ní píše by měla mít spíše větší průtok vzduchu než originál(to bude zase asi zanedbatelné)

Zkusím zaslepit jen tu tlustou mezi filtr a klapku a nechám tak jak je tu úzkou, protože ta je v tomhle případě zřejmě ta důležitější, ústí totiž už pod připravenou směs vzduchu. Klapka se ale stejně bude trochu špinit i tou malou hadičkou, všechno se asi nestáčí stáhnout hned do kolena sání. Určitě se to bude špinit ale mnohem méně, to je jasné.

To že jde velké množství olejových výparů nahoru až k víčku a do hadice je ale podle mě normální a nevidím v tom žádnou závadu. Olej se rozstřikuje pod teplotou 100 stupňů až nahoru do víka ventilů a na čep vahadel. Ostřikovací deska pod víčkem plnění oleje tam má důvod, jinak by olej stříkal po sejmutí víčka ven. Takže olejové výpary jsou normální při té teplotě a logicky jdou nahoru do té hadice. Škrtící klapka se dle mého názoru nemůže nezašpinit už za velmi krátkou dobu(Zvláště hodně se špiní pokud je už olej těsně před výměnou..)

Ještě popřemýšlím co s tím... dobré to bylo na BMM, tam byl jeden hlavní vstřik ještě nad klapkou a klapku tak neustále umýval. Nevýhoda byla vyšší spotřeba při stejném nebo i nižším výkonu. 1.6 jsem neviděl jak to tam má, ale asi tam klapka bude řešena podobně jako u 1,3 MPi. Tedy neomývaná benzínem. Vstřiky budou asi až dole u ústí kolena.

Pořád mi ale není jasné že to někomu funguje bez závad.. Nevím v jakém stavu je těsnění pod sacími kanály, může to na to mít vliv? Někteří lidé odpojují kromě recilkurace olejových výparů také vehement s aktivním uhlím a problém prý nemají..

Stejně je to ale podivné řešení od výrobce. Karbecový fáčka jestli se nepletu to takhle řešený neměli. Prostě představa že filtruju vzduch účiným filtrem a do přefiltrovaného vzduchu, který má přijít do válce pustit bordel z klikové skříně.. to už by mi přišlo logičtější pustit to před filtr a holt filtr dříve vyměňovat nebo čistit..
Perret
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 12. říj 2017 15:44:15

Re: Chcípe při deceleraci..

Příspěvekod Rob » pát 13. říj 2017 7:53:09

Úplně ten prach vyloučit nelze, ovšem záleží také na umístění hadice. Já ji mám vyvedenou a přichycenou k trubce od chladící kapaliny co tudy vede a vyvedenou nad spodní plechový kryt řemenice. Mikroskopické částečky se tudy jistě teoreticky mohou dostat, ovšem... Viděl jsem na hadici přidělané i různé odlučovače, kterými se zamezí i teoretické možnosti vniknutí nečistot do hadice odvětrání, nicméně to považuji za zbytečné. Navíc mám tuto teorii podepřenou několikaletým bezproblémovým provozem na několika autech. Pro někoho extrémně opatrného by to ovšem mohlo být řešení...

K&N vložku nepoužívám, ovšem nepotírá se před použitím nějakým olejem nebo něčím podobným? Mám pocit, že jsem to někde četl.. to by vysvětlovalo časté špinění klapky. Nejsem vůbec přesvědčený o pozitivním přínosu této vložky, nicméně sám používám od začátku vložky Mann ke své naprosté spokojenosti. Možná by nebylo od věci to vyzkoušet. Papírová vložka má teoreticky o něco nižší průtok vzduchu, ovšem díky tomu také lepší filtrační schopnost.

1,6 je MPI, tam je také klapka před vstřiky, vstřiky jsou až dole na sacích větvích jednotlivých válců. Kvůli špatnému těsnění sání může určitě motor samovolně zhasínat. Někdy bývá i špatné papírové těsnění pod klapkou, které je daleko lépe přístupné, takže tím bych začal. Ale to těsění pod sacími kanály bývá častá bolest a zdroj mnoha problémů, hned vedle jsou kanály výfuku a těsnění trpí vysokými teplotními výkyvy. Doporučuju sdělat i výfukové "parohy" a zkontrolovat těsnění i tam, tam je ještě podstatně více namáhané a máš to při jedné práci. Prodává se i těsnění pro sání i výfuk dohromady, je sice uvedeno jako pro favorit nebo pro BMM ale pro MPI poslouží taktéž výborně.

Přisávání bordelu z klikové skříně do sání bohužel má i typ 781, dokonce i 742, 722 i 721, starší škodovku jsem bohužel nikdy neměl.... vlastně měl, starou octavii :-). Ale tam už si to nepamatuju... ;-). Rozhodně všechny předtím zmíněné typy to měly :-(
Rob
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 697
Registrován: stř 25. led 2012 9:42:25
Bydliště: Vysočina

Re: Chcípe při deceleraci..

Příspěvekod Perret » pát 13. říj 2017 10:43:44

Ta vložka se jemně postrikuje olejem, ale to je zanedbatelné množství..a ten olej voní. Papírovou mám doma taky, zkusím..

Těsnění pod klapkou jsem samozřejmě měnil..

O nějakém odlucovaci jsem taky přemýšlel..

Ze se těsnění pod sacimi kanály vyhreje v místě nejblíže vyfukovym jsem slyšel také. Každé sací koleno drží při ústí na třech mistech. Akorát přemýšlím jak se dostat k těm dvoum dolním matkám na těch kolenech aniž bych musel demontovat půlku auta.

Vyfukovy "parohy" jsou u me asi bez šance o povolení. Muselo by se to nejspíš nějak odvrtat.

Dík za informace..;-)

Stará octavia to tam nemá, mám ten motor doma
Perret
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 12. říj 2017 15:44:15

Re: Chcípe při deceleraci..

Příspěvekod Rob » pát 13. říj 2017 10:57:10

ony ty matky na parohách vypadají ošklivě, ale když to prostříkneš WDčkem a necháš chvíli působit, případně trochu nahřeješ tím, že nastartuješ motor, věřím, že se povedou povolit bez problémů. Přístup, uznávám, tam není úplně ideální, ale ono tam okolo moc není co sundávat. Možná klapku bych sdělal aby tam byl lepší přístup... pak už by se jedině musel vytáhnout větrák topení, což určitě kvůli sání ani výfukovým parohům není potřeba.

nemáš zač... tak dej pak vědět, zda se problém podařilo odstranit a jak...
Rob
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 697
Registrován: stř 25. led 2012 9:42:25
Bydliště: Vysočina


Zpět na 1,3 MPi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník