1.3 MPi – po zahřátí škube

Simos 2P
135M, 136M

1.3 MPi – po zahřátí škube

Příspěvekod MarianSLX » úte 27. lis 2018 20:32:02

Ahoj, vytáhl jsem Feldu z kopřiv, kde stála půl roku. Je to vcelku vzácná kombinace 1.3 MPi se servem a klimou, tak jsem se rozhodl ji zachránit. Odešla na komprese – motor byl KO a v kopřivách stála cca půl roku.

A tak se vyměnil se motor, udělaly rozvody a dal nový olej. Felica krásně jede, ale jen do doby, než se zahřeje na provozní teplotu (podle budíku 90c) cca za 15-20 km jízdy). Pak začne zprvu při akcelaraci, později (při dalším zahřívání) škubat pod plynem. Jakoby motor na chvíli zcela vypadl. Když se auto nechá zchladit, zase funguje vše jak má. Pokud problém nastane, tak se neochotně vracejí otáčky na volnoběhu. Pokud auto nezchladím, je pak už i problém udržet rychlost a škube i při jemném polechtání plynu.

Z toho důvodu padlo první podezření na škrtící klapku – výměna nepomohla. Dále jsem vyměnil zapalovací lištu, rovněž beze změny.

Auto je na LPG a problém se vyskytuje i při jízdě na plyn.

Startuje v pohodě, i teď v těch zimách. Jen hned po nastartování na volnoběh motor docela klepe, ale jede na všechny válce. Stačí zvednout otáčky z 800 na 900 a motor jede krásně tiše (ty nové rozvody jsou opravdu poznat). Od výměny motoru najelo auto cca 300 km. Na starý motor najelo dle budíku 200 000. Je to ročník 2000, dovoz z Itálie. Po chvíli jízdy se při vyřazení na neutrál již motor chová normálně i při těch 800 ot.

Napadá vás, čím by to mohlo být? Které komponenty motoru jsou ohřívány spolu s motorem? Mě napadá ještě lambda. Ale plno lidí mi říká, že tou to nebude, tak nevím.

Foto před výměnou motoru. Děkuji za rady
Obrázek
MarianSLX
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 3
Registrován: úte 06. lis 2018 21:56:26
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: 1.3 MPi – po zahřátí škube

Příspěvekod Rob » stř 28. lis 2018 8:38:15

Nejjednodušší co můžeš udělat, je půjčit si/koupit VAG kabel za cca 300 Kč a nahlédnout do paměti závad. Velmi pravděpodobně tam bude zapsaná nějaká závada. Hledal bych někde v komponentech motormanagementu, tzn. snímače, čidla, sondy apod. Byly při výměně motoru vyměněny i všechny filtry - zejména palivový? Je klidně možné, že i přes nájezd 200 kkm je palivový filtr původní, on není úplně snadný na výměnu a Ital rád jezdí, ale nerad investuje. Přičemž životnost filtru je 60 kkm. Pokud je původní, je dost možné, že to odneslo i palivové čerpadlo, zvlášť jestli auto stálo půl roku nebo déle.

Předpokládám, že svíčky byly vyměněny za nové při montáži "nového" motoru a jsou tam předepsané, tzn brisk DR15TC, champion RC89PYC nebo nejlépe NGK BKUR5ET-10. Jiné do felicie 1,3 MPI nepatří. Naposled bych ještě zkusil seštelovat ventily, i když to automaticky předpokládám, že se udělalo při montáži nového motoru do auta.

Jinak i ta lambda to může být, udává se její životnost ca 160 kkm a pochybuji, že byla měněná.
Rob
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 805
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina

Re: 1.3 MPi – po zahřátí škube

Příspěvekod MarianSLX » pon 03. pro 2018 22:30:24

Palivový filtr můžeme vyloučit tím, že se závada projevuje i na LPG, ne?

Svíček jsem zkoušel několik sad, včetně origo Championu . beze změny. Taky jsem vyměnil čidlo teploty vody, také beze změny. Mohlo by to být čidlem klepání?
MarianSLX
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 3
Registrován: úte 06. lis 2018 21:56:26
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: 1.3 MPi – po zahřátí škube

Příspěvekod Papi » pon 03. pro 2018 22:42:44

Nemuze si to prisavat falesny vzduch?
Obrázek
Felicia Sport Line 1.3MPI
Papi
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 278
Registrován: pon 24. bře 2014 19:58:51
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou

Re: 1.3 MPi – po zahřátí škube

Příspěvekod Rob » úte 04. pro 2018 8:01:40

.. může to klidně být i tím falešným vzduchem. Ale tohleto domácí léčení stojí za pendrek. Je to jak věštění z kávový sedliny co mě čeká a nemine. Zvlášť když to - bez urážky - dělá člověk, kterej o tom moc neví a očekává radu: Oběhni třikrát auto pozpátku, recituj přitom Polednici a ono to přestane. Takhle to bohužel nefunguje. Jeden následek (cukání motoru) může mít mnoho příčin - svíčky, zapalovací nebo vstřik. lišta, palivový filtr, různé snímače a čidla, nekvalitní palivo atd. Odhadnout to na dálku podle subjektivně popsaných projevů je téměř nemožné. Se škubáním motoru se zde určitě setkalo spousta lidí, ale troufnu si říct, že určitě to nemělo pokaždé stejnou příčinu. Takže jako základ úspěšného vyřešení problému bude opravdu třeba nahlédnout do paměti závad pomocí VAGu. Bez toho se řešení problému zvláště takto na dálku po netu nikam nepohne. Nebo je možné nazdařbůh měnit jednotlivé díly jako jsi to dělal doposud a čekat, zda se trefíš napodesáté nebo napodvacáté. Je to na tobě, co si vybereš :-). Co bude levnější a rychlejší je ale jasné..

P.S: Čidlem klepání to určitě nebude...
Rob
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 805
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina


Zpět na 1,3 MPi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník