Klepání motoru při akceleraci

Simos 2P
135M, 136M

Klepání motoru při akceleraci

Příspěvekod MIKO94 » úte 28. dub 2020 21:32:41

Zdravím chlapi,
v poslední době začínám mít se svou Feldou další problémy ohledně akcelerace. Ať auto stojí na slunci nebo je brzo ráno, tak když vyjíždím kopec nebo jedu i po rovině, motor má tendenci klepat (cítím to i v kabině), ale výkon neklesá. Když sjíždím kopec a mám zařazený stupeň, tak je motor relativně v klidu. Od nedávna, když nastartuju motor a má tisíc otáček, tak mi tříská katalyzátor do stínícího plechu a celý výfuk se klepe (viz video - prahu si nevšímejte, bude se nýtovat navrch sarkofág, protože karoserie se už jen udržuje a bohužel renovace není možná za běžných podmínek). Když sešlápnu lehce pedál, motor s výfukem se relativně uklidní.
Krátce před třískáním výfuku byla díra v koncovém dílu výfuku, tak se vyměnil a zároveň se zjistilo, že prostřední díl výfuku nebyl přichycen, tak se znovu zavěsil, krátce potom motor začal běžet na 3,5 válce, neboť se všechny svíčky povolily. Motor na podzim prodělal menší infarkt (olejnička) a následně bylo zjištěno, že vačka už taky kdysi dostala na pr*el, řetěz chrastí podle stavu. Čistila se olejová vana (byly nalezeny špony), propalovalo se olejové sítko od bordelu a čistil se vnitřek motoru od spodu kam byl možný dosah. Mezitím ale byl klid, najel jsem doposud od olejničky 5.500 km.
Taky jsem náhodou zjistil, že mi začánají opět praskat hadičky na přívod paliva do vstřikovací lišty, které jsem již na loni na jaře musel nechat vyměnit.
Chtěl jsem ještě udělat vag-scope lambdy, ale ztroskotalo to na vypršelé verzi. Náhodou jsem zjistil a chtěl bych se ještě zeptat, když jsem si dal pátý kanál (viz foto), tak jestli to píšu dobře, tak třetí hodnota by měla být teplota chladící kapaliny, která se mi zobrazuje na palubce (asi z termostatu v domku a ta odpovídala), ale ta čtvrtá hodnota? Měřil jsem to hned po příjezdu z práce domu (jízda 20 km) a i když byl motor na místě několik minut puštěný, ta teplota té čtvrté hodnoty se pohybovala pouze na 57/58 °C.

Motor mám 1.3 Mpi, r. v. 2000, nájezd bez pár drobných 240.000 km. Byla měněna zhruba před 2 lety pumpa spolu se silentblokem, protože byl urvaný, loni čidlo na chladiči, kontrolovaný palivový filtr, palivové čerpadlo měněno zhruba před 2 lety. Spotřeba paliva zhruba odpovídá a olej taky podle rysky sedí.

Nesetkal jsem se někdo s tímto problémem? Díky za případné tipy.

https://uloz.to/file/Z7h9BmVgPB7i/vid-20200427-132613-3gp

Obrázek
MIKO94
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 13:43:54
Bydliště: Semily

Re: Klepání motoru při akceleraci

Příspěvekod Rob » úte 28. dub 2020 21:46:32

Čtvrtá hodnota je teplota nasávaného vzduchu. Video jsem neviděl, ale může to být podle popisu utržený silentblok u motoru nebo převodovky. Ale můžou to být i jiné věci, třeba homokloub atd. Těžko radit na dálku, chtělo by to se s tím svézt a zkusit na vlastní kůži. Ale podle toho co píšeš toho má auto docela dost za sebou a velkou perspektivu do budoucna nemá. Dojezdil bych to do konce STK, případně do nějaké fatální události, snažil bych se s tím nepouštět se příliš daleko od domova a pomalu bych se začal poohlížet po perspektivnějším vozidle. Klidně opět po felicii ,ale přece jen nějaké zachovalejší. Z mého pohledu jak se jednou začne takhle strkat peníze do auta v krátkém sledu po sobě za zásadnější věci, už to většinou neskončí. 240.000 km není vůbec špatný výsledek
Rob
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 917
Registrován: stř 25. led 2012 9:42:25
Bydliště: Vysočina

