Občasné kuckání motoru v kopci

Simos 2P
135M, 136M

Občasné kuckání motoru v kopci

Příspěvekod MIKO94 » ned 11. úno 2018 17:23:11

Zdravím,

sice to je stále stejné téma, jenom jiná verze pohádky :lol:

V poslední době mám někdy problém (teď spíš pomalu relativně často) s tahem motoru. Když jedu do kopce (nezáleží na % stoupání), tak mi přestane táhnout motor, nedrží otáčky a výfuk jakoby bublá - nic ale z něj neteče (přiložena ruka). Pomůže až když vypnu motor a znovu ho nastartuju (ve stoje i za jízdy).
Někdy, když je motor chladný, slyším relé a když nastartuju, tak mezi natočením startéru a rozběhnutí motoru cítím určitou časovou prodlevu, navíc, jako by motor měl takovou tendenci chcípnout. Při znovunastartování už problém není.

Před nedávnem jsem měl problém s jízdou na tři válce, při zjišťování problémů se měnil snímač otáček (použitý) - ok, výměna celé vstřikovací lišty se vstřikovači (použité) - ok, lambda sonda (použitá) - dle spotřeby asi ok (nějakých +/- 7 l/100 km). Zjistili jsme, že byla špatná svíčka, takže se vyměnili za nové. Po opravě, jelikož byl sníh, v zatáčce mě to vymrštilo ze silnice a v nějakých 10-15 km/h narazil do rohu domu, lehce naťuknul ochrannou lištu nárazníku na úrovni pravého světlometu. Nárazník se vysadil z čepu.

Problémy přetrvávaly a auto jsem dal do servisu. Bylo zjištěno, že jsem měl dvě špatné gumičky na vstřikovačích a jedna byla už jetá - vyměněny gumičky, vstřikovače jako takové prý v pořádku. Byla vyčištěna a seřízená škrtící klapka (v rámci stávky baterie a její výměny a spolu s tím vyměněn regulátor na alternátor).

Dnes se opět projevil znovu samý problém, při jízdě do kopce se začne motor jakoby kuckat a i přes přidávání plynu postupně ztrácí výkon. Zkoušel jsem postupně poodpojovat vstřiky a při každém odpojení motor reagoval. Jakmile motor vypnu a nastartuju, už je to lepší. Příjde mi ale, že taky v poslední době (od problému se svíčkami) celkově ztrácím výkon, hlavně když potřebuju se rozjet do prudkého kopce.

Nevím, jestli by na vině mohlo být palivové čerpadlo. Napadá mě ještě dát nový snímač otáček, nový palivový filtr, mám již ze spoda relativně dost orezlý, nevím, jestli i děravý střední a zadní díl výfuku. Teoreticky i čidlo teploty.

Co byste mi poradili, na co bych se měl zaměřit? Díky za tipy :)
MIKO94
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 57
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily

Re: Občasné kuckání motoru v kopci

Příspěvekod ferdamravenec » ned 11. úno 2018 17:57:43

mno možná že palivák by už chtěl vyměnit ,
ale klidně to to může být > http://pvdferdamravenec.rajce.idnes.cz/ ... 230002.jpg
kdyby jsi to chtěl zkusit tak přijeď , já bych si konečně dal novej a ten starej by se dal tobě a vidělo by se
ferdamravenec
Palec nahoru! 15 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 3875
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží

Re: Občasné kuckání motoru v kopci

Příspěvekod MIKO94 » ned 11. úno 2018 18:42:23

Přijel bych, ale mám to daleko (jsem až od Semil) :/

V každém případě díky za tip, uvidím, v jakém stádiu bude katalyzátor, tak bych ho eventuelně vyměnil taky. Výfuk jsem chtěl měnit na podzim než půjdu na STK, ale asi budu muset už teď.
Jinak je možné, že by mi kvůli výfuku/katalyzátoru lambda házela chybu 00537 - regulace lambda - 19-10 - spodní hodnota dorazu (sporadicky)? Lambda se měnila a pořád to píše, a jako jediná vypisuje, problém.
MIKO94
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 57
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily

Re: Občasné kuckání motoru v kopci

Příspěvekod Rob » pon 12. úno 2018 7:39:45

Souhlasím s tím palivovým filtrem, protože je umístěný na špatně přístupném místě, bývá jeho předepsaná výměna po 60 kkm opomíjená. Bohužel to nesvědčí čerpadlu, které potom překonává daleko větší tlak než na který je stavěné a proto dřív nebo později odejde. Je tedy možné, že po výměně palivového filtru se žádné zlepšení nedostaví, ale nebude to tím, že by byl původní filtr OK. Dalším krokem potom musí být výměna za nové nebo odzkoušené (!!!) čerpadlo. Ne nějaké z vrakáče, které může mít ten samý problém. Nicméně vzhledem k poslednímu příspěvku bych začal lambdasondou. Použitá lambda mohla mít klidně za sebou 200 kkm a to už je k ničemu. Takže koupit novou, nejlépe originální NTK se kterou mám osobně výborné zkušenosti, nebo v nejhorším Bosch. Rozhodně typ lambdy LSH 25, nikoliv LSH 24 která patří do BMM !!! Číslo lambdy 6U0906265E. A určitě žádnou čínu, která bude buď fungovat tak půl roku, nebo bude fungovat podobně jako ta stará. Zde se bohužel nedá nic ušetřit, jak se nekoupí nová a originál, je to loterie a můžeš měnit pořád. Originál se dá koupit okolo 1500 Kč a rozhodně se vyplatí...
Rob
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 715
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina

Re: Občasné kuckání motoru v kopci

Příspěvekod MIKO94 » pon 12. úno 2018 20:22:22

Tak lambdu jsem na netu našel za osmnáct stovek, původ Německo, značka Bosch. Současnou lambdu schválně nechám proměřit (tu původní mám schovanou), jak bude reagovat, ale pokud bude ještě dobrá, tak nevím, proč lambda háže chybu 00537 - regulace lambda - 19-10 - spodní hodnota dorazu (sporadicky) :scratch:

Ten palivový filtr jsem dnes objednal v mototechně, značka Mann. Přemýšlím, že bych nechal vyměnit to čerpadlo přímo za nové. Nad výfukem přemýšlím, protože jsem koukal pod auto a ve středním dílu v trubce vedoucí do třetího dílu už je na jednom vnější vrstva trubky znatelně pryč. Nevylučoval bych někde díru ve výfuku.

Přemýšlím, jestli i vyměnit snímač otáček, ale nevím, jestli kupovat ten s tím kabelem nebo bez kabelu :scratch:
MIKO94
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 57
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily

Re: Občasné kuckání motoru v kopci

Příspěvekod Maty » pon 12. úno 2018 20:34:35

bez kabelu
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Je ... Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Český pravopis je freeware, ale v žádném připadě není open source! Používej dle libosti, ale nemodifikuj ho!
Uživatelský avatar
Maty
__________________
__________________
Palec nahoru! 38 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 5368
Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
Bydliště: Liberec 11

Re: Občasné kuckání motoru v kopci

Příspěvekod MIKO94 » pon 12. úno 2018 21:02:36

MIKO94
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 57
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily

Re: Občasné kuckání motoru v kopci

Příspěvekod Maty » pon 12. úno 2018 21:52:12

Ano .. ale čínskej (vika) bych to nekupoval

https://aukro.cz/snimac-otacek-rozdelov ... 6596293177
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Je ... Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Český pravopis je freeware, ale v žádném připadě není open source! Používej dle libosti, ale nemodifikuj ho!
Uživatelský avatar
Maty
__________________
__________________
Palec nahoru! 38 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 5368
Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
Bydliště: Liberec 11

Re: Občasné kuckání motoru v kopci

Příspěvekod Rob » úte 13. úno 2018 7:32:05

Bosche bych bral jen v krajním případě, třeba kdyby byl o 500 Kč levnější než NTK a bylo to pro tebe zásadní (ta cena). Bosch zhusta vyrábí v číně a s tou spolehlivostí už to není jako před 20 lety. Jinak v tomto případě je s cenou to přesně naopak, nechci nikomu dělat reklamu, ale zrovna zde jsem kupoval cca před 3 týdny věci za 2500 Kč a v pohodě:
https://autodilos.cz/lambda-sonda-ngk-0414
tato lambda se dávala do MPI jako originální díl.
pokud lambda háže chybu, může se pro svůj vysoký nájezd při určitých mezních situacích (prudká akcelerace apod) chovat nestandardně. Jestli chceš, zkus zkontrolovat zda není přerušený někde kabel a svorkovnici taktéž prostříknout kontaktsprejem - někdy to pomůže. Pokud s ní někdo jezdil na E85, mohlo ji to také poznamenat.
Čínskej snímač otáček bych nebral, kdybys měl zájem, můj kamarád vrakuje shnilou feldu a třeba ještě snímač neprodal, můžu se ho na něj zeptat. Před koupí bych ho ale určitě vyndal (práce na 2 min) a zkusil otřít hadrem od nečistot a prohlédnout ho kvůli případným deformacím. Při montáži zpět prostříknout kontakty kontaktsprejem. Jinak snímač rozhodně bez kabelu, z kabelem patří do BMM.
Podle toho co píšeš bych rozhodně začal tou lambdou (a paliv.filtrem pokud nevíš kdy byl naposled měněný), ty projevy a ten záznam v paměti závad na ni ukazuje. Na snímač otáček bych to netipoval, ale jeho vyndání a očista rozhodně ničemu neublíží.
Rob
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 715
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina

Re: Občasné kuckání motoru v kopci

Příspěvekod MIKO94 » úte 13. úno 2018 17:41:25

Včera jsem vymazal paměť problémů a udělal si zkušební vyjížďku do Liberce. Motor během průběhu cesty nekuckal. Čeho jsem si všimnul bylo, že když potřebuju opravdu okamžitě akcelerovat, zejména směrem do kopce, je to veliký problém. Od poloviny pedálu do maxima je to jednak nemožné, a motor (nebo spíš výfuk) opravdu burácí. Nejlepší akcelerace je do poloviny pedálu.

V Liberci mi to nedalo a koukal jsem, jestli od bouračky se mi nějak nevysadil vzduchový filtr a nebyl špatně usazený, vypadal že je v pořádku. Všimnul jsem si ale - teď to budu popisovat jak blb :lol: - že jak vede hadice od boxu s filtrem směrem k pravému světlometu, tak pod tím světlometem je jakýsi uzávěr nebo něco tomu podobného. :idea: Ta hadice mi příjde, že není v tom uzávěru pevně „přišroubovaná", a ta hadice by se dala rukou volně vyndat/vyškubnout. Nevím, jestli to je od nárazu, ale příjde mi, že ten plech okolo je lehce vymáčklý.

Po příjezdu domu a nechání vychladnutí auta jsem vyndal snímač otáček. :idea: Byla na něm jakási opravdu lehká vrstva „prachu" a místy takové černé usazeniny - něco na způsob sazí. Snímač jsem očistil a koukal jsem, že sice není poškrábaný, ale příjde mi, že ke konci má něco jako oválnou promáčklinku. Zítra ho vezmu do servisu a uvidím, co mi chlapi řeknou. Kdyžtak koupím ten co mi doporučil Maty.

Palivový filtr dnes přišel, zn. Mann, tak jsem zvědavý. Do servisu jedu příští středu. Pokud by problém přetrvával, tak bych musel objednat nové palivové čerpadlo, jinak už mě nic nenapadá :| Vstřiky byly zkontrolovány a vadné gumičky na nich vyměněny.

Myslíte, že by ta hadice k filtru mohla být jedním kamenem úrazu? :scratch:
MIKO94
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 57
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily

Re: Občasné kuckání motoru v kopci

Příspěvekod Rob » úte 13. úno 2018 19:06:17

Ta deformace snímače otáček může opravdu způsobovat nestandardní chování,ale spíš si dovolim spekulovat,že by se jednalo o sporadickou závadu. Uvidíš jak se bude snímač chovat po očištění. Jinak trvám na tom,že nejpravděpodobněji bude problém v lambdasondě a po výměně palivového filtru bych šel nejprve měnit ji. Rozhodně dříve než palivové čerpadlo. Ta hadice od filtrboxu k přednímu reflektoru by mohla způsobovat problém pouze pokud by byla ucpaná nebo deformovaná tak,že by omezila přísun vzduchu k filtru. Jinak její nepevné uchycení tvoje problémy způsobovat nemůže.

S filtrem Mann jsi vybral dobře, kupuji jenom tuto značku a jsem velmi spokojen. Možná jsou trochu dražší ale zato kvalitní. Ještě bych zkontroloval jak vypadají svíčky,zda jsou rovnoměrně opálené a není třeba jedna černá nebo naopak bílá, což by značilo problém se vstřikováním. A další možnost je ještě zapalovací lišta...

Tak hodně štěstí...
Rob
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 715
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina

Re: Občasné kuckání motoru v kopci

Příspěvekod MIKO94 » úte 13. úno 2018 19:30:04

Svíčky jsem právě kvůli válci měnil, byly špatné, za nové svíčky Škoda, Champion, RC12YC, konkrétně tyto: https://www.skoda-dily.cz/data/items/44/4e6cff4db55af.jpg , takže to poznat snad nebude problém. Najel jsem s nima už nějakých 500 km.

To kuckání motoru je jinak opravdu sporadické. Uvidím, jak snímač dopadne, protože se měnil za nějaký použitý XY.
Naprd je, že nevím, jestli se mi chod motoru rozhodil kvůli svíčkám a následnou jízdou na 3 válce, nebo kvůli nárazu a následně vyměnou při laborování za jiné díly, protože laborování během tříválcovky a náraz byly ve stejný den :(
MIKO94
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 57
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily

Re: Občasné kuckání motoru v kopci

Příspěvekod Rob » úte 13. úno 2018 21:08:18

Ty svíčky co píšeš tam nepatří,pokud chceš Champion má tam být RC89PYC. Netvrdím že problémy jsou způsobeny určitě svíčkami, ale dal bych tam to co je doporučeno, tzn buď zmíněné výše nebo NGK BKUR5ET-10 anebo brisk DR15TC. Nic jiného tam nemá být. Motor určitě nerozhodí když vyměníš svíčky špatné za nové, nota bene pokud není chyba v paměti závad. Výměnou dílů za špatné např.snímače otáček takový problém mohl nastat. Když měníš díly za použité tak vždy za prokazatelně funkční nejlépe z auta které znáš.
Rob
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 715
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina

Re: Občasné kuckání motoru v kopci

Příspěvekod MIKO94 » úte 13. úno 2018 21:46:19

Zítra dojdu s tím snímačem, případně koupím ten co se tu probíral a objednám asi ty Briskovky ze škodovky, nebo NGK pokud mi je objednají v mototechně. Zároveň asi s výměnou palivového filtru a opravou té trubky u vzduchového filtru objednám i tu lamdu sondu a nechám ji přehodit mno...

Jinak dá se jednoduše poznat, jestli je špatný vstřik během puštěného motoru, v momentě běžného chodu motoru? Napadá mě je postupně odpojit a poslouchat motor, pokud to je nejjednodušší způsob :oops: Dá se nějak u zapalovací lišty poznat, že je špatná?

PS: ještě, že jsem si koupil klíč na svíčky :lol:
MIKO94
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 57
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily

Re: Občasné kuckání motoru v kopci

Příspěvekod MIKO94 » úte 13. úno 2018 21:59:58

:idea: :idea: To kuckání jsem měl v době, kdy jsem měl špatné svíčky. Je možné, že by to dělaly i tyto nesprávné svíčky?
MIKO94
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 57
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily

Re: Občasné kuckání motoru v kopci

Příspěvekod Rob » stř 14. úno 2018 7:43:10

Někdo si na Brisky stěžuje, já sám na ně nemůžu říct křivý slovo. NGK jsou svíčky, které nejen tady každý vesměs chválí, já jsem s nimi měl také dobrou zkušenost. Jestli mohu poradit, nekupoval bych mnoho věcí náráz, protože je možné, že třeba 2/3 z nich bude koupených zbytečně, ale kupoval bych a zkoušel postupně jednu po druhé. Začal bych tím palivovým filtrem, ten už máš, je tady na fóru i pěkný návod na výměnu zde: viewtopic.php?f=20&t=20902
jako druhou věc bych koupil ty svíce, v kamenném obchodě bývají dost drahé, zkusil bych nějaký e-shop, tam vyjdou jistě levněji. Třeba zde je mají za dobrou cenu: https://autodilos.cz/zapalovaci-svicka-ngk-7553
pak bych šel na tu lambdu a pak na to ostatní, pokud toto nepomůže. Každopádně bych vždy postupoval od té nejlevnější věci k té nejdražší, aby se nestalo, že vyměníš lambdu, čerpadlo a nakonec se ukáže, že je špatná svíčka nebo filtr... takže tak.

Tím odpojením vstřiku se to dá zjistit, ale pouze u kontinuální závady. U sporadické to těžko zjistíš, protože na volnoběh ti to zřejmě běží OK a při provozu budeš vstřik odpojovat těžko. Jednou jsem dal špatně vstřikovací lištu a po odklopení kapoty bylo slyšet takový syčivý zvuk, jak šel falešný vzduch kolem špatně utěsněného vstřiku do sání. Tak to by mohlo být určité vodítko. Jinak se vstřiky také zkoušejí dle DP tak, že na každý jeden vstřik přiděláš stejně velkou nádobku (např. zaslepenou injekční stříkačku apod) a zkusíš nastartovat. Poté porovnáš množství vstříknutého benzínu v jednotlivých nádobkách. Ale to je zase prakticky nepoužitelné pro sporadickou závadu. Kromě toho se dají vstřiky přeměřit multimetrem, zda dávají všechny stejné hodnoty. Rozhodně bych zkontroloval v el. svorkovnicích vstřiků nečistoty, případně korozi a každý konektor prostříkl kontaktsprejem a zkontroloval důkladné připojení.

Zapalovací lišta je oříšek, určité vodítko může být, že je u svíček opálený porcelánový izolátor ale to nemusí být vždy. Dá se rozebrat, respektive sundat ty gumové "nástavce" na svíčky a zkontrolovat pružinky, zda nejsou orezlé - v tom případě sundat, opět očistit a každopádně prostříknout opět kontaktním sprejem. Někdo taky šahá na kontaktní čepičky svíček zaolejovanýma nebo špinavýma rukama, což samozřejmě dobrému kontaktu nepřidá. V extrémním případě může být i toto příčinou. Jinak bych před nákupem zapalovací lišty (stojí tak 1500-2000 Kč) určitě zkusil někde u známého nebo příbuzného, komu felda bez problémů jezdí, lištu třeba na pár hodin zapůjčit a vyzkoušet, zda se závada projeví.

Tak rad máš spoustu, zbývá už se do toho jenom pustit. Ať se podaří...!
Rob
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 715
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina

Re: Občasné kuckání motoru v kopci

Příspěvekod MIKO94 » pát 16. úno 2018 20:04:14

Tak vysílám pokračování nové telenovely aneb výkon v řiti :D

Včera jsem nechal vyměnit palivový filtr, byla tam značka UFI. Nejprve tekl černý kal a až pak voda. Dnes mi do práce přišly nové svíčky NGK BKUR5ET-10, které jsem před cestou domů namontoval. Všimnul jsem si, že v zapalovací liště, jak jsou pružiny, tak dvě pružiny jsou lehce narezlé od poloviny směrem dovnitř lišty. Dá se s tím něco udělat?

Nechal jsem taky srovnat vrapovanou hadici s hadicí sání, protože se vyrazily z otvoru ve skeletu, který se musel trochu vyklepat.

Projížděl jsem „inkriminovaný" dlouhý kopec, u kterého jsem pocítil o něco lepší výkon (délka kopce cca 2 km, nájezd do kopce cca 110 km/h, při nepředepsaných svíčkách na vrcholu kopce rychlost 70 km/h, nyní jsem byl minimálně na 90 km/h). Během chvil jsem ale měl pocit, jako by auto celkově cukalo kvůli nedostatku benzínu, ale v nádrži ještě byl nad rezervou. Výkon je tedy o něco znát, ale v případě okamžité plné akcelerace (i na rovině) mi to pořád příjde takové utahané :|

V pondělí mi příjde nový snímač otáček a ve středu jedu znova do servisu. Nechám hlavně proměřit tlak palivového čerpadla a proměřit kompresní tlak ve válcích + další drobnosti, u kterých chci potvrdit nebo vyvrátit jejich funkčnost, čili se vyjádřím k dalším zjištěním až na přelomu měsíce. :)

Diagnostiku chyb provedu až v pondělí, takže uvidím, jestli si madame Lambda pustí jazyk na špacír :D
MIKO94
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 57
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily

Re: Občasné kuckání motoru v kopci

Příspěvekod Rob » pát 16. úno 2018 21:10:48

Jestli řekl z filtru černej bordel, tak rozhodně bylo dobře ho vyměnit. Kdybys byl zvedavej a chtěl se pochlubit co v něm bylo, zkus ho propláchnout vodou a pak říznout flexou a rozdělat, jak bude vypadat uvnitř. Myslím že to bude šmakuláda... :-).
Pružinky jdou sundat a obrousit jemným šmirglem, je to drbačka ale jde to. Rozhodně je to výhodnější než kupovat novou lištu. Až ji budeš nasazovat na svíce,šplíchni na každou pružinku kontaktsprej a na čepičku svíčky taky.

