Úprava omezovače otáček

Simos 2P
135M, 136M
Drako
Příspěvky: 20
Registrován: sob 07. úno 2015 21:19:15
Bydliště: Rabí
Kontaktovat uživatele:

Úprava omezovače otáček

Příspěvek od Drako »

Čaute všichni, mam dotaz, vydrží motor 1.3 Mpi 9000 rpm????????
franci13
Příspěvky: 64
Registrován: pon 25. kvě 2009 18:58:35
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava omezovače otáček

Příspěvek od franci13 »

Určitě. Ale připrav si ještě jeden na výměnu.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava omezovače otáček

Příspěvek od Rob »

... v sériovém provedení to motor zvládne možná jednou a dost pravděpodobně naposled. Přečti si něco o stavbě závodních motorů a dozvíš se, co všechno je třeba k dosažení takových výkonů/otáček změnit. Jsou to dost zásadní zásahy do konstrukce motoru, které navíc musí být přesně vypočítány, aby motor takovou zátěž vydržel ne jenom jednou nebo dvakrát. Od silnějších pružin ventilů a úpravu vačky přes kované ojnice a písty, jiné kroužky, jiné vstřiky a snížení hmotnosti rotačních hmot - setrvačník atd. Dost pravděpodobně bude třeba jiná vodní pumpa a chladič, což už jsou detaily. Úprava softwaru ŘJ už je to poslední.

Relativně mnohem jednodušším způsobem jak zvýšit výkon je zástavba jiného agregátu, například 1,8 T 20V se 110 nebo 132 kW. Tam jde už jen o to ho do motorového prostoru ve feldě "nacpat".

Nicméně bez podrobných znalostí a zkušeností se stavbou motorů bych se určitě do úprav motoru pro 9000 ot/min. nepouštěl. Pokud tedy máš svůj motor rád a chceš ho ještě používat. Pokud ti nevadí že velmi pravděpodobně skončí na vrakovišti, směle do toho! :-)
Papi - FK

Re: Úprava omezovače otáček

Příspěvek od Papi - FK »

.....
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 30. zář 2020 18:59:36, celkem upraveno 1 x.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava omezovače otáček

Příspěvek od Rob »

Netvrdím, že to je jednoduché... rozhodně je to ale mnohem jednodušší než přestavba originálního motoru tak aby vydržel 9000 ot/min a nezničil se při prvním pokusu jich dosáhnout. Samozřejmě zástavba typově stejného motoru bude jednodušší, zase ale ten poměr výkonu 74 kW vs 110/132 kW je nebe a dudy. Záleží na co se panáček cítí... ale jestli se cejtí na úpravu sériového motoru aby dosahoval 9000 ot/min, tak bude výměna za typ AUQ práce s jedním prstem v nose. Tak asi tak.... ;-)
Uživatelský avatar
Jyrgen
Příspěvky: 805
Registrován: pon 05. pro 2005 17:41:14
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava omezovače otáček

Příspěvek od Jyrgen »

Nechci shazovat autora příspěvku, promiň. Ale upřímně člověk co se na takovouhle otázku zeptá na internetu nejspíš nemá žádnou zkušenost, jen o tom polemizuje a netuší co úpravy motorů nebo swap za něco výkonějšího vůbec obnáší, takže není ani moc reálně, že se do toho vůbec někdy pustí....
sorry, ale musel jsem :shaking2:
Škoda Felicia 96' | 1.3 BMM 40kW +steroidy| HP Sporting | Rial 16" viewtopic.php?f=16&t=37170
+ family car VW Touran Highline 03' | 2.0 TDI AZV

ex: VW Golf IV Highline 99' | 1.9 TDI AHF | EGR OFF, TA & 18" Turbo Twist
ex: Škoda Felicia GLXi 95' | 1.3 BMM 50kW | Brock 8x14" www.feliciaklub.cz/Jyrgen
Drako
Příspěvky: 20
Registrován: sob 07. úno 2015 21:19:15
Bydliště: Rabí
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava omezovače otáček

Příspěvek od Drako »

Dobrý pánové, tak pro upresneni, opravama a upravama skodovek se zabyvam od roku 1998, jinak sem mezi nima vyrustal, tudiz nejake zkusenosti myslim mam. Nejsem uplnej magor a nikdy by me nenapadlo to ani zkouset, ptal sem se pouze z duvodu ze to chtel vedet kamarad i od nekoho jineho nez ode me. Chce s takhle upravenou feldou priject na sraz, pokud bude. Caute a dík
Uživatelský avatar
Jyrgen
Příspěvky: 805
Registrován: pon 05. pro 2005 17:41:14
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava omezovače otáček

Příspěvek od Jyrgen »

V tom případě promiň za můj příspěvek, každopádně měl si to napsat rovnou a neměli bysme tě za klasického internetového kecálka... :)
Škoda Felicia 96' | 1.3 BMM 40kW +steroidy| HP Sporting | Rial 16" viewtopic.php?f=16&t=37170
+ family car VW Touran Highline 03' | 2.0 TDI AZV

ex: VW Golf IV Highline 99' | 1.9 TDI AHF | EGR OFF, TA & 18" Turbo Twist
ex: Škoda Felicia GLXi 95' | 1.3 BMM 50kW | Brock 8x14" www.feliciaklub.cz/Jyrgen
Drako
Příspěvky: 20
Registrován: sob 07. úno 2015 21:19:15
Bydliště: Rabí
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava omezovače otáček

Příspěvek od Drako »

To je v pohode, reagoval sem na nekoho jiného.
Odpovědět