Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezdu

Simos 2P
135M, 136M
MIKO94
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily
Kontaktovat uživatele:

Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezdu

Příspěvek od MIKO94 »

Poslední dobou si tu začínám připadat, jak kdybych sem psal deníček problémů... :D Od zimy se to tak nějak lehce kutálí a něco krapet s*ere, proto se obracím sem, pokud máte zkušenost, co byste poradili :D

V poslední době mám trochu menší problém ohledně otáček a výkonu při rozjezdu auta. Auto stojí přes noc venku, dopoledne je už pořádné teplo. Nastartuju auto a otáčky se drží na někých 1200-1300 otáčkách. Otáčky klesnou postupně na 1000 až 800 až po nějaké kilometrové nebo dvoukilometrové jízdě. Zároveň při rozjezdu cítím, že mi hůře táhne motor, ale pak se srovná. Při dalším startu již není problém. Když je ráno chladno, tak se mi stává, že motor nastartuju a otáčky se drží kolem těch cca 800-1000 a tah motoru je dobrý, ale v poslední době se mi to střídá s těmi 1300 otáčkami a mám lehce i problém s tahem při výjezdu.

Lambda sonda se zatím nehlásí ke slovu, ale mám podezření na škrtící klapku. Je fakt, že už párkrát musela seřizovat (problém s výkonem/výměna baterie atd.).

Bavil jsem se o tom s automechanikem, co mu dávám opravovat auto a ptal jsem se ho, jestli to nemůže dělat klapka. Říkal, že by mohla, že prý může být nějak propojená s lambdou a ta pak může posílat ŘJ nesmysly.

Kde si myslíte, že bych mohl hledat závadu, případně jak ji vyloučit? Díky za tipy :)
ferdamravenec
Příspěvky: 4170
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od ferdamravenec »

nejdřív projdi čidla , vzduch a voda (vyčistit kontakty a u vzduchovýho i snímače) , chce to mít píchnutý na počítač aby se zkontrolovala teplota kterou čidlo udává ŘJ jestli +- odpovídá
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob »

Základ je nahlédnout do paměti závad. Fyzicky bych zkontroloval čidla včetně lambdy, jestli některé nemá špatný kontakt, ohnutý nebo rezavý pin apod. Když už to budeš dělat, všechny svorkovnice které budeš kontrolovat, prostříkni kontaktsprejem. Nebude na závadu zkontrolovat funkčnost čidel ve VAGu jak píše Ferda - ideálně po delší jízdě až je motor zcela ohřátý a to jak čidlo vody tak i vzduchu. Určitě zkontrolovat ve VAG scope i oscilaci lambdy.

Obligátní otázka - jak starý je palivový filtr, kolik má najeto? Znám borce co mají najeto 200 kkm a neměnili ho ani jednou. Většinou se na to přijde když utrápí čerpadlo, které je mnohonásobně dražší než filtr. Na problém se zapalováním to nevypadá, ale stejně - co svíčky, jak jsou staré, kolik mají najeto, jsou tam ty co tam mají být nebo někdo experimentoval?

Když už píšeš o té klapce, pokud se seřizovala (předpokládám že se dělalo základní nastavení a reset adaptačních hodnot), byla precizně z obou stran vyčištěná? Opět - některým lidem (i mechanikům v autorizovaném servisu!!!) se nechce klapku demontovat a akorát ji prostříknou čistícím sprejem. Z druhé strany je ovšem klapka tak zahnojená a úsady tak připečené, že to dá práci na několik desítek minut, než se uvede do použitelného stavu. Kdo to dělá pravidelně třeba po 20 kkm, má to na pár minut. Není taky od věci zaslepit na víku klapky přisávání výparů z klikové skříně a z víka ventilů to svést do nějakého odlučovače, plastové lahve nebo prostě pod auto
MIKO94
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 »

V paměti závad jsem našel pouze závadu "00522 - Snímač chladící kapaliny (G62) 30-10 - prerušení n. zkratna plus - sporadicky", zřejmě při nechtěném pohybu ruky při kontrole odporu (problém začal dělat již dříve). Lambda sonda je nyní v klidu od té doby co se vyměnillo čerpadlo, pal. filtr a palivové hadičky k liště se vstřiky.

Palivový filtr se měnil na letos jaře, při problému se zadřeným palivovým čerpadlem (později i to). Svíčky jsem měnil taky v té době, právě při problému se špatným výkonem motoru za tříbodové NGKáčka, takže mají najeto jen pár tisíc.

Za 14 dnů pojedu na výměnu oleje takže to zrovna napíchneme na diagnostiku a asi ji celou projedeme, zatím mám spadeno na špatné teplotní čidlo a škrtící klapku. Jinak dělá to pouze jak píše VAG sporadicky, ne po každé. Jakmile se problém srovná, během dne již většinou není problém při dalším startu.
MIKO94
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 »

Tak jsem vyměnil teplotní čidlo jsem vyměnil spolu se škrtící klapkou a těsněním pod ním, a beze změny :(
Svíčky jsou v pořádku.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob »

Zkus seřídit ventily a vyměnit i to druhé čidlo teploty- nepíšeš zda jsi měnil čidlo vody nebo vzduchu. No a sledoval bych tu lambdu a vyzkoušel ji na VAG- scope zda osciluje regulérně. Na zapalovací lištu to podle tvého popisu moc nevypadá, ale pokud si ji máš kde půjčit,asi bych ji také vyzkoušel vyměnit... A taky zkus vyčistit/zkontrolovat/ vyměnit snímač otáček...
MIKO94
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 »

Díky ze si mi připoměl otáčky :D
Zapalovací lištu jsem už měnil předtím za Championku a taky beze změny. Nedávno jsem ještě vyměnil baterii (56 Ah) za starší co mám (44 Ah), abych tu silnější dobil a tu starší zase používal a jediná neduha, jakou to stále má, je že při startu mi to hodí zase ty vyšší otáčky ale stačí jenom lehce sešlápnout pedál plynu a je to na nižších otáčkách. V noci jsem jel z práce domu a ani to necukalo :)

U té lambdy na VAG-scope mám nějakou verzi 3.5, vyčtu si chyby, nějaké hodnoty, ale u té oscilace nevím, jak na to :(
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob »

Lambda má pravidelně oscilovat pravidelnou křivkou mezi 0,1 a 0,9 V. V otáčkách čím více otáček tím rychleji (hustější křivka). Pokud by sis nebyl jistý, udělej skrínšot na volnoběh a v otáčkách a dej to sem, ledaskdo bude umět posoudit.
Jestliže píšeš, že u studeného startu to má vyšší otáčky které spadnou po klepnutí do akceleračního pedálu, tak to je naprosto normální, to tak dělá každá felda. otáčky na cca 750-800 jsou ihned po startu jen u zahřátého motoru. Jestli to netrpí jiným neduhem,máš vyřešeno :thumright:
MIKO94
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 »

Tak zase nic, dneska to dělalo znova :/
To čidlo jsem měnil pouze na domečku. To druhé myslíš čidlo tlaku/vzduchu?
Jinak jak mám zjistit tu oscilaci lambdy? Mám VAG-com 3.04 a nemůžu to tam nikde najít :/
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob »

Jj čidlo teploty a tlaku vzduchu. Někdy stačí demontovat a vyčistit uchošťourem namočeným v benzínu.

VAG scope: výběr RJ/motor/08-blok hodnot/skupina 001 - třetí chlívek. Vpravo dole tlačítko VAG scope

Pěkně to má kamarád popsané zde: http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... mbda-sonda

Dole pod textem jsou i skrínšoty ;-)
MIKO94
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 »

Šťouravá otázka: ten benzín technický nebo klasický co tankuju? A předpokládám, že budu čistit celý ten prostor, včetně toho co vypadá jako špendlík s hlavičkou :D
Co se týče toho VAG-comu, je to ten údaj s volty? Teď co jsem zkoušel, tak bez nastartování byla udaná hodnota nějakých 1,54 V nebo 1,56 V...
Lambdu zkusím hned jak budu moc a pak dám vědět :)

Jinak nevím, jestli to na to může mít vliv, ale mám obavu, že od zimy mám v háji katalyzátor kvůli jedné nefunkční svíčce a nyní zjišťuju, že se mi rozpadá v ruce konec výfuku (můžu ulamovat kousky trubky). Ten střed na tom nejlíp asi taky nebude... Těsnění mezi svody a blokem nevím v jakém je stavu, nechce se mi to rozebírat...
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob »

Asi je vhodnější ten technický, ale stačí ten či tankuješ. Já jsem to s ním dělal vždy. Jde právě o tu červenou špendlíkovou hlavičku,jak to nazýváš. A hlavně opatrně a jemně ať ji nepoškodíš. Je to ten údaj s volty, samozřejmě je třeba mít motor nastartovaný a zkusit oscilaci při volnoběhu i v otáčkách.

vysypaný kat nebo uvnitř rozpadlý výfuk může mít negativní vliv, to je potřeba oboje vyloučit. Stejně tak i zmíněné špatné těsnění mezi hlavou a výfukovými/sacími svody. Kat je lepší vysypat, pokud je špatný,ale pak hrozí problém u emisí. Vysypaný kat se dá poznat jemným poklepáním na něj; bude chrastit. Špatný těsnění u svodů zjistíš třeba foukáním cigaretového kouře okolo, bude vidět pohyb vzduchu - nicméně ne všude dofoukneš. To špatné těsnění u svodů je častá bolest, je dost pravděpodobné že to může být ono... Tím bych asi začal,pokud nepomůže čidlo vzduchu a lambda bude ok..
MIKO94
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 »

Posílám stav lambdy, snad z toho něco vyčteš. Obrázek 1-3 jsou studené starty a 4. obrázek je po 75 km jízdy. Chvíli po screenu 3. obrázku si volnoběh sedl na nějakých 8-9 stovek.

1) http://jyxo.info/uploads/32/32ad2afd2d8 ... 2ae8ba.png
2) http://jyxo.info/uploads/17/17d8e4a3ef2 ... c33abf.png
3) http://jyxo.info/uploads/D1/d186993419f ... c6c9e9.png
4) http://jyxo.info/uploads/05/05a7244cdd4 ... ff901c.png

Generálku výfuk soustavy budu řešit k podzimu před technickou. Prozatím vyčistím to čidlo a asi seřídím klapku, tu jsem jen vyměnil za jiný kus ale neseřizoval, i když volnoběh je relativně stabilní.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob »

To je ovšem zásadní chyba, vyměnit/ vyčistit klapku a neudělat reset+základní nastavení klapky.A určitě je nutné udělat oboje, neodbýt to jen základním nastavením klapky. Bez toho to těžko bude korektně fungovat. To jsem samozřejmě předpokládal, že tyto základní a triviální záležitosti jsou vyřešené. Ještě se zeptám - klapka byla doufám vyčištěná z obou stran ( včetně sacího kanálu na ni) před montáží?? Pokud ne, sundat a precizně hadrem a benzinem vyčistit!!

Lambda cca 2 min po startu nabíhá, takže nic nereguluje. Z tvého skrínšotu je vidět jakási oscilace, ale nic moc nevyčtu. Chce to udělat s teplým motorem ( min 80°C) a do kolonky Vertikální škála ve VAG scope zadat hodnoty max 2 a min 0. A potom ještě myší přesunout kurzor/kliknout na třetí chlívek v horním řádku jak tam jsou ty volty aby byla pořádně vidět ta oscilace.

Nejdříve ale resetuj a udělej nastavení klapky a vyčisti to vzduchové čidlo a případně klapku.To je základ...
MIKO94
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 »

Vyndal a vyčistil jsem klapku, crcal jsem se s ní skoro půl hodiny. Pak jsem vyndal a očistil snímač tlaku/vzduchu, obojí technickým benzínem. Vrátil jsem obojí zpět a provedl jsem Factory Reset v Simos Manager, všechny resety OK. Následně jsem provedl seřízení klapky podle instrukcí ve VAG-comu.

Nastartoval jsem, nechal jsem běžet a nakonec jsem jel ohřát motor. Během měření měl motor +/- 93 °C. Snad ty screeny už budou použitelné :oops:

1) http://jyxo.info/uploads/DE/de55ce1b2d3 ... 80d71e.png - volnoběh
2) http://jyxo.info/uploads/ED/edfde6a06d2 ... b74361.png - volnoběh
3) http://jyxo.info/uploads/2B/2b6f61a189d ... 20ad14.png - akcelerace
4) http://jyxo.info/uploads/67/67e25bdec67 ... 100869.png - akcelerace/volnoběh
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob »

Ta lambda by mohla dělat plynulejší křivku, občas je vidět že zaškobrtne. Nicméně nemyslím si,že by to měl primárně být zdroj tvých problémů. Dnes to zlobilo taky nebo OK? U své feldy čistím klapku po 20 kkm, někdy i dříve. A to mám přisávání bordelu z ventilového víka svedené hadici dolů pod auto - vřele každému doporučuji to udělat také, klapka se sviní tak z 10 % proti původnímu stavu. Tak uvidíš co to teď bude dělat, poklepat na kat je práce na 2 minuty, s tím těsněním pod svody to je trochu porod, ale dá se také.
MIKO94
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 »

Dnes ráno taky to trochu zlobilo. V podstatě to dělalo pokaždé, když auto mělo určitou časovou odstávku (třeba start brzo ráno - pak krátce před polednem, bez ohledu na okolní teplotu). Pokud se to srovnalo a znovu jsem startoval motor, tak už problém nebyl. Nedokážu teď říct, jestli to srovná počet sešlápnutí pedálu, nebo teplota na budíku. Uvidím, jak zítra ráno.

To těsnění pod svody se dá ještě sehnat v prvovýrobě? Prý ty druhovýroby a čínský aušus stojí za prd :scratch:

Fakt je, že něco bych si udělal sám, ale nevím, jestli se dostanu ke svodům, protože jsem tam odpoledne koukal a viděl jsem na svodech relativně rezavé závity s matkami a nechci je utrhnout. Navíc momentálně nemám ani představu, jak bych postupoval s demontáží, abych vyměnil těsnění pod svody.
Počátkem srpna mám domluvenou výměnu dveří, tak bych zrovna řekl, aby to prošli a vyměnili všechna těsnění až ke katíku.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob »

Tady na FK bude určitě několik dobrých návodů jak těsnění pod svody vyměnit. Měnil bych určitě oboje - jak pod sáním tak pod výfukovými. Je potřeba povolit na spodní straně výfukových svodů prvni díl výfuku do kterého je přišroubovaná lambda a pro lepší přístup je třeba sundat i sací potrubí-to jde obvykle lépe než výfukové. No prcání s tím je pěkný, matky bývají na šteftech pěkně přirezlé ale většinou se podaří sundat bez zničení závitů. Osvědčilo se mi prostříknout zrezlý závit brzdovkou, třeba den předem před demontáží, klidně i vícekrát po pár hodinách. Ale dnes jsou všelijaké uvolňovače šroubů, takže nebývá problém. Není také špatné krátce před demontáží nastartovat a ohřát tak svody, to také pomůže. Uvidíš jak se ti do toho bude chtít.

Těsnění bych koupil toto, když je v jednom kuse tak víc vydrží než dělené. A stejně je vždy lépe vyměnit oboje při jedné práci než to dělat dvakrát po pár měsících. Viz: https://www.autodily-stancl.cz/starsi-t ... 57-10.html

Čínu nebrat, na tom nic neušetříš a budeš to dělat zbytečně dvakrát.
MIKO94
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 »

Tak podávám hlášení o zjištění některých faktů:

Včera ráno (čtvrtá hodina) jsem nastartoval normálně, i tah motoru byl velmi živý, čili bez problémů. Po poledni jsem startoval a byla to ta mizérie, kdy otáčky byly na nějakých 1.300 a počátkem mi pocukával motor, jako kdyby nešel benzín (tlak ale byl a bylo možné držet rychlost). Po nějaké době se to srovnalo. Auto bylo celou dobu na parkovišti na slunci a bylo docela rozpálené (v interiéru bylo skoro 60 °C).

Dnes ráno start byl normální, včetně normálního chodu motoru. V poledne když jsem šel k autu, nejprve jsem očistil snímač otáček, z boku na něm byla černá špína, jinak lehce špinavý, takže jsem ho vyčistil. Nastartoval jsem a otáčky byly na nějakých 1.300. Po nějakých 5-10 vteřinách nastartování jsem motor vypnul a šel jsem obhlídnout výfuk. Asi po 1-2 minutách jsem znovu nastartoval a motor vykazoval normální chod bez problému tahu.

Když jsem odpojoval snímač otáček, tak jsem si všimnul jedné drobnosti, viz foto: http://jyxo.info/uploads/0F/0ffcae0c3e1 ... 14180f.jpg
Ačkoliv asi nejsou vodiče zlámané, u dvou je poškozená izolace (ten červený vodič je v pořádku). Jaká je pravděpodobnost, že by to mohla být další pravděpodobná příčina problému? :scratch: Možná proto mi jednou za dlouhý čas blbnul otáčkoměr... :roll:

Ještě prosím o radu: k čemu je svorkovnice, která se nachází vzadu za motorem (viz foto)? http://jyxo.info/uploads/D6/d60862c641a ... f2be5c.jpg :oops:

Dodatek: Taky jsem zjistil, že se z nějakého důvodu prodřela vrchní izolační bužírka na lambdě, asi tak v polovině kabelu. :baseball: Vnitřní vodiče podle dostupného pohledu nemají poškozenou izolaci.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob »

Poškození vodičů od snímače otáček může být důvodem problémů. Doporučuji vodiče proměřit a pokud budou špatné tak nahradit. Izolaci rozhodně opravit.

Zezadu na motoru je snímač klepání, pokud dojde k detonačnímu spalování, ŘJ sníží předstih. Zatím jsem se nesetkal se závadným.
V případě normálního chodu motoru do motormanagementu nezasahuje.

Chtělo by to zjistit, zda je u lambdy opravdu vadná jen bužírka nebo i vodič. Lambda je pro korektní práci motoru zásadní věc. Nicméně její vada by se neprojevila okamžitě po studeném startu, ale asi až za 1.5-2 min.

Zkus ještě před prvním ranním startem odpojit čidlo teploty vody a nech ho odpojené, dokud se závada neobjeví znovu. Pokud se neobjeví po dvojnásob dlouhou dobu, znovu ho zapoj a pokud chyba nastane, je vadné.

Pokud se chyba objeví i s odpojeným čidlem, znovu ho zapoj a odpoj pro změnu konektor od čidla vzduchu co jsi čistil - stejný postup jako u čidla vody.

Tak snad se podaří dobrat se k nějakému vysledku. Co ten kat, chrastí v něm při poklepání? A zkoušel jsi čoudit kolem sacích a výfukových svodů, jestli to někde nefouká/nepřisává?
MIKO94
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 »

U těch vodičů zvažuju, že bych spíš vyměnil komplet celý svazek, protože to je skoro u té svorkovnice a nechce se mi to celé opravovat a nastavovat.

Lambdu zkontroluju jestli ji budu moc vyndat, protože když jsme ji měnili, museli jsme zvednout auto na heveru a povolit ji zespoda, nebylo možné zvrchu povolit.

U toho čidla teploty vody nebude hrozit že by se přehříval motor? Je fakt, že jsem měnil i to čidlo na termostatu na domku za jiné z jiného auta, který tím problémem netrpěl, ale je možné, že by mohlo být jeté, nebo by byl taky jetý kabel. Ten je na společném svazku spolu se snímačem otáček.

K tomu katu jsem se ještě nedostal, popravdě nebylo kdy a ten čoud kolem svodů nevím jak vymyslet, jsem nekuřák :D
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob »

Jestli jsi měnil lambdu nedávno, měla by jít povolit dobře. Shora k ní není dobrý přístup, chce to zespoda. Když jsem ji demontoval podruhé, hever jsem nepotřeboval. Taky možnost, vyměnit celý svazek. Ale myslím že jednodušší bude ušmiknout někde jen ten konektor s dostatečně dlouhými vodiči a připájet. Je to na tobě ;-).

K přehřívání není důvod, chladící soustava bude přece funkční. Snímač pouze odečítá teplotu chladiva a odesílá ji do ŘJ a na budík palubovky. Když čidlo odpojíš, ŘJ dosadí náhradní hodnotu +20°c a s tou pracuje. Je možné, že budeš mít lehce zvýšené otáčky, třeba 900 ot/min. Nebylo by asi ideální jezdit takto tisíce km, ale na nízké stovky km se nic nestane. Předpokládám, že problém nastává každý nebo nejpozději každý druhý den, takže pokud se týden chyba neobjeví, je jasno.

Já jsem taky nekuřák, ale jedno cigáro si sehnat umím :-). Vdechovat kouř nemusíš, stačí nabrat do úst a foukat....
MIKO94
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 »

Na lambdě jsem zjistil, že nemám dost velký klíč, takže jsem odhrnul bužírku a zkontroloval vodiče. Všechny jsou v pořádku.

Ten svazek budu muset vyměnit, protože jsem před chvílí zjistil, a nikdy jsem si toho před tím nevšimnul, že u svorkovnice u zapalovací lišty jsou na pár místech poškozené izolace všech vodičů, viz http://jyxo.info/uploads/44/443deae5e2f ... 278988.jpg (kvalita z mobilu je horší :oops: ).

Odpojil jsem snímač teploty a nastartoval auto. Start proběhl normálně, s autem jsem zatím nejel, pojedu až za chvíli.

Proklepal jsem výfuk. Kat při poklepání šroubovákem nechrastil, ani jsem neslyšel chrastění. Zato konec středového výfuku mi už chrastí a konečná část výfuku je na tom s chrastěním ještě o něco hůř...

Cigáro bych možná sehnal, ale od mala mám k tomu vrozený odpor a proto mě taky obtěžuje dělat podržvajgla :lol:
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob »

Doporučuji vodiče v místě poškozené bužírky u lambdy zabezpečit další izolací a raději zajistit nějakou stahovací páskou proti pohybu.

V tom případě doporučuji vyměnit celý svazek za jiný, nepoškozený. Ještě mě napadá, že by šlo poškozenou izolaci nahradit smršťovací bužírkou, nicméně proměření dotčených kabelů je i tak nutné.

Špatné těsnění u sacích svodů lze zjistit i stříkáním nějakého lihového čističe kolem zaústění k hlavě, zvýší se otáčky. Ale výfukové svody tím neodhalíš. Já to dělám tím kouřem, ale určitě existují i jiné způsoby. Nebo to rovnou vyměň a máš jistotu ;-)
MIKO94
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 »

Všechna těsnění na svodech a sání se vymění počátkem srpna. Když už bude auto v servisu, tak ať se to udělá. Stejně pak k podzimu se vymění výfuk od kata až nakonec. Nemám teď tolik času se zabývat ještě výfukem. :/ Zatím nechám připojený čidlo na teplotu a zítra zajdu na vrakáč a kouknu na ten svazek. Pak uvidím, co to udělá.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob »

Necháš připojený nebo odpojený čidlo vody? ;-) Já myslel žes ho už odpojil...
MIKO94
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 »

Však jsem ho potom, co jsem dopsal příspěvek, odpojil a nastartoval. Chod motor byl normální. Potom jsem šel ještě domů a pak jsem již jel, ale znova jsem to připojil. Otáčky motoru stály za prd . Teď když jsem jel domu, tak jsem to odpojil a bylo to lepší, necukalo to a přišlo mi to i živější. Takže to vidím buď na zmagořený čidlo, které pak magoří to ostatní, nebo na hýbající se odpor ve vodičích, který nějakým způsobem magoří čidlo a to to ostatní.

Nevíš, jestli se to čidlo teploty s těsnícím kroužkem dá ještě sehnat v originálu? Mám se žlutým kroužkem.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob »

Originál je ELTH Luxemburg (to má na sobě napsáno), asi budou existovat i náhrady od jiných výrobců, ale s nimi nemám zkušenost. U Škoda auto by se možná dalo ještě sehnat originální, nebo pátrat u nějakých internetových prodejců apod. Číslo dílu je 357 919 501A (ale může to být i čína, důležité je zjistit výrobce). Rozhodně nebrat čínu, to je lepší ho nechat odpojené. Kamarád nahradil u 1,3 MPI žluté čidlo modrým (ELTH) a fungovalo mu OK.

Ono těžko říct, jestli to bude tím čidlem, aby člověk získal jakouž takouž jistotu, je potřeba to nechat odpojené delší dobu a ne to neustále připojovat a odpojovat, tím se nic moc nezjistí.
MIKO94
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 »

To těsnění na sání/výfuk jsem našel i ve škoda dílech ( https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/ ... 11577.html ), jenom jsem tam nenašel to druhé těsnění co je u prvního dílu výfuku. Nevíš, kde by se daly sehnat ještě svody (https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/ ... 27998.html) ? Ty co mám už taky na tom nejsou nejlíp, čili když budu měnit výfuk, mám chuť to vzít z gruntu.

Jinak až budu vyměňovat ten svazek, tak to vlastně vede k ŘJ. Musím potom nějak tu řídící jednotku nastavovat, nebo stačí když odpojím baterii, vyměním kabely se zapojením do ŘJ a jejím vyresetování včetně klapky?
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob »

Svody by ti mohli sehnat zde: https://www.autodily-stancl.cz/starsi-t ... ia-13.html
Můžeš se zkusit zeptat i na to čidlo,ale řekni že chceš originál elth.

Zatím mi zde byli schopni sehnat vše, co jsem potřeboval. I ceny nemají špatné. To druhé těsnění tam mají také, předpokládám žes měl na mysli toto: https://www.autodily-stancl.cz/starsi-t ... i-vyf.html

Když vyměníš svazek, nemusíš ani dělat reset ani nastavení klapky, vše by mělo zůstat uložené.

Nejsem si úplně jistý,zda je nutné měnit ty výfukové svody pokud nejsou prasklé. Neviděl jsem je tak nemohu posoudit,ale obvykle se nemění, pokud nejsou poškozené.
MIKO94
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 »

Svody nejspíš nebudou prasklé, ale mají na sobě už takové ty rezavé důlky po korozi. Jestli si na to zítra vzpomenu a dostanu se k tomu, tak to aspoň rámcově vyfotím a pošlu foto.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob »

Ty svody jsou natolik masivní, že to auto přežijí, než by prorezly. To spíš někdo může utrhnout šteft na první díl výfuku, ale pokud to nebude dělat neumětel, tak ani to nehrozí. Každopádně i šteft se dá vyměnit, jediný problém se svody by mohl být jejich prasknutí, případně teoreticky natolik velká deformace, že by špatně přiléhaly k hlavě, ale s tím jsem se ještě nesetkal. Foto klidně pošli (bude k nim špatný přístup, jsou kryté stínícím plechem, takže jedině zespodu nebo sundat plech). Každopádně na svém názoru trvám, je to podle mého zbytečný výdej za věc, která nic pozitivního nepřinese...
MIKO94
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 »

U toho čidla teploty vody jsem našel toto: https://www.autokseft.cz/Borsehung-Snim ... -nd1044944 . Sice to má žlutý kroužek, ale nevím, jestli to můžu použít, když to mají údajně určené pro 1.6, 55 kW. Jinak nejblíž jsem tomu našel originál čidlo ale s modrým kroužkem :oops:
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob »

.... číslo dílu 357 919 501A, které má být pro 1,3 MPI, souhlasí. Navíc když si dole pod obrázkem v odkazu Použito ve vozidlech rozklikneš Škoda, tak ti tam vyjede i tvoje motorizace felicia 1,3 50/40 kW. Jinak já sám jsem modré čidlo bez problémů provozoval na své feldě, koupil jsem ho od kámoše i s hliníkovým domkem viz:
https://robertx.rajce.idnes.cz/hlinikov ... 193002.jpg
https://robertx.rajce.idnes.cz/hlinikov ... 193012.jpg

Pokud by bylo modré čidlo ELTH Luxemburg, vzal bych raději to
MIKO94
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 »

OK.
Dnes jsem na vrakáči koupil celý svazek vedoucí z ŘJ a vyměnil za ten svůj. Když jsem ten svazek vyndával z jiné feldy, všimnul jsem si že jak vede hadice na předehřev, tak ta moje byla kratší (cca o pětinu) a nebyla úplně doražená jako ta druhá, takže jsem ji zrovna taky vyměnil. Znova vyresetovaná ŘJ a seřízená klapka (odpojil jsem baterii během výměny), takže uvidím, jak to dopadne a dám vědět.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob »

Tak uvidíš, zda "nový" kabelový svazek pomůže. Ten starý podle tvého popisu už nebyl nic moc... je možné, že to čidlo vody zlobilo jen díky špatnému kabelu. Jinak kvůli odpojení baterie není třeba dělat reset ŘJ a nastavení klapky, to se týká jen čištění/výměny klapky/řídící jednotky. Ale nic se tím určitě nezkazí, jen je to zbytečná práce...

měnil jsi tu hadici, která svádí ohřátý vzduch od výfukových svodů do airboxu?
MIKO94
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 »

Svazek zřejmě nepomohl, ráno to dělalo znova. Od poledne jsem odpojil čidlo teploty a nechám ho pár dnů mimo provoz.

Jo, tu hadici.
MIKO94
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 »

Jinak po poledni jsem nastartoval bez problémů a jel jsem na benzinu. Natankoval jsem ale pak jsem nebyl schopný nastartovat. Nastartoval jsem až na potřetí při držení plynu ve vysokých otáčkách, protože motor při startování se dostal sotva na 500 otáček. Teď večer jsem nastartoval zase normálně a jel pro změnu na jinou benzinu a udělalo to to samé. :baseball:

Po zhlédnutí výpisu chyb jsem našel toto: 00522 - Snímač teploty chladící kapaliny (G52), 30-00 - prerušení n. zkrat na plus :shock:

Svorkovnici jsem při odpojení nechal položenou skoro na tom čidle, teoreticky je možné, že by tam mohlo dojít k nějakému proudu. Teď po příjezdu jsem ho přivázal k nejbližšímu kabelu, aby nebyl možný jakýkoli kontakt mezi svorkovnicí a čidlem, takže zítra až pojedu domu tak se zase stavím na benzině...
MIKO94
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 »

Tak večer jsem to čidlo odpojil. Ráno jsem nastartoval a jel bez problémů, po poledni jsem nastartoval a jel bez problémů ale když jsem asi po kilometru vypul motor a chtěl nastartovat, nebylo to možné. Nastartoval jsem až se znovuzapojením čidla teploty. Po nastartování jsem ho znova vypnul a jel 25 km. Po příjezdu domu jsem pak ještě jednou chtěl nastartovat a zase to nešlo. Takže asi zrovna objednám i to čidlo a uvidím.

Jinak úspěšné starty bez čidla mi nedělají problém s otáčkami při volnoběhu ani se špatbným tahem motoru.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob »

to je normál, že v paměti závad je chyba v souvislosti s odpojeným čidlem. Ty starty mohou být problematické, protože jak už jsem psal dříve, ŘJ dosadí za odpojené čidlo náhradní hodnotu +20°C a podle toho dopočítá množství vstřikovaného benzínu. Takže může být problém s bohatostí. Pamatuji si z manuálu od karburátorového favorita, že teplý motor se měl startovat s napůl sešlápnutým plynovým pedálem a horký motor ohřátý na provozní teplotu dokonce s plně sešlápnutným plynovým pedálem. Po naskočení motoru je třeba samozřejmě ihned pedál uvolnit. Což by mohlo být řešením tohoto problematického nouzového startování teplého motoru s odpojeným čidlem vody.

Pravděpodobně to čidlo bude špatné, ale pokud chceš mít jistotu, chce do dát tomu trochu více času.
MIKO94
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 »

Čidlo jsem dnes vyzvednul, takže ho k večeru vyměním až dovychladne motor. Objednal jsem i to těsnění a nevím proč, ale zdá se mi to jako domovský list na to těsnění sání, co se dá ohýbat podle potřeby :lol: ( http://jyxo.info/uploads/22/22285afe416 ... 7f6f71.jpg ) Jinak je jedno jakou stranou to budu montovat nebo to má nějaké určení? Na foto je jedná strana s červenou plochou a druhá strana je čistě šedá :oops:
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob »

Koupil jsi to nejlepší těsnění které jsi mohl. Na to dělené kovové hodně lidí nadává např. zde: http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 52&t=34194
Já sám jsem vždy dával těsnění v kuse a nebyl problém, abys mohl dát to dělené, znamenalo by to líznout někde na magnetce hlavu ze strany sacích a výfukových kanálů a to samé příruby parohů a sacího potrubí. + k tomu u hlavy sundat štefty, jinak to bude foukat... to mi přijde jako zbytečná práce. Ke všemu toto těsnění co máš je v kuse, tzn poškodí se daleko později nežli to dělené kvůli šířce materiálu mezi výfukovým a sacím kanálem, kde to nejčastěji praská. Vše ukazuje na to, že to těsnění v kuse je ve všech ohledech lepší než to dělené.

Ta červená plocha by měla přijít směrem ven, ta šedá směrem k hlavě. Na červenou stranu přijdou namontovat svody. Asi by se nic nestalo kdybys to otočil, ale má to být takto. Dokonce se to někde zde na fóru řešilo, tak jestli máš čas, můžeš si to přímo vyhledat...

Tak snad výměna čidla a těsnění pomůže a problémů se konečně zbavíš... s odpojeným čidlem už se problém nevyskytnul?
MIKO94
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 »

Když jsem měl odpojené čidlo, tak jsem nezpozoroval nějaký nepravidelný chod motoru. Jinak předpokládám, že se to těsnění mezi sání a hlavu pouze vkládá. Mezi svody a první díl výfuku už nevím, jestli tam ještě nejde lepidlo :oops:
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob »

je to tak, obě těsnění se pouze vkládají, jak to mezi hlavu a svody, tak to mezi svody a první díl výfuku. Ničím se to nemaže. Jen bych asi doporučil namazat všechny štefty jak na hlavě tak na parozích měděnou pastou pro snadnější další demontáž. Pokud ti štefty nepůjdou povolit (hlavně ty na výfukových svodech bývají problematické), doporučuji na chvíli nastartovat motor (1-2 min) a nechat je ohřát. Pak jdou povolit snáze. Pokud to takto budeš dělat, tak pouze pootoč o půl otáčky a nech vychladnout, ať nezničíš závit. Tak ať se to povede...
MIKO94
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 »

Tak jsem se zatím k tomu bohužel ještě nedostal, protože jsem doma sotva jeden den v týdnu, ale mám v plánu již v brzké době vyměnit výfuk a mám již objednávku. Zpod auta mi při rozjezdu začalo cosi chrastit a když jsem to omrknul, tak jsem zjistil, že mi praskl výfuk ve spoji mezi katem a středním dílem a je volný v trubkách (navíc tam není dvojitá spona 42mm ale někdo tam namontoval tu malou kulatou sponu. :baseball: )
Chtěl jsem se ještě zeptat, jestli od katu dozadu při spojování dílů výfuků stačí spony, nebo jestli tam má být i lepidlo :oops:

Z motoru mi začíná cosi cvrlikat (ani nepíská, to spíž zpod auta) (známému, co se mnou jel, to připomíná jako když něco volně naráží o železo). Ventily byly letos seřizovány. Zvuk vychází zhruba od alternátoru/pumpy/rozvodů. Napadlo, jestli to nebudou již rozvody. Jedinou souvislost s rozvody mě napadá, že jsem v zimě picnul cca v 10 km/h do rohu domu na úroveň pravého světlometu a už mají něco za sebou (mám na tachu cca 235 kkm a vlastních najeto za 2 a čtvrt roku 30kkm.)
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob »

Ono jde o to, jaký prostřední díl vyfuku máš. Ja jsem vloni kupoval zde chválený MTS, a ten se dal nastrčit na kat a jen dotáhnout sponou. Takže to žádná prasečina být nemusí. Ovšem namazat výfuk ve spoji pastou například měděnou vřele doporučuji, už jen kvůli snadné další demontáži, která se tím velmi usnadní. Nehledě na to že pasta utěsní případné netěsnosti.

Od alternátoru může být slyšet ledacos. Třeba ložiska alternátoru nebo vodní pumpy. Nebo i ty rozvody mohou být hlučnější, jestli jsou původní. Zkus sundat řemen a zatočit řemenicemi. jestli jsou to rozvody, žádné nebezpečí nehrozí, pokud s tím budeš jezdit normálně. Pumpu bych asi vyměnil a alternátor také, pokud se ukáže že je chyba v jednom z nich. Při případném problemu můžeš zůstat nepojízdný....
MIKO94
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 »

Dnes jsme konečně vyměnili výfuk. Z plánované hodinové práce se z toho stala čtyřhodinová záležitost...

Když jsme zvedli auto, prostředek a konec výfuku byl ze spoda velmi dobře orezlý a spony zarezlé, takže nám relativně dalo práci je sundat. Konec výfuku jsme sundali rychle, a po protřepání to v něm chrastilo jak když chrastí rumbakoule (nemluvě o tom, že kousky trubky na konci jsem mohl lámat rukou). Sundat střední část nebyl problém, protože výfuk hned za katalyzátorem byl prasklý, takže se jen musela sundat objímka se zbytkem nasazené trubky.

