FeliciaKlub • Zobrazit téma - Úprava omezovače otáček

Úprava omezovače otáček

Simos 2P
135M, 136M

Úprava omezovače otáček

Příspěvekod Drako » pon 28. kvě 2018 10:21:48

Čaute všichni, mam dotaz, vydrží motor 1.3 Mpi 9000 rpm????????
Drako
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 20
Registrován: sob 07. úno 2015 22:19:15
Bydliště: Rabí

Re: Úprava omezovače otáček

Příspěvekod franci13 » úte 29. kvě 2018 18:13:45

Určitě. Ale připrav si ještě jeden na výměnu.
franci13
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 63
Registrován: pon 25. kvě 2009 19:58:35
Bydliště: Olešnice / BK / 679 74

Re: Úprava omezovače otáček

Příspěvekod Rob » stř 30. kvě 2018 8:20:55

... v sériovém provedení to motor zvládne možná jednou a dost pravděpodobně naposled. Přečti si něco o stavbě závodních motorů a dozvíš se, co všechno je třeba k dosažení takových výkonů/otáček změnit. Jsou to dost zásadní zásahy do konstrukce motoru, které navíc musí být přesně vypočítány, aby motor takovou zátěž vydržel ne jenom jednou nebo dvakrát. Od silnějších pružin ventilů a úpravu vačky přes kované ojnice a písty, jiné kroužky, jiné vstřiky a snížení hmotnosti rotačních hmot - setrvačník atd. Dost pravděpodobně bude třeba jiná vodní pumpa a chladič, což už jsou detaily. Úprava softwaru ŘJ už je to poslední.

Relativně mnohem jednodušším způsobem jak zvýšit výkon je zástavba jiného agregátu, například 1,8 T 20V se 110 nebo 132 kW. Tam jde už jen o to ho do motorového prostoru ve feldě "nacpat".

Nicméně bez podrobných znalostí a zkušeností se stavbou motorů bych se určitě do úprav motoru pro 9000 ot/min. nepouštěl. Pokud tedy máš svůj motor rád a chceš ho ještě používat. Pokud ti nevadí že velmi pravděpodobně skončí na vrakovišti, směle do toho! :-)
Rob
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 769
Registrován: stř 25. led 2012 9:42:25
Bydliště: Vysočina

Re: Úprava omezovače otáček

Příspěvekod Papi » stř 30. kvě 2018 9:18:52

Relativně mnohem jednodušším způsobem jak zvýšit výkon je zástavba jiného agregátu, například 1,8 T 20V se 110 nebo 132 kW. Tam jde už jen o to ho do motorového prostoru ve feldě "nacpat".


Zrovna tohle bych nepovazoval za jednouchou upravu :D Kdyz uz vymena motoru, tak za neco podobnyho originalnimu AEE. Treba AUB, 1.4/16V 74kW jde relativne snadno do seriovych uchytu a puvodni pohonny ustroji by to melo pobrat.
Obrázek
Felicia Sport Line 1.3MPI
Papi
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 249
Registrován: pon 24. bře 2014 20:58:51
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou

Re: Úprava omezovače otáček

Příspěvekod Rob » stř 30. kvě 2018 9:36:02

Netvrdím, že to je jednoduché... rozhodně je to ale mnohem jednodušší než přestavba originálního motoru tak aby vydržel 9000 ot/min a nezničil se při prvním pokusu jich dosáhnout. Samozřejmě zástavba typově stejného motoru bude jednodušší, zase ale ten poměr výkonu 74 kW vs 110/132 kW je nebe a dudy. Záleží na co se panáček cítí... ale jestli se cejtí na úpravu sériového motoru aby dosahoval 9000 ot/min, tak bude výměna za typ AUQ práce s jedním prstem v nose. Tak asi tak.... ;-)
Rob
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 769
Registrován: stř 25. led 2012 9:42:25
Bydliště: Vysočina

Re: Úprava omezovače otáček

Příspěvekod Jyrgen » stř 30. kvě 2018 9:52:40

Nechci shazovat autora příspěvku, promiň. Ale upřímně člověk co se na takovouhle otázku zeptá na internetu nejspíš nemá žádnou zkušenost, jen o tom polemizuje a netuší co úpravy motorů nebo swap za něco výkonějšího vůbec obnáší, takže není ani moc reálně, že se do toho vůbec někdy pustí....
sorry, ale musel jsem :shaking2:
Škoda Felicia 96' | 1.3 BMM 40kW +steroidy| HP Sporting | Rial 16" viewtopic.php?f=16&t=37170
+ family car VW Touran Highline 03' | 2.0 TDI AZV

ex: VW Golf IV Highline 99' | 1.9 TDI AHF | EGR OFF, TA & 18" Turbo Twist
ex: Škoda Felicia GLXi 95' | 1.3 BMM 50kW | Brock 8x14" www.feliciaklub.cz/Jyrgen
Uživatelský avatar
Jyrgen
Palec nahoru! 13 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 792
Registrován: pon 05. pro 2005 18:41:14
Bydliště: Brno

Re: Úprava omezovače otáček

Příspěvekod Drako » úte 12. čer 2018 22:50:52

Dobrý pánové, tak pro upresneni, opravama a upravama skodovek se zabyvam od roku 1998, jinak sem mezi nima vyrustal, tudiz nejake zkusenosti myslim mam. Nejsem uplnej magor a nikdy by me nenapadlo to ani zkouset, ptal sem se pouze z duvodu ze to chtel vedet kamarad i od nekoho jineho nez ode me. Chce s takhle upravenou feldou priject na sraz, pokud bude. Caute a dík
Drako
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 20
Registrován: sob 07. úno 2015 22:19:15
Bydliště: Rabí

Re: Úprava omezovače otáček

Příspěvekod Jyrgen » stř 13. čer 2018 8:53:43

V tom případě promiň za můj příspěvek, každopádně měl si to napsat rovnou a neměli bysme tě za klasického internetového kecálka... :)
Škoda Felicia 96' | 1.3 BMM 40kW +steroidy| HP Sporting | Rial 16" viewtopic.php?f=16&t=37170
+ family car VW Touran Highline 03' | 2.0 TDI AZV

ex: VW Golf IV Highline 99' | 1.9 TDI AHF | EGR OFF, TA & 18" Turbo Twist
ex: Škoda Felicia GLXi 95' | 1.3 BMM 50kW | Brock 8x14" www.feliciaklub.cz/Jyrgen
Uživatelský avatar
Jyrgen
Palec nahoru! 13 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 792
Registrován: pon 05. pro 2005 18:41:14
Bydliště: Brno

Re: Úprava omezovače otáček

Příspěvekod Drako » stř 13. čer 2018 9:49:07

To je v pohode, reagoval sem na nekoho jiného.
Drako
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 20
Registrován: sob 07. úno 2015 22:19:15
Bydliště: Rabí


Zpět na 1,3 MPi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků