Vibrácie od motora
Vibrácie od motora
Zdravím, v prvom rade sa ospravedlňujem ak sa to tu už náhodou riešilo no nenašiel som nič čo by sa stretávalo s mojim problémom..
K veci.. Pri jazde pri prekročení rýchlosti cca 82 km/h začne auto od motora nepríjemne vibrovať. Robí to v rozmedzí otáčok od cca 2300 - 2900 otáčok kedy pri 2800 otáčkach začínajú vibrácie zoslabovať a pri dosiahnutí 3000 otáčok (cca 100 km/h) zoslabnú na štvrtinu.
Pripadá mi to ako by to nestihalo dostatočne premazávať
Kontrolky ale nič neukazujú, po viac ako sekunde od naštartovania motora kontrola mazania zhasne (čítal som že je to lacným olejovým filtrom - tento jav je v poriadku). Pripisujem to motoru pretože po vyhodení rýchlosti a spadnutí otáčok na otáčky voľnobežné vibrácie úplne zmiznú. Skúšal som motor vytočiť na voľno behu a robí to aj tak.
Neviete čím to môže byť? Mám to riešiť alebo je to vzhľadom k najazdenym kilometrom normálne a mám kašľať na to? Ďakujem za odpoveď.
Felicia 1.3 MPI 50kW 2001 (220 000 km)
K veci.. Pri jazde pri prekročení rýchlosti cca 82 km/h začne auto od motora nepríjemne vibrovať. Robí to v rozmedzí otáčok od cca 2300 - 2900 otáčok kedy pri 2800 otáčkach začínajú vibrácie zoslabovať a pri dosiahnutí 3000 otáčok (cca 100 km/h) zoslabnú na štvrtinu.
Pripadá mi to ako by to nestihalo dostatočne premazávať
Kontrolky ale nič neukazujú, po viac ako sekunde od naštartovania motora kontrola mazania zhasne (čítal som že je to lacným olejovým filtrom - tento jav je v poriadku). Pripisujem to motoru pretože po vyhodení rýchlosti a spadnutí otáčok na otáčky voľnobežné vibrácie úplne zmiznú. Skúšal som motor vytočiť na voľno behu a robí to aj tak.
Neviete čím to môže byť? Mám to riešiť alebo je to vzhľadom k najazdenym kilometrom normálne a mám kašľať na to? Ďakujem za odpoveď.
Felicia 1.3 MPI 50kW 2001 (220 000 km)
S pozdravom.
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrácie od motora
když to začne dělat zkus sešlápnout spojku asi určitě to přestane ,
závada je na kloubu poloosy nejspíš dlouhý(pravý) na straně u převodovky
závada je na kloubu poloosy nejspíš dlouhý(pravý) na straně u převodovky
Re: Vibrácie od motora
Ešte som si spomenul, že tak pred cca mesiacom mi trhalo s volantom do prava. Vymenil som gumový silentblok na závaží poloosi a týždeň na to trhanie prestalo, vibrácie zostali.
Môže to byť aj homokinetickym kĺbom pri kolese?
Môže to byť aj homokinetickym kĺbom pri kolese?
S pozdravom.
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrácie od motora
pokud to trhalo , tak to může být i kineťák
Re: Vibrácie od motora
Zdravím, vraciam sa k tejto téme.
Robí to aj pri státí. To znamená, že sadnem do auta. Natočím motor, pridám na tych 2500 otáčok a celé auto vibruje dokonca aj volant.
Robí to jak pri studenom tak rovnako aj pri zohriatom motore.
Keď jazdím dlhšie v týchto otáčkach tak to zvykne po cca 25 minútach prestať.
Nastavenie vôle ventilov nepomohlo.
Otázka znie. Kde začať? Čo by bolo dobré pozrieť/skontrolovať prípadne vymeniť?
Robí to aj pri státí. To znamená, že sadnem do auta. Natočím motor, pridám na tych 2500 otáčok a celé auto vibruje dokonca aj volant.
Robí to jak pri studenom tak rovnako aj pri zohriatom motore.
Keď jazdím dlhšie v týchto otáčkach tak to zvykne po cca 25 minútach prestať.
Nastavenie vôle ventilov nepomohlo.
Otázka znie. Kde začať? Čo by bolo dobré pozrieť/skontrolovať prípadne vymeniť?
S pozdravom.
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
- PINY
- Příspěvky: 94
- Registrován: pát 20. črc 2007 23:52:35
- Bydliště: Velká Bíteš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrácie od motora
Spojka nevíš kdy byla měněná? Mohla by to taky dělat.
Škoda Felicia červená romantická, r.v.1995, 1.3 bmm 50kw
VW Sharan Stríbrňák. r.v.2001, 1.9PD 85kw najeto přes 500 000km
VW Sharan Stríbrňák. r.v.2001, 1.9PD 85kw najeto přes 500 000km
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrácie od motora
tak to je problém v přípravě směsi , nebo zapalování
Re: Vibrácie od motora
.....
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 30. zář 2020 18:41:15, celkem upraveno 1 x.
Re: Vibrácie od motora
Spojka bola menená presne pred 14 mesiacmi.
No asi mám vymlátené ložisko a to buď na spojke alebo prevodovke, pretože to po naštartovaní začne klepať.
Po zatlačení spojkového pedálu klepanie zmizne, nemá to však vplyv na tie vibrácie.
Ešte som si všimol, že keď vytlačím spojku, tak sa otáčky motora zľahka pozdvihnú a zase klesnú.
Čo ma však udivuje, že to neklepe vždycky.
Keď auto dlho stojí - úplne vychladne a potom ho naštartujem, klepe a trasie sa ako keď výjdeš von do -15°C komplet vyzlečený.
No keď sa zohreje klepanie sa zjemní, niekedy dokonca úplne zmizne. Vibrácie samozrejme zostávajú.
k tým otáčkam ešte poviem, že keď opriem nohu na plyn a zdvihnem motoru otáčky presne na 1000, tak vibrácie zmiznú.
Potom keď pustím plyn, otáčky spadnú na otáčky voľnobežné a zase vibruje.
Pri tom voľnobehu mi to je jedno že to vibruje, je to predsa len starý dekel.
Ale aby som nemohol jazdiť 90 km/h a musel ísť buď do 80 km/h alebo nad 110..
No asi mám vymlátené ložisko a to buď na spojke alebo prevodovke, pretože to po naštartovaní začne klepať.
Po zatlačení spojkového pedálu klepanie zmizne, nemá to však vplyv na tie vibrácie.
Ešte som si všimol, že keď vytlačím spojku, tak sa otáčky motora zľahka pozdvihnú a zase klesnú.
Čo ma však udivuje, že to neklepe vždycky.
Keď auto dlho stojí - úplne vychladne a potom ho naštartujem, klepe a trasie sa ako keď výjdeš von do -15°C komplet vyzlečený.
No keď sa zohreje klepanie sa zjemní, niekedy dokonca úplne zmizne. Vibrácie samozrejme zostávajú.
k tým otáčkam ešte poviem, že keď opriem nohu na plyn a zdvihnem motoru otáčky presne na 1000, tak vibrácie zmiznú.
Potom keď pustím plyn, otáčky spadnú na otáčky voľnobežné a zase vibruje.
Pri tom voľnobehu mi to je jedno že to vibruje, je to predsa len starý dekel.
Ale aby som nemohol jazdiť 90 km/h a musel ísť buď do 80 km/h alebo nad 110..
S pozdravom.
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
- PINY
- Příspěvky: 94
- Registrován: pát 20. črc 2007 23:52:35
- Bydliště: Velká Bíteš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrácie od motora
Komplet uložení motoru a převodovky jsi kontroloval?V převodovce je oleje dost?
Škoda Felicia červená romantická, r.v.1995, 1.3 bmm 50kw
VW Sharan Stríbrňák. r.v.2001, 1.9PD 85kw najeto přes 500 000km
VW Sharan Stríbrňák. r.v.2001, 1.9PD 85kw najeto přes 500 000km
Re: Vibrácie od motora
Mechanik mi vravel, že vraj má motor vybuchaný jeden silentblok. Tak ho zamenil za druhý a zistil že tá vôľa je približne rovnaká ako na pôvodnom dielci.
Olej v prevodovke sa menil zarovno so spojkou.
Teraz mám auto u druhého mechanika. Tak mu poviem nech sa pozrie koľko tam je oleja.
Olej v prevodovke sa menil zarovno so spojkou.
Teraz mám auto u druhého mechanika. Tak mu poviem nech sa pozrie koľko tam je oleja.
S pozdravom.
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
Re: Vibrácie od motora
.....
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 30. zář 2020 18:40:28, celkem upraveno 1 x.
Re: Vibrácie od motora
Predpokladám že sa menila aj pumpa, pretože sa menili rozvody + tesnene pod hlavou.
Na skoda diely sa ten silentblok volá "lôžko prevodovky".
Teraz nad tým premýšľam že tomuto druhému dám pozrieť aj tú pumpu. Žiaľ nebol som pri Tom prvom mechanikovi keď to vymieňal.
Ten týpek čo pozeral tie silentbloky vravel že casto odchádza nejaký silentblok pri chladiči, ale vravel že je dobrý.
Keby som bol zručnejší tak by som si to spravil všetko sám. Ale nerád sa vŕtam vo veciach o ktorých prakticky neviem nič. Ja osobne som menil len tiahla prevodovky a silentblok ťažiska poloosi pretože bol vydraný a behalo mi to už trochu do strán.
Keď sa trochu vrátim k tým vibráciám, tak môžem povedať že to robilo ešte pred tým ako sa na ňom menili spomínané veci.
Na skoda diely sa ten silentblok volá "lôžko prevodovky".
Teraz nad tým premýšľam že tomuto druhému dám pozrieť aj tú pumpu. Žiaľ nebol som pri Tom prvom mechanikovi keď to vymieňal.
Ten týpek čo pozeral tie silentbloky vravel že casto odchádza nejaký silentblok pri chladiči, ale vravel že je dobrý.
Keby som bol zručnejší tak by som si to spravil všetko sám. Ale nerád sa vŕtam vo veciach o ktorých prakticky neviem nič. Ja osobne som menil len tiahla prevodovky a silentblok ťažiska poloosi pretože bol vydraný a behalo mi to už trochu do strán.
Keď sa trochu vrátim k tým vibráciám, tak môžem povedať že to robilo ešte pred tým ako sa na ňom menili spomínané veci.
S pozdravom.
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
Re: Vibrácie od motora
.....
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 30. zář 2020 18:40:41, celkem upraveno 1 x.
Re: Vibrácie od motora
Fúha kamaráde. To vibrovanie sa prejavuje odkedy to auto mám. Zdedil som ho po svojom dedovi. A ten jaksik na údržbu z vysoka s... diely sa na ňom menili až ked auto nebolo pojazdné. Napríklad termostat. Jediné čo robil že olej menil každých 10 000 km. Keď som dostal auto do svojích rúk. Hneď ako prvé som dal vymeniť tlmiče, spojku, rozvody, tesnenie pod hlavou, opravár mi povedal že vymenil aj semering. Vraj bol totálne vydraný nehovoriac o tlmičoch ktoré vraj ked stlačil tak sa len pomaličky vracali do pôvodnej polohy. Bolo to dosť cítiť. Auto bolo úplne dolu a keď som prechádzal skrz koľajnice mal som pocit že som na hojdačke, že spravím salto do boku..
Spojka keď sa dostala do záberu tak vydávala taký zvuk jak zamlčaná stará fanfára. Nechal som mu aj naštelovať ventily a poriadne vyčistiť skrtiacu klapku. Pretože motor pri vyhodení rýchlosti stále zdochol.
Tento rok som dal vymeniť sviečky a automechanik sa mi čudoval ako vôbec môžem naštartovať.
Rozmýšľal som či to vibrovanie nahodou nebude nahodou sposobené čerpadlom na palivo.
Ešte jedna vec. Keď som na vrchu kopca a pomaly prechádzam do klesania. auto prestáva ťahať, tým myslím že začínam brzdiť motorom. Tak sa ozýva taký zvuk jak keby bol celý motor na voľno. Alebo napríklad zastavím na rovinke a zaradím 1. Rýchlostný stupeň. Ručnú nechám uvoľnenú. Začnem s autom hýbať dopredu a dozadu tak pozerám že to má dosť veľkú vôľu.
Neviem možno ozaj by sa hodilo tie silentbloky pomeniť. Zavolám mu a poviem mu že nech to všetko popozerá.
Dám vedieť keď budem vedieť viacej.
Spojka keď sa dostala do záberu tak vydávala taký zvuk jak zamlčaná stará fanfára. Nechal som mu aj naštelovať ventily a poriadne vyčistiť skrtiacu klapku. Pretože motor pri vyhodení rýchlosti stále zdochol.
Tento rok som dal vymeniť sviečky a automechanik sa mi čudoval ako vôbec môžem naštartovať.
Rozmýšľal som či to vibrovanie nahodou nebude nahodou sposobené čerpadlom na palivo.
Ešte jedna vec. Keď som na vrchu kopca a pomaly prechádzam do klesania. auto prestáva ťahať, tým myslím že začínam brzdiť motorom. Tak sa ozýva taký zvuk jak keby bol celý motor na voľno. Alebo napríklad zastavím na rovinke a zaradím 1. Rýchlostný stupeň. Ručnú nechám uvoľnenú. Začnem s autom hýbať dopredu a dozadu tak pozerám že to má dosť veľkú vôľu.
Neviem možno ozaj by sa hodilo tie silentbloky pomeniť. Zavolám mu a poviem mu že nech to všetko popozerá.
Dám vedieť keď budem vedieť viacej.
S pozdravom.
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
Re: Vibrácie od motora
Volal som s ním, vraj že:
Zadné brzdy - K.O. (pôvodné z výroby)
Čapy riadenia - K.O.
Predné brzdy - nutné vymeniť
Manžety riadenia - vymeniť
Homokineticke kĺby - v poriadku
Brzdové lanovody - nutné vymeniť
Olej v prevodovke - pozrie
Silent bloky - pozrie
Zadné brzdy - K.O. (pôvodné z výroby)
Čapy riadenia - K.O.
Predné brzdy - nutné vymeniť
Manžety riadenia - vymeniť
Homokineticke kĺby - v poriadku
Brzdové lanovody - nutné vymeniť
Olej v prevodovke - pozrie
Silent bloky - pozrie
S pozdravom.
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
Re: Vibrácie od motora
.....
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 30. zář 2020 18:55:27, celkem upraveno 1 x.
Re: Vibrácie od motora
No neviem čo tam chalan všetko porobil ale vibracie sa zjemnili. Auto je počas jazdy tichšie a nepláva pri nárazovom bočnom vetre.
Teraz riešim ale ďalší problém a to že auto vôbec nestartuje. Netočí štartér ani necvaká..
Vsade som videl témy kde to chalanom buď točilo a nechcelo chytiť alebo im to aspoň cvakalo. U mňa nič..
Keď auto roztlačíme a motor naskočí tak ide krásne.
Po otočení kľučika do prvej polohy pekne počuť bzučať čerpadlo ale pri ďalšej polohe už nič. Na kontrolkách sa pri polohe III rozsvieti výkričník ako pri štartovaní ale to je všetko. Pri zapnutých svetlách sa svetlá nezoslabujú prvé som pozeral poistky a vymenil som prvú zľava 10A čo vyzerala byť prepálená ale nemalo to žiaden účinok..
Teraz riešim ale ďalší problém a to že auto vôbec nestartuje. Netočí štartér ani necvaká..
Vsade som videl témy kde to chalanom buď točilo a nechcelo chytiť alebo im to aspoň cvakalo. U mňa nič..
Keď auto roztlačíme a motor naskočí tak ide krásne.
Po otočení kľučika do prvej polohy pekne počuť bzučať čerpadlo ale pri ďalšej polohe už nič. Na kontrolkách sa pri polohe III rozsvieti výkričník ako pri štartovaní ale to je všetko. Pri zapnutých svetlách sa svetlá nezoslabujú prvé som pozeral poistky a vymenil som prvú zľava 10A čo vyzerala byť prepálená ale nemalo to žiaden účinok..
S pozdravom.
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
-
- Příspěvky: 161
- Registrován: čtv 10. říj 2013 7:28:16
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrácie od motora
klasika, je tu o tom tém habadej.... zhnitý žltý kábel na štartéry,alebo spínačka. ...keď spojíš plus z baterky priamo na cievku štartéra, roztočí sa? ak hej, hľadaj problém v tom kábli,alebo prípadne spínačke.. resp. úplne ľahko to otestuješ aj tak, že zapneš klúčik, a ak nejdú hmlovky a vetrák kúrenia, tak ten kábel je "rozpojený".
Škoda Felicia GLXI 1,3i Bosch Mono Motronic (1995) tm. zelená metalíza
Re: Vibrácie od motora
.....
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 30. zář 2020 18:55:38, celkem upraveno 1 x.
Re: Vibrácie od motora
Ak tomu dobre rozumiem tak môžem ten žltý tenký kabel rozpojit a priamo napojiť + z baterky?
Kábel mám nachystaný len som si nebol istý či môžem tak urobiť.
Ventilátor kurenia sa roztočí po otočeni klucikom do prvej polohy. Tak isto rádio mam urobené na kľúčik a bez problémov funguje.
Kábel mám nachystaný len som si nebol istý či môžem tak urobiť.
Ventilátor kurenia sa roztočí po otočeni klucikom do prvej polohy. Tak isto rádio mam urobené na kľúčik a bez problémov funguje.
S pozdravom.
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
Re: Vibrácie od motora
.....
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 30. zář 2020 18:56:15, celkem upraveno 1 x.
Re: Vibrácie od motora
Tak hoši, skúsil som to cez ten kábel a naskočilo to jak vínko. Akurát si musím zohnať hrubší kábel pretože sa mi tento trošku pritavil k štartéru
Takže štartér je teda OK.
Takže štartér je teda OK.
S pozdravom.
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
-
- Příspěvky: 161
- Registrován: čtv 10. říj 2013 7:28:16
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrácie od motora
No ako po víkende, zistil si, či je vada iba v kábli,alebo v tej spínačke? Alebo si iba hľadal hrubý kábel na núdzové štarty ?
Škoda Felicia GLXI 1,3i Bosch Mono Motronic (1995) tm. zelená metalíza
Re: Vibrácie od motora
Nazdar, objednal som tú spínačku.
Keď už to budem mať rozobraté hneď ju aj vymením.
Dúfam, že to nebude problém v kabeláži.. pretože to bude luxus pátrať kade vedú..
Zaujímavé je, že keď ten žltý kábel zastrcim naspák do štartéra, roztočí sa ventilátor kúrenia. Takže si myslím že by to mohlo byť tou spínačkou... Uvidíme ako to dopadne. Napíšem potom kde bola chyba.
Keď už to budem mať rozobraté hneď ju aj vymením.
Dúfam, že to nebude problém v kabeláži.. pretože to bude luxus pátrať kade vedú..
Zaujímavé je, že keď ten žltý kábel zastrcim naspák do štartéra, roztočí sa ventilátor kúrenia. Takže si myslím že by to mohlo byť tou spínačkou... Uvidíme ako to dopadne. Napíšem potom kde bola chyba.
S pozdravom.
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrácie od motora
v 99% je problém v zaoxidování spoje žlutý kabel-konektor u startéru
Re: Vibrácie od motora
Hmm, prečo potom ale funguje ventilátor kúrenia keď kábel naspäť zastrčím?
Dneska mi to príde tak sa do toho cez víkend pustím.
Dneska mi to príde tak sa do toho cez víkend pustím.
S pozdravom.
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
Re: Vibrácie od motora
.....
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 30. zář 2020 18:57:14, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrácie od motora
a třeba když je ten žlutej odpojenej fungujou ti stěrače ?
neměli by ,
a to proto že to dostává napájení přes relé X , a to funguje tak že na ovládací cívku relé je připojen + , na druhý vývod cívky zmíněný žlutý drát ten vede do spínačky a dál ke startéru , nikam jinam nevede , cívka relé dostává minus přes startér(jeho cívku) ,
pokud se startuje relé X má na obou vývodech cívky + , to znamená že nemůže sepnout resp odpojí spotřebiče nepotřebné ke startu a zvyšující odběr z baterie
jak jsem psal > v 99% je problém v zaoxidování spoje žlutý kabel-konektor u startéru
neměli by ,
a to proto že to dostává napájení přes relé X , a to funguje tak že na ovládací cívku relé je připojen + , na druhý vývod cívky zmíněný žlutý drát ten vede do spínačky a dál ke startéru , nikam jinam nevede , cívka relé dostává minus přes startér(jeho cívku) ,
pokud se startuje relé X má na obou vývodech cívky + , to znamená že nemůže sepnout resp odpojí spotřebiče nepotřebné ke startu a zvyšující odběr z baterie
jak jsem psal > v 99% je problém v zaoxidování spoje žlutý kabel-konektor u startéru
Re: Vibrácie od motora
... s tímhle problémem jsem se něco natrápil. Měnil jsem nejdříve spínačku za novou originál Škoda, pak ustřižený a připájený nový konec žlutého drátu na straně ke startéru (ca 30 cm nového kabelu), opět nová spínačka, výměna relé X, opět nová spínačka, nový startér, znova spínačka... a pak jsem auto prodal, takže nevím. Spínačka vždy vydržela tak 5-7 kkm a ca 4 roky jsem nebyl schopen přijít na to, v čem je problém. Nová spínačka to vždy vyřešila, ale pouze na zmíněné 5-7 kkm.
Re: Vibrácie od motora
.....
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 30. zář 2020 18:57:27, celkem upraveno 1 x.
Re: Vibrácie od motora
@Papi: ....to byl důvod,proč jsem startér měnil. Uvažoval jsem tak, že cívka startéru vždy načne skříňku a ta po čase odejde. I když další skříňka odešla až po výměně startéru, je klidně možné, že ji načnul starý startér a proto odešla. Ale další informace o autě už nemám,tak nevím,zda se závada projevila znovu či nikoliv... Faktem je,že jsem povyměňoval snad všechny díly co mají se startovanimz co dělat a stejně jsem se výsledku nedobral. Nejhorší jsou závady typu nalomeny vodič apod. které nejsou na první pohled vidět...startér vyměnit je záležitost na půl hodiny, ale měnit kompletní elektriku to je jiný kafe...
Re: Vibrácie od motora
Čaute, tak to bola nakoniec spínačka.
Kúpil som originál, tak dúfam, že mi niečo vydrží.
Stará spínačka vydržala 220 000 km.
Kúpil som originál, tak dúfam, že mi niečo vydrží.
Stará spínačka vydržala 220 000 km.
S pozdravom.
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
Re: Vibrácie od motora
Čaute, po dlhšej dobe tu znova píšem.
Až by to niekoho zaujímalo, k tým vibráciám..
Pri jazde od cca 80km/h to spôsoboval výfuk - respektíve do výfuku sa vibrácie prenášali. Akonáhle som výfuk dal pozvárať zlepšilo sa to. Neriešil som to ďalej. Minulý mesiac som ale musel vymeniť výfuk celý. Čiže tie vibrácie zmizli úplne.
Tento víkend som vymenil aj všetky silentbloky a vibrácie sa už neprejavujú ani pri státí pri voľnobehu.
Čo ma však stále trápi. Motor sa pri voľnobehu trochu stále trasie. Kamarát mi povedal že to je dobré a že nech to neriešim. Viem však že keď som auto dostal do svojich rúk, ten motor sa takto netriasol určite.
Napadlo ma že by mohlo pomôcť vymeniť čidlo klepania motora. Podarilo sa mi zohnať originál. Je nutné pri jeho výmene použiť aj diagnostiku?
Ďakujem za odpoveď
Až by to niekoho zaujímalo, k tým vibráciám..
Pri jazde od cca 80km/h to spôsoboval výfuk - respektíve do výfuku sa vibrácie prenášali. Akonáhle som výfuk dal pozvárať zlepšilo sa to. Neriešil som to ďalej. Minulý mesiac som ale musel vymeniť výfuk celý. Čiže tie vibrácie zmizli úplne.
Tento víkend som vymenil aj všetky silentbloky a vibrácie sa už neprejavujú ani pri státí pri voľnobehu.
Čo ma však stále trápi. Motor sa pri voľnobehu trochu stále trasie. Kamarát mi povedal že to je dobré a že nech to neriešim. Viem však že keď som auto dostal do svojich rúk, ten motor sa takto netriasol určite.
Napadlo ma že by mohlo pomôcť vymeniť čidlo klepania motora. Podarilo sa mi zohnať originál. Je nutné pri jeho výmene použiť aj diagnostiku?
Ďakujem za odpoveď
S pozdravom.
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
Re: Vibrácie od motora
čidlem klepání to nebude, to akorát snižuje předstih a snižuje pravděpodobnost detonačního spalování. Navíc pokud by bylo vadné, tak bude záznam v paměti závad. V podstatě jsem ještě neslyšel, že by toto čidlo někomu odešlo. Jinak vyměnit ho můžeš i bez diagnostiky, nic tím nepokazíš.
Re: Vibrácie od motora
Dobre a teda čím by to mohlo byť. Vieš mi povedať smer ktorým sa mám vydať alebo teda oblasť na ktorú by som sa mal zamerať?
S pozdravom.
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
Re: Vibrácie od motora
Můžou být vymačkané silentbloky na kterých drží motor. Nebo může být zanesená škrtící klapka a motor jde proto ztěžka a klepe se. Případně může být i přicpaný jeden vstřik nebo zanesený benzínový případně vzduchový filtr s týmtéž důsledkem. Možností je mnoho. Asi bych nejdříve nahlédnul do paměti závad,jestli tam něco nebude.
Re: Vibrácie od motora
No, úplně prvně nastav ventily... umí to divy.
Re: Vibrácie od motora
Včera som bol za kamarátom čo ma diagnostiku.
Pred štartom:
http://www.namol.wz.sk/upload/files/file_HMRLAPY-WY.jpg
Po vymazaní následnom štarte a prešlapaní plynu:
http://www.namol.wz.sk/upload/files/file_U6ARAK_O7W.jpg
Na ventily sa už chystám.. len ten čas keby bol..
Pred štartom:
http://www.namol.wz.sk/upload/files/file_HMRLAPY-WY.jpg
Po vymazaní následnom štarte a prešlapaní plynu:
http://www.namol.wz.sk/upload/files/file_U6ARAK_O7W.jpg
Na ventily sa už chystám.. len ten čas keby bol..
S pozdravom.
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
Re: Vibrácie od motora
No vypadá to, že lambda bude na výměnu. Hlavně nekupuj čínskou, tu můžeš za pár měsíců měnit znovu. Ideálně kup NTK nebo aspoň Bosch. A asi bych zkusil minimálně vytáhnout a otřít hadrem snímač otáček a zkontrolovat, zda není mechanicky poškozený.
Ty ventily určitě sešteluj.
Ty ventily určitě sešteluj.
Re: Vibrácie od motora
Chlapi mám dosť vážny problém. Dneska som išiel po diaľnici, a pri 120km/h mi začal z ničoho nič a bez predchádzajúceho upozornenia klepať volant doľava ako divý.. najprv somsi myslel že je to defekt pretože po ceste jeden menil koleso. Tak som sa odstavil na najbližšej výpadovke. Zistil som že pneu sú OK.
Volant kope dosť silno doľava. Ale keď pridám všetko prestane. Keď vyhodím rýchlosť - klepe ako zbíjačka.
Keď brzdím motorom taktiež klepe. Dokonca aj pri menení rýchlostí klepe. Znovu pridám všetko prestane..
Chystal som sa na výmenu tej lambda sondy ale tuším to bude musieť počkať..
Volant kope dosť silno doľava. Ale keď pridám všetko prestane. Keď vyhodím rýchlosť - klepe ako zbíjačka.
Keď brzdím motorom taktiež klepe. Dokonca aj pri menení rýchlostí klepe. Znovu pridám všetko prestane..
Chystal som sa na výmenu tej lambda sondy ale tuším to bude musieť počkať..
S pozdravom.
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrácie od motora
to je homokloubem ,
Re: Vibrácie od motora
Prekvapivo kĺbu nič vážne nebolo.. Pridretá ľavá predná brdza.
Čo sa týka tých vibrácií.. vymenená lambda sonda. Auto ide lepšie, pred výmenou z času na čas sa mu moc nechcelo, keď som mu stupil na krk, zareagovalo to až po nejakej tej sekunde. Teraz ťahá hneď po šliapnutí na pedál. Vibrácie však nezmizli. Tak ešte skúsim vymeniť filtre, sviečky. A keď ani to nepomôže tak potom jedine tie vstreky.. už viac ma nenapadá čo by to mohlo spôsobovať
Na záver menšia porovnávačka sond
Originál škoda (najazdené 267 000 km) vs. NTK (nové)
http://www.namol.wz.sk/upload/files/file_TFDZ7BL0WZ.jpg
http://www.namol.wz.sk/upload/files/file_ISZ0EA1GEZ.jpg
http://www.namol.wz.sk/upload/files/file_G62-YU7_3C.jpg
Čo sa týka tých vibrácií.. vymenená lambda sonda. Auto ide lepšie, pred výmenou z času na čas sa mu moc nechcelo, keď som mu stupil na krk, zareagovalo to až po nejakej tej sekunde. Teraz ťahá hneď po šliapnutí na pedál. Vibrácie však nezmizli. Tak ešte skúsim vymeniť filtre, sviečky. A keď ani to nepomôže tak potom jedine tie vstreky.. už viac ma nenapadá čo by to mohlo spôsobovať
Na záver menšia porovnávačka sond
Originál škoda (najazdené 267 000 km) vs. NTK (nové)
http://www.namol.wz.sk/upload/files/file_TFDZ7BL0WZ.jpg
http://www.namol.wz.sk/upload/files/file_ISZ0EA1GEZ.jpg
http://www.namol.wz.sk/upload/files/file_G62-YU7_3C.jpg
S pozdravom.
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
1.3 MPi 50kW r.v. 2001