Po chvíli jsme zjistili vážný vážný problém, že nemáme jak přichytit katalyzátor a střední výfuk, protože průměry trubek byly stejné, takže jsme je nemohli nasadit do sebe a spojit sponou. Zjistili jsme, že u katalyzátoru někdo uřezal trojúhelník který spojuje prostřední díl a navařil tam kus trubky a napojil to na TYLL výfuk - po pozdějším náhodném hledání podle katalogu dílů se jedná o katalyzátor LEISTRITZ s rokem výroby 94-98 a napasovaným novým TYLLem výfukem určený pro kat s výrobou >98... My bez náhradního katu a pouze s 1.3 výfuky pro novější ročníky katů a výfuky 1.6 které nám tam stejně nepasovaly. Původní výfuk z demontáže v řiti a náhradní díly pomalu nedostatkové zboží. :evil:

Našli jsme vyřazený kat a museli jsme chvíli čekat na svářeče, aby nám ze špatného katu uřezal ten trojúhelník a uřezal kousek trubky na mém katu a místo ní tam navařil trojúhelník (i když ho napadlo nasadit ho tam ale stejně neměl soustruh). Nemluvě o té „zasrané zkurvené práci", co nám dalo sundat zrezlé šrouby, které se buď protáčely s matkou (nebylo reálné v tom místě řezat rozbruškou) nebo se utrhly a byl problém je pak vyšroubovat, čili si dokážeš představit Gruppenarbeit - jeden svítí, druhý drží klíčem matku a třetí točí s ráčnou :lol:

Montáž už pak byla bez problémů, vyměnila se všechna těsnění od počátku katu až do konce, kat a střed se preventivně spolu s těsněním zapastoval (kvůli případnému zlomu mezi díly) a konec se nasadil do sebe s utáhnul objímkou UNI. Na to, že jsem koupil originál spony ze Škodovky, tak jsme čuměli, protože jedna byla větší a volně by chrastila, druhá byla zas menší na tu nasazovací část asi o číslo. Bilance původního výfuku byla taková, že tam byla prasklá trubka, díry snad ve všech místech u svárů, jak jsou odklony k závěsům a vysypaný prostředek a konec výfuku.

Po výměně mi příjde, že ten motor je při akceleraci o něco tišší a i šéf na vrakáči se málem rozbrečel, když po nastartování slyšel ten motor, jak měl kultivovanější chod.

Takže během následujících pár dnů uvidím, jestli se problém s chodem auta po startu vyřešil. :)
MIKO94
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 »

Mno... sice nějaké lepší změny, ale při startu mi to stále cuká. Po nějaké době když nastartuju, je již klidný chod. Asi budu muset nakonec dělat to těsnění na sání... :baseball:
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od Rob »

Na spoj katu a prostředního výfuku se stejným průměrem trubky - model 98-01 existuje spona, viz: https://www.autodily-stancl.cz/felicie/ ... l-1-6.html
Ale hlavně že jste si poradili a problém vyřešili. Jen to možná nemuselo být tak komplikované :-)
Těsnění je dobře, že jste vyměnili, já dával mezi první díl a kat do výkyvného spoje originální uhlíkové, viz: https://www.autodily-stancl.cz/felicie/ ... uhlik.html
někdo dává drátěnku, ale ty polské druhovýroby jsou málokdy přesné a profukují. Jinak ale za lambdou žádné těsnění nemá přímý vliv na chování motoru, jeho cukání apod, spíše se netěsnost projevuje nepříjemným hlukem. Ale mohl být třeba přicpaný střední nebo zadní díl výfuku....

Škoda, že jste při té práci neudělali i to těsnění pod sací a výfukové svody, byla by ta práce jednodušší, když jste měli sundaný prakticky celý výfuk. Ale holt ne vždy vyjde vše tak, jak si člověk naplánuje...

Ještě bych si koupil nějaký elektro kontakt sprej, sundal svorkovnice dílů motormanagementu ( ŘJ, čidlo vzduchu, čidlo vody, snímač otáček, jednotlivé vstřiky, čerpadlo, škrtící klapka, zapalovací lišta, lambda sonda) a zkontroloval piny a vůbec obě části svorkovnice, zda tam není koroze nebo ulomený pin nebo něco podobného a při té příležitosti do obou částí svorkovnic stříknul kontaktsprej. Prošel bych i všechny kostry na autě (jsou zde na FK vypsány) a očistil je jemným smirkem a také prostříkl kontaktsprejem. Bude to jednodušší práce než to těsnění a když to uděláš pořádně, třeba někde objevíš špatně zasunutou svorkovnici, nebo třeba korozi v ní apod. No a pokud to nepomůže, pak už fakt jen zkusit to těsnění...
MIKO94
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 12:43:54
Bydliště: Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvek od MIKO94 »

Zkusím ten kontakt sprej a uvidím, jak to dopadne. Zároveň asi zkusím sehnat sprej na netěsnosti, schválně co to se sáním udělá.

S tou elektrikou, co mě teď napadlo, je že mi kdysi vypadla celá svorkovnice z čidla LP dveří, takže jsem to musel šmiknout (svorkovnice již nešla řádně nasadit, vypadávala z pinů) a nastavit to termospojkou. U levého zadního světla tam byl nějaký provizorní bast mezi světlem a osvětlením kufru, což jsem opravil stejným způsobem, ale teď nevím, jestli to není na společném svazku společně s palivovým čerpadlem a ukostřovacím bodem :scratch:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Všechny svorkovnice pod kapotou kontakt sprejem vystříkány, vzal jsem při tom i termostat, větrák a svorkovnice u nádobky s aktivním uhlím. Piny vypadaly běžně, vyloženě bez koroze a počtem snad všechny (snad jsem se dopočítal). Pokud se během týdne nic nezmění, ještě schválně projdu ty piny, ale pak už půjdu na to těsnění.
Jinak s tím kontakt sprejem můžu vystříkat i vnitřek (jak jsou pružinky) u lišty zapalování?
Odpovědět