Myslím že snímač otáček na vině nebude, ale vždy se dá někde udat nebo ho schovat až bude potřeba. Podle toho jak moc by byl zasviněný palivový filtr uvnitř bych se rozhodl, zda vyměnit jako první čerpadlo nebo lambdu. Před nákupem ještě koukni do paměti závad a podle toho rozhodni. Jestli bude lambda zase v chybách, určitě ji kup a vyměň. Jestli ne, šel bych nejdřív do toho čerpadla,které pravděpodobně odešlo díky dlouho ucpanemu filtru.

Ještě by nebylo od věci zkontrolovat zda souhlasí hodnoty teploty vody a vzduchu se skutečností. Můžou být také špatná tato dvě čidla a jejich kontrolou nic nezkazíš. Může se stát že jedno nebo druhé čidlo ukazuje nesmyslné hodnoty, např při motoru zahřátém na provozní teplotu dává čidlo vody signál jako by měla třeba 5°C misto 90°C, simos obohatí směs a dělá to bordel.

Tak uvidíš, kde bude nakonec chyba...
Rob
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 715
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina

Re: Občasné kuckání motoru v kopci

Příspěvekod MIKO94 » pát 16. úno 2018 22:09:28

Filtr už nemám, známý dělá auta (kromě složitějších věcí na motorech) a říkal že ani snad neviděl, že by jako první teklo tolik bordelu z filtru.

Na lambdu jsem ještě schválně teď koukal (po výměně filtru) a v pořádku. Zítra a v neděli (nevím jestli i v pondělí) jedu do práce, takže uvidím, jestli něco vypíše.

Co se týče čerpadla, to vidím jako nejpravděpodobnější. Jednak kvůli ucpanému filtru a jednak kvůli stylu jízdy - 20 kkm převážně nad rezervou a v rezervě :scratch:
Jinak nevíš, jestli se neprodávají čerpadla ještě prvovýrobní nebo něco u nás? Jediný co jsem našel, tak na skoda-dily a to ještě z Číny :|
MIKO94
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 57
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily

Re: Občasné kuckání motoru v kopci

Příspěvekod mecc » pát 16. úno 2018 23:43:33

Je to palivovým čerpadlem.
Také jsem téměř vše vyměnil.
Sežeň komplet na vrakáču. Já za něj dál 200.-
mecc
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 2
Registrován: úte 08. lis 2016 19:01:25

Re: Občasné kuckání motoru v kopci

Příspěvekod MIKO94 » ned 18. úno 2018 16:36:46

Tak mi dnes opět kuckal motor v kopci, po zastavení jsem při té příležitosti jsem poodpojoval vstřiky a při každém odpojení to na motoru bylo znát. Před chvílí jsem koukal na diag chyby a zase to vypsalo „00537 - Regulace lambda - 19-10 - spodní hodnota dorazu - sporadicky". Jediné, co mě napadá, že by přes čerpadlo nešlo dost benzínu, to málo šlo do motoru, a lambda to vyhodnotila jako chybu. Jaké by mohly být jinak teoreticky příčiny snahy o neustálé ochuzování směsi benzínu?
MIKO94
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 57
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily

Re: Občasné kuckání motoru v kopci

Příspěvekod ferdamravenec » ned 18. úno 2018 19:16:08

no pak ti to může ochuzovat snímač teplota tlak vzduchu ,
nebo snímač teploty vody - stačí horší kontakt/lehká oxidace a dokonce to ani chybu nepíše

a pokud je to opravdu chudý , tak při zátěži v kopci a přidání plynu je slyšet cvrlikání ventilů
ferdamravenec
Palec nahoru! 15 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 3875
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží

Re: Občasné kuckání motoru v kopci

Příspěvekod MIKO94 » ned 18. úno 2018 20:24:18

Mno buď mi celou dobu cvrlikají ventily, i když se seřizovaly, nebo mi nějak moc v uších chrastí řetěz :D
Ve středu to vezu do servisu, takže uvidím co tam s tím vymyslí. Pak dám vědět.
MIKO94
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 57
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily


Zpět na 1,3 MPi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron