Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Uživatelský avatar
Zdenda19895
Příspěvky: 1439
Registrován: pát 02. lis 2007 23:31:53
Bydliště: Staříč
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Zdenda19895 »

Atnarfus píše:Největší paradox je, že manželky Felda s ABS brzdí fakt lepší než ta moje (jedovatější brzdy), ale přitom ruční brzda jí sotva udrží i na mírném kopečku a o nějakém flekování při zatažení za jízdy se vůbec nedá uvažovat.
A co má ruční brzda společného s tím jak brzdí provozní brzda? :) Ruční brzda není samoseřizovatelná a proto časem brzdí méně, pokud ji neseřídíš. ;)
Nikdy neříkej že něco nejde. Vždy se najde nějaký blbec který neví že to nejde a udělá to.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Atnarfus »

Ruční brzda je samoseřiditelná. V mechanizmu zadní brzdy je klínek, který se podle opotřebení obložení vtahuje mezi paknu a rozpěru. Na ruční brzdě se nic nešteluje. Jestliže auto nebrzdí na ručku, tak mu zadní brzdy nic moc nebrzdí ani na provozní brzdu.

To co jsi citoval jsem myslel tak, že zadní brzdy pravděpodobně nejsou rozhodující. Na mé Feldě to na ručku flekuje a tak zadní brzdy brzdí extra dobře. Manželce to auto sotva udrží na menším svahu a o nějakém flekování nemůže být řeč. Přitom jí auto brzdí jako divé. Zadní brzdy tak asi zásadně celkový brzdný účinek moc neovlivňují.
Uživatelský avatar
Zdenda19895
Příspěvky: 1439
Registrován: pát 02. lis 2007 23:31:53
Bydliště: Staříč
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Zdenda19895 »

Já bych řekl že to co píšeš je samoseřízení zadních brzd. Tím se nenastaví na kolikátém zubu ruční brzda brzdí.
Nikdy neříkej že něco nejde. Vždy se najde nějaký blbec který neví že to nejde a udělá to.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.
Jurka - FK

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Jurka - FK »

Takže asi takhle co se týče bubnu, tak tam je samostav v podobě takového kolíku který se zaráží postupně sám mezi opěrku a pakny...smysl je aby pakny byli co nejblíže bubnu při postupném opotřebovávání.... a to má vliv jak na nožní brzdu tak na ručku.......to na kterým levelu bude ručka brzdit se seřizuje těma dvouma šroubkama pod pákou.... ručka a vůbec zadní brzdy na feldách každýmu brzdí jinak, protože na to každej sere a maji to lidi většinou v hrozným stavu...zadřený válečky pakny v prdeli atd.... Sami si zkuste babrzdit normálně nožní brzdou povolit a pak přizvednout ručku do polohy než začne brzdti úplně a šlápněte na brzdu a uvidít ten rozdíl... jestli ne, tak tam máte něco v nepořádku!!!!

Co se týče toho zlepšení brzdného účinku na furt je už popsáno nazačátku tohoto topicu myslím a sou dvě nejlehčí varianty a to seřídit ručku aby ty lanka vlastně drželi ty pakny víc od sebe což už samostav tak nedokáže tím pádem budou válečky víc popolezené ven a pedál vám bude brzdit víc nahoře a hlavně ty zadní brzdy se uvedou do používání.... anebo pak vyndat ty omezovače....samozřejmě základ je mít v pořádku kapalinu odvzdušněno perfektněn v pořádku válečky a pakny a celej mechanismus v bubnu.
Michal
Příspěvky: 50
Registrován: stř 20. dub 2005 19:18:42
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Michal »

....samozřejmě základ je mít v pořádku kapalinu odvzdušněno perfektněn v pořádku válečky a pakny a celej mechanismus v bubnu.
Tady má Jurka svatou pravdu. To je totiž téměř zaručený způsob, jak zvýšit účinnost zadních brzd. Vyzkoušeno to mám na více autech a vždy se mi to osvědčilo. Úpravy typu odstranění omezováků jsou zásahem do brzdové soustavy, který se může vymstít ve chvíli, kdy to nejméně čekáte.
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Atnarfus »

Já se vrátím k tomu, jak jsem to myslel.

Mám kombíka se zátěžovým regulátorem. Následek je takový, že i při plném sešlápnutí pedálu to nezablokuje zadní kola. Přední jedou smykem a zadek se pořád točí.
Vyhodím-li zátěžový regulátor, tak i zadní kola začnou brzdit smykem.

Než jsem se do toho pustil, tak jsem si to vyzkoušel nanečislo. Zadupnul jsem nožní brzdu a zatáhnul ručku. Ruční brzda nemá žádné omezení, tak dokáže zadní kola zablokovat. Dosáhnul jsem tak stavu, kdy jsem měl zablokovaná všechna čtyři kola a jel jsem kompletně smykem.

Ani když mělo auto zablokovaná všechna čtyři kola, tak jsem nepozoroval zásadní nárůst brzdného účinku ve srovnání se seriovým stavem. Jediným výsledkem bylo, že začal mírně vybočovat zadek.
Uživatelský avatar
Zdenda19895
Příspěvky: 1439
Registrován: pát 02. lis 2007 23:31:53
Bydliště: Staříč
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Zdenda19895 »

To se učí už v autoškole že zablokovaná kola kloužou a nebrzdí. Důležité je tlačit na brzdu tak, aby se kola nezablokovala. Ani přední. ;) Jenže když máš omezovače a brzdíš tak aby se přední kola nezablokovala, tak zadní nebrzdí vůbec. Věřte mi že za čtyřicet let za volantem bez nehody už mám nějaké zkušenosti a neříkám vyčtené věci. :)
Nikdy neříkej že něco nejde. Vždy se najde nějaký blbec který neví že to nejde a udělá to.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.
Monstrak - FK

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Monstrak - FK »

Pořád to tu pročítám a dneska když jsem jel autem vzpoměl jsem si jak tady píšete o ustřeleným zadku. Když nic nejelo v protisměru tak jsem si do pravotočivý zatáčky trošku zatáh ručku... tfuj jsem to ale blb, takhle jsem se v životě nezapotil. Nejdřív sem letěl zadkem po levý krajnici, pak to škublo na druhou strano a nakonec jsem se zastavil kolama přesně na pravý krajnici o 180° otočenej. Půlmetr a felda by šla do šrotu. Dejte bacha na ty brzdy.....
Uživatelský avatar
Zdenda19895
Příspěvky: 1439
Registrován: pát 02. lis 2007 23:31:53
Bydliště: Staříč
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Zdenda19895 »

Chytrý nápad. :lol: :lol: :lol:
Nikdy neříkej že něco nejde. Vždy se najde nějaký blbec který neví že to nejde a udělá to.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.
Monstrak - FK

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Monstrak - FK »

:D :D :D nečekal jsem že to bude až tak ostrý, přitom jezdim každou chvíly se vyblbnout na letiště. Takhle pěkně utrhnout se mi to ještě nepovedlo.
Uživatelský avatar
jirkaf
Příspěvky: 4539
Registrován: ned 16. pro 2007 18:16:54
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od jirkaf »

Monstrak: jak si jel rychle?
VW Passat 1.9 TDi, VW Passat 1.6, Suzuki RM-Z 450, Jawa Pionýr, Jawa Mustang
Monstrak - FK

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Monstrak - FK »

překvapivě asi 40
Uživatelský avatar
jirkaf
Příspěvky: 4539
Registrován: ned 16. pro 2007 18:16:54
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od jirkaf »

:) už jsem myslel že jseš takovej blázen žes to udělal třeba v 80ti :)
VW Passat 1.9 TDi, VW Passat 1.6, Suzuki RM-Z 450, Jawa Pionýr, Jawa Mustang
Jurka - FK

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Jurka - FK »

Když sem měl fáčko, tak mi ujel zadek asi v šedesátí do ostré zatáčky (bylo mokro) byl sem ještě nezkušenej.... no dal sem hodiny a skončil v poli..... bahno až na střeše a museli mě od tama vytáhnout hasiči offroadem.... fakt sranda no... proto se bojím vyndat ty omezovače a jen seřizuju ručku na feldě, protože mám strach, že by ten zadek někde při brždění mohl ulítnout a co teprv ted v zimě
Monstrak - FK