Re: Klepání motoru při akceleraci

Příspěvekod MIKO94 » úte 28. dub 2020 22:16:08

Mám dojednaný servis na příští měsíc s tím, že pokud to bude zhruba do dvou tisíc, tak do toho půjdu, ale pokud by to bylo fatální, tak to do zimy dojezdím, pokud to vydrží. S postupem jara už začínám přemýšlet, jestli ještě zvážit jednu technickou (otázka, zda další dva roky by byly ještě relativně optimistické), hlavně kvůli současné globání a mé finanční situaci (zatím preferuji spíše postupné dotování aneb pod mi to nepraskne pod prd*lí, tak s tím pojedu). V těch najetých 240 tisíc je ještě stočených okolo 80 tisíc, co jsem zjistil postupně zjistil). Takže teoretické opotřebení motoru může být asi 300 tisíc km?

Jinak k těm zvukům, občas když zařadím v zatáčce a rovnám pak volant, mám dojem, jako by mi pod podlahou něco luplo (něco jako špatné kulové čepy). Krom té olejničky to zatím většinou byly drobnosti od pár stovek do 2 tisíc (krom pumpy, předních tlumičů a zadních brzd).

Přemýšlel jsem, že bych zkusil pro začítek vyměnit svíčky za nové (teď mám NGK za nové NGK), ale mám obavu, abych nestrhal závity při montování. Loňská investice je okolo 10 tisíc (opravy, údržba) a letos zatím 2 tisíce.
MIKO94
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 13:43:54
Bydliště: Semily

Re: Klepání motoru při akceleraci

Příspěvekod Rob » stř 29. dub 2020 9:30:57

Jestli nemáš peněz nazbyt, drž se feldy dokud bude jezdit. Uvidíš, v jakém bude stavu těsně před STK a podle toho zvaž další postup. 300 kkm není na motor až takový nájezd, záleží na údržbě. Ale věci okolo budou odcházet, snímače, vstřiky, pumpa, rozvody atd.

Nové svíčky dát by neměl být problém, pokud tam nejsou ty staré deset let nebo hovadsky dotažené, měl bys je normálně povolit. Strhnout závit není jen tak a spíš se to povede při dotahování než při povolování. Jestli se bojíš, zkus k nim na závit (na studený motor!!) stříknout trochu silikonového oleje nebo uvolňovače závitů nebo něco podobného a nech to třeba hodinu navzlínat.

Jinak montovat by se nové svíčky měly tak, že našroubuješ svíčky rukou přes ořech až na doraz, dotahneš račnou o 90 stupňů. dotažení o 90° vynechávám u použitých svíček, kde je těsnící kroužek již rozlisován.
pak dotáhneš račnou o 15 stupňů a je hotovo
Rob
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 917
Registrován: stř 25. led 2012 9:42:25
Bydliště: Vysočina

Re: Klepání motoru při akceleraci

Příspěvekod MIKO94 » pát 01. kvě 2020 22:25:06

Právě že mám obavu při tom dotahování, ale nebudu to řešit, nechám to na odbornicích (maj na to školy). Ten první rok a půl jsem se v tom hodně vrtal, ale ten poslední rok už ne, jenom základní oprava karoserie.

Dneska ráno, jak jsou nižší teploty, tak když chci přidat na čtvrtém kvaltu, tak to klepe o něco víc a nedá se moc přidat plyn, ale jakmile se motor trochu ohřeje, tak to krapet přestane a jde to o trochu lépe, ale je to stejně cítit. Odpoledne když jsem jel domu, tak to klepání bylo velmi málo cítit, nejvýš jen při jízdě do prudšího kopce.

Pořád si myslím, že to zase bude nějaká píkačovina. Sled současného problému začal zase svíčkami, jenom se ještě musí vyměnit ty hadičky (pokud tam není nějaká škvírka a nepřisává to někde beznín), protože to klepání mi příjde, jako kdyby do motoru mžitkami nešlo dost benzínu.

Kdyby to byl homokloub, silentbloky a takové věci, tak by to přece dělalo zhruba stejně za každého počasí...

A to klepání výfuku dělá pouze při nastartovaném motoru na 1100 otáček nebo občas pokud se rozjíždím, tak motor vytváří nějakou rezonanci. Ale začalo to v podstatě od té doby, co se vyměnil konec výfuku, ale ještě se znova pověsil prostřední díl, protože nebyl uchycený na držáku, takže byl volně.
MIKO94
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 13:43:54
Bydliště: Semily

Re: Klepání motoru při akceleraci

Příspěvekod Honzis » sob 02. kvě 2020 10:30:14

No. Jestli ti to začalo klepat po výměně kusu výfuku, tak jsi tam montoval nějaký polský krám. (já taky...). Některý výfuky v podstatě nejdou bez flexy a svářečky namontovat tak, aby někde nemlátily. Mají třeba malinko rozdílný průměry trubek a pak nejdou utáhnout do spojky, takže se protočí a někde to pak tluče. Najeď s tím někde na nájezdy, nastartuj, vlez pod to a poslouchej. Tohle vypadá jako pomětně jednoduchej problém.
Honzis
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 385
Registrován: pon 07. pro 2009 13:49:44
Bydliště: Brno

Re: Klepání motoru při akceleraci

Příspěvekod MIKO94 » sob 02. kvě 2020 21:24:02

Výfuk začal klepat na volnoběžnou jedenáctistovku až po výměně konce a přichycení středu, takže bych souhlasil s tebou, že problém bude někde v uchycení, ale motor jako takový klepe zhruba od té doby, co se moc povolily všechny svíčky.

Prvně se sundávalo horní víko, kontroloval se vnitřek hlavy a seřizovala se vůle ventilů (byly dobré), včetně očištění a dotažení svíček a výměny těsnění horního víka, protože za starého těsnění olej začal víc prosakovat přes víko do všech rohů a olej byl i pod svíčkami a pár kapek bylo na vnitřní straně plastu na zapalovací liště.

Jinak dneska ráno to bylo lepší, odpoledne krapet horší.
MIKO94
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 13:43:54
Bydliště: Semily

Re: Klepání motoru při akceleraci

Příspěvekod MIKO94 » stř 13. kvě 2020 20:34:54

Tak jsem dneska zjistil, že jak to startuje s jedenáctistovkou a klepavým výfukem, tak motor byl tříválec. Motor jsem po chvilce vypnul a nastartoval a stále se klepal, až když jsem trochu přišlápnul pedál a byl už klid. Ještě dneska objednám nový svíčky a zkusím je vyměnit. Jinak když to začalo, tak jsem nalil do nádrže čistič palivové soustavy a pár dnů to bylo dobrý.

Chci se ještě zeptat, jak jsou v zapalovací liště pružinky, oni občas z poloviny zreznou. Dají se nějak jednoduše vytáhnout, aniž bych je poškodil? Chtěl bych je dát do skleničky s odrezovačem a propláchnout je destilkou. :?:
MIKO94
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 13:43:54
Bydliště: Semily

Re: Klepání motoru při akceleraci

Příspěvekod MIKO94 » čtv 14. kvě 2020 19:53:29

Tak svíčka vyměněna (za stejnou značku), tu lištu řešit nebudu. Bohužel při nastartování funguje na první tři válce, čtvrtý válec po odpojení kabelu ke vstřikování moc nereaguje. Když se rozjede, tak na 3,5 válců max. Počkám na příští týden až to odvezu do servisu, protože nemám moc dobré vzpomínky, když se měnila vstřikovací lišta... :(
MIKO94
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 13:43:54
Bydliště: Semily

Re: Klepání motoru při akceleraci

Příspěvekod MIKO94 » čtv 21. kvě 2020 16:18:58

Tak problém vyřešen, vstřik na 4. válci už nevalil tolik benzínu, kolik by měl. Výfuk může při rozjezdu lehce zaklepat, protože prostřední díl je ze starý tváře a má úchyty kousek jinde.

Můžete locknout :)
MIKO94
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20. črc 2016 13:43:54
Bydliště: Semily


Zpět na 1,3 MPi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron