jak poznat vynechávající válce?
-
- Příspěvky: 147
- Registrován: pon 10. bře 2014 16:26:53
- Bydliště: Břeclav
- Kontaktovat uživatele:
jak poznat vynechávající válce?
Mám pocit jako by mi někdo přes noc vyměnil motor 1.3 MPi za nějaký z malotraktoru nebo za dvoutakt.
Celé auto se otřásá a motor má takový podivně traktorovitý zvuk.
Auto je dlouhodobě odstavené, teď s ním nejezdím. Prostě jsem jednou přišel k autu že ho nastartuju a promažu motor, a takhle to dopadlo.
Že by mi vynechávaly 1-2 válce?
Nebo to může být něco jiného?
Rezonance nějakého plechu to rozhodně nebude, na to je to moc silné.
Dělá to ve všech otáčkách, nejmarkantnější je to ale při nižších.
Chod je plynulý, pravidelný, ale traktorovitý.
Dělá to na benzín i na LPG takže v palivové soustavě to asi nebude.
Jak se dá poznat, že vynechávají válce? Já to pode zvuku nepoznám.
Celé auto se otřásá a motor má takový podivně traktorovitý zvuk.
Auto je dlouhodobě odstavené, teď s ním nejezdím. Prostě jsem jednou přišel k autu že ho nastartuju a promažu motor, a takhle to dopadlo.
Že by mi vynechávaly 1-2 válce?
Nebo to může být něco jiného?
Rezonance nějakého plechu to rozhodně nebude, na to je to moc silné.
Dělá to ve všech otáčkách, nejmarkantnější je to ale při nižších.
Chod je plynulý, pravidelný, ale traktorovitý.
Dělá to na benzín i na LPG takže v palivové soustavě to asi nebude.
Jak se dá poznat, že vynechávají válce? Já to pode zvuku nepoznám.
Re: jak poznat vynechávající válce?
pokud jde motor nepravidelně, je dost pravděpodobné, že některý válec (válce) vynechávají. Protože říkáš, že problém se projevuje na LPG i na benzín, je zřejmě potřeba hledat závadu v části společné pro obě paliva. Tím se nabízí zapalovací soustava =svíčky/zap.lišta, případně další součásti motormanagementu, čidlo teploty chlad.kapaliny, čidlo nasávaného vzduchu na sání, snímač otáček... atd. Nejdříve bych chybu hledal v tom zapalování...
dělá to stále - ihned po startu, pouze zatepla, pouze za studena, sporadicky... ??
dělá to stále - ihned po startu, pouze zatepla, pouze za studena, sporadicky... ??
-
- Příspěvky: 147
- Registrován: pon 10. bře 2014 16:26:53
- Bydliště: Břeclav
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak poznat vynechávající válce?
Dělá to za tepla i studena. Vyjet s tím na silnici jsem neměl odvahu.
Navíc si říkám, že když to pojede příliš dlouho, tak se mi může namíchat benzín do oleje a když je to dlouhodobě odstavené, tak by mi motor mohl začít rezivět.
Ještě jedna věc, volnoběh to udrží horko těžko, když sundám nohu z plynu.
Navíc si říkám, že když to pojede příliš dlouho, tak se mi může namíchat benzín do oleje a když je to dlouhodobě odstavené, tak by mi motor mohl začít rezivět.
Ještě jedna věc, volnoběh to udrží horko těžko, když sundám nohu z plynu.
Re: jak poznat vynechávající válce?
dlouho to takto provozovat by určitě nebylo dobré, ale ujet s tím pár km by nemělo nic špatného způsobit. projel bych to třeba 2-4 km a vyzkoušel ve všech jízdních režimech. Nicméně asi bych předtím vyzkoušel alespoň vyměnit ty svíčky a taky bych našteloval ventily, pokud to dlouho stálo. pak bych zkoušel to ostatní; bylo by dobré mít nějakou druhou bezproblémovou feldu, ze které bys mohl postupně brát jednotlivé komponenty a zkoušet, který je špatný. Kupovat nazdařbůh třeba zapalovací lištu a různá čidla se může pěkně prodražit.. ale někdy bohužel není jiné cesty. Ještě mě napadá, co olej, je ho dost a nestal se z něho nějaký polotekutý hnus...? Nevím jak dlouho to auto stálo, ale i toto může mít vliv...
-
- Příspěvky: 147
- Registrován: pon 10. bře 2014 16:26:53
- Bydliště: Břeclav
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak poznat vynechávající válce?