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Monstrak - FK »

jirkaf píše::) už jsem myslel že jseš takovej blázen žes to udělal třeba v 80ti :)

no to né
Uživatelský avatar
Zdenda19895
Příspěvky: 1439
Registrován: pát 02. lis 2007 23:31:53
Bydliště: Staříč
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Zdenda19895 »

Jurka píše:Když sem měl fáčko, tak mi ujel zadek asi v šedesátí do ostré zatáčky (bylo mokro) byl sem ještě nezkušenej.... no dal sem hodiny a skončil v poli..... bahno až na střeše a museli mě od tama vytáhnout hasiči offroadem.... fakt sranda no... proto se bojím vyndat ty omezovače a jen seřizuju ručku na feldě, protože mám strach, že by ten zadek někde při brždění mohl ulítnout a co teprv ted v zimě

Jaký je v tom rozdíl? U obojího ti zadek víc brzdí. :) Jen u vyhozených omezovačů máš jistotu že ti pakny nechytají o buben. Pochopte už konečně, že když brzdy zašlápnete na doraz, víc to brzdit nebude. Spíš naopak. A když na to dupnu nadoraz, zadní kola se zablokují i s omezovači. Přední kotouče budou vždy brzdit víc než zadní bubny. Navíc v zatáčce blokuje jen v.l. :lol: :lol:
Nikdy neříkej že něco nejde. Vždy se najde nějaký blbec který neví že to nejde a udělá to.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.
Jurka - FK

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Jurka - FK »

Zdendo podle mě to není stejné když vyndáš omezovače a když nastavíš tu ručku.... Ty omezovače zkrátka redukují tlak, kterej válec vivine, taže nepůsobí takovou silou jako na kotouče vepředu když na to šlápneš.

Takhle já mám takovou teorii... zadní brzdy na feldě prostě nebrzdí a brzdí předek když šlápneš na brzdu tak předek brzdí a zadek tak možná začne šolíchat (protože mezi paknama a bubnem se i přes nový stav součástek udržuje velká mezera)...když se seřídí ta ručka tak sou pakny blíž a z šolíchání je najednou brždění a bubny se i zahřejou samozřejumě je nutné dávat bacha aby to zase nebylo moc blízko a nešolíchalo to furt... samozřejmě tam sou furt omezovače, takže se udržuje poměr mezi tlakem na přední a zadní brzdy což je správný aby zadní brzdily méně...

Když vyndáš omezovače chod pedálu bude furt stejný, protože mezera mezi paknamy a bubnem bude furt stejná (stejně velká) a ty brzdy jako brzdit budou...samozřejmě, že bubnovej zadek bude dycky brzdit mín, ale bez těch omezovaču hodně a to nemluvím ani o tom kdyby se seřídila ručka a zárověn dali do háíje ty omezovače...pdle mě na zabití potom....

Ono v létě na suché silnici proč ne, ale na sněhu? V zimě ve sračkách? Za mokra? Zkuste si jet na sněhu rovně z kopce a zatáhnout ručku trochu a hned vás zadek začne předbíhat.... no a představte si to v zatáčce na sněhu že přibrzdíš a ne že ne bez těch omezovaču ty kola okamžitě zablokuješ a deš do hodin.... stačí málo.

Ještě podotknu, že všechny tyto kombinace mám vyzkoušené osobně na moji feldě s upravenou ručkou a na kamošove feldě bez omezováků a na otcově sériové feldě....
kejzi1
Příspěvky: 8486
Registrován: úte 02. kvě 2006 23:05:53
Bydliště: Jihlava,Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od kejzi1 »

Jurka:Já mám vyhozený omezováky a ručku mám taky seštelovanou a na zabití to není ani na mokru
Jurka - FK

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Jurka - FK »

No dobře na suchu a na mokru když na to myslíš, tak ok ale neříjek kdybys na to pořádně hamtnul v zatáčce, že ti to neuletí aspúon na tom mokru. Ale dejme tomu, ale uznej že v zimě na sněhu to je poznat....ten zadek ustřelí ani nevíš jak....kdby bylo léto furt, tak bych ty omezováky taky hned vyndal
Naposledy upravil(a) emilio52 dne čtv 30. říj 2008 13:55:56, celkem upraveno 1 x.
Důvod: viz. pravidlo č. 4
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Ivarek »

Můj názor je takový že ty omezovače tam pro prdel nejsou,a svoje opodstatnění mají.Je fakt že to nemůžu posoudit,jelikož mám abs,ale nevím jestli děláte dobře že je kucháte ven.Je to celkem velký zásah do brzdovýho systému potažmo do bezpečnosti.
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od 103457 »

Ivarek
mi je nekucháme, spíš chceme je dosáhnout lepšího brzdného účinku. Ikdyž je to sporné, jelikož to nemáme nijak ověřené, je to jen náš pocit a hlavně asi 90% zátěžáků u starších aut nefunguje. Podle manuálu pro sevisy by se měli zátěžáky seřizovat po každé výměně tlumičů či pružin.
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Ivarek »

Jo,jasně,nejspíš to bude brzdit ostřeji,ale to je právě u těch zadních brzd nežádoucí,ne?
kejzi1
Příspěvky: 8486
Registrován: úte 02. kvě 2006 23:05:53
Bydliště: Jihlava,Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od kejzi1 »

Nevím zatím si to nemůžu vynachválit,mám mnohem kratší brzdnou dráhu a auto mnohem líp brzdí.Zkoušel jsem si přibrzdit do zatáčky i za deště a nic.A abych to zašlápnul v zatáčce natvrdo,to nevím proč bych to dělal.Když mám vyhozený omezováky tak se přetočím,pokud ne,tak zase když to zašlápnu v zatáčce tak z ní vylítnu rovně,takže natvrdo se v zatáčce prostě nebrzdí a to ví asi každej.

Na sněhu jsem to ještě nezkusil,ale myslím si po zkušenostech na mokru že to rozhodně nebude vadit.Takže můj názor,brzdám to hodně pomůže,pomůže to slabejm předkům a nebezpečný to není.Nevím jak na sériovým podvozku a pneu 165/70 R13,ale s HP Sportingem a pneu 195/45 R15 to funguje velice dobře.Takže to je asi tak vše.Už jsem se k tomu vyjádřil tenkrát v mým Topicu a strhla se silná diskuze,která stejně nevedla nikam protože někdo je pro a někdo proti.Takže myslím že tato diskuze je NEKONEČNÁ A POŘÁD DOKOLA.

Jak mi tenkrát poradil Dedla,tak radím i vám:Zkuste si to a pak hodnoťte,ono ta hodinka práce s vyndáním omezováků+odvzdušnění brzd co vás vyjde asi na 100-200kč za cenu pouze brzdové kapaliny,zkuste si to,pokud vám to vyhovuje,nechte to,pokud ne,vraťte je tam zase zpět,ale nehodnoťte pokud jste to nezkusily

A jak napsal Zdenda:Ano pokud se zablokujou všechny 4 kola tak to samozřejmě auto sveze,ale pokud vyvinete na brzdu tlak aby kola neblokovala,tak je brzdná dráha mnohem kratší než s omezovacími ventilky.Pozoruju to hodně.Na mý pravidelný trase to z jednoho kopce vždycky rozjíždím asi na 160km/h a pak je začátek obce,tak když jsem před značkou brzdil na nějakých 60km/h,tak přední brzdy začaly vždy na konci brzdění hučet (podotýkám,mám skoro nový brzdy-kotouče ATE a desky TEXTAR),a teď co mám vyhozený omezováky,tak na těch 60km/h zbrzdím mnohem dřív a hlavně ty přední brzdy ani nezahučí protože nejsou tak namáhaný

Sakra jsem se rozepsal.Končím ;)

Zdendo,Dedlo atd.:Stejně je to marný,já tomu taky nevěřil,ale zkusil jsem to a vím že to funguje
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Ivarek »

Dobrá slohová práce.... ;) (to je snad tvůj nejdelší příspěvek,ne?) :D
Hele mě je jasný,že když budeš brzdit s rozumem (jak píšeš ne natvrdo),nebrzdit do zátáčky atd že to je třeba i přínos.Mě zajímá co to udělá když prostě budeš MUSET to zašlajfovat natvrdo