2 roky to stojí, olej jsem měnil
Ale celé to začalo tím, že motor nechtěl startovat, startér podivně vysokootáčkově kvílel a motor jen škytal, bylo slyšet že se moc nechce točit. Ale myslím, že to byla porucha magnetické spojky ve startéru vlivem toho dlouhého stání. Nakonec to startování fungovat zase začalo.
Ale celé to začalo tím, že motor nechtěl startovat, startér podivně vysokootáčkově kvílel a motor jen škytal, bylo slyšet že se moc nechce točit. Ale myslím, že to byla porucha magnetické spojky ve startéru vlivem toho dlouhého stání. Nakonec to startování fungovat zase začalo.
Re: jak poznat vynechávající válce?
hmm.. to pravděpodobně nebude mít s výše popisovanou závadou souvislost. Leda takovou, že dlouhé stání v nečinnosti nesvědčí elektrickým zařízením obecně, ať jde o spouštěč startéru nebo zapalování... no svoje už jsem k tomu sdělil, tak dej pak vědět, jak jsi dopadl, až vyzkoušíš to co jsem ti napsal...
-
- Příspěvky: 147
- Registrován: pon 10. bře 2014 16:26:53
- Bydliště: Břeclav
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak poznat vynechávající válce?
Tak dnes jsem zkontroloval:
-svíčky - všechny dávají jiskru (mám tam nové NGK)
-vstřiky - po vytažení káblíku citelně poklesly otáčky, a to u každého vstřiku
takže to vypadá že válce asi jedou všechny, tož teda nevím
Ten motor má klasický zvuk VRRRR ale na pozadí za ním jakoby ještě znělo takové TR-TR-TR-TR o nižší frekvenci a jakoby silné vibrace.
-svíčky - všechny dávají jiskru (mám tam nové NGK)
-vstřiky - po vytažení káblíku citelně poklesly otáčky, a to u každého vstřiku
takže to vypadá že válce asi jedou všechny, tož teda nevím
Ten motor má klasický zvuk VRRRR ale na pozadí za ním jakoby ještě znělo takové TR-TR-TR-TR o nižší frekvenci a jakoby silné vibrace.
Re: jak poznat vynechávající válce?
ty čidla co jsem ti psal jsi zkoušel měnit (čidlo nasávaného vzduchu, čidlo chladící kapaliny)? je možné, že dávají špatný signál a ŘJ podle toho špatně obohacuje směs... co zapalovací lišta..?
-
- Příspěvky: 147
- Registrován: pon 10. bře 2014 16:26:53
- Bydliště: Břeclav
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak poznat vynechávající válce?
Díky.
Zapalování a vstřiky logicky budou v pořádku, když po odpojení konektoru ke vstřiku vždy citelně poklesly otáčky. Vypadá to, že všechny válce jedou.
Tak nevím kde ještě může být problém, když to dělá takové vibrace.
Že by nějaký mechanický problém v motoru?
ps:Měnit jen tak na zkoušku čidlo tlaku vzduchu za 1-2 000,- mi připadá jako docela drahá legrace.
Čidlo teploty bych možná mohl zkusit prověřit když změřím teplotu chladící kapaliny, ne?
Zapalování a vstřiky logicky budou v pořádku, když po odpojení konektoru ke vstřiku vždy citelně poklesly otáčky. Vypadá to, že všechny válce jedou.
Tak nevím kde ještě může být problém, když to dělá takové vibrace.
Že by nějaký mechanický problém v motoru?
ps:Měnit jen tak na zkoušku čidlo tlaku vzduchu za 1-2 000,- mi připadá jako docela drahá legrace.
Čidlo teploty bych možná mohl zkusit prověřit když změřím teplotu chladící kapaliny, ne?
Re: jak poznat vynechávající válce?
.....
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 30. zář 2020 18:44:24, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 147
- Registrován: pon 10. bře 2014 16:26:53
- Bydliště: Břeclav
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak poznat vynechávající válce?
To by bylo nemilé. Vyndávat celý motor a riskovat, že mi v obchodě prodali silentbloky z kvalitního materiálu a ne čínský aušus z recyklovaných šprcek...
Taky mám zkušenost, že originální pryž vydrží na autě přes 15 let a nekvalitní čínská se začne rozpadat třeba po 3 letech.
Taky mám zkušenost, že originální pryž vydrží na autě přes 15 let a nekvalitní čínská se začne rozpadat třeba po 3 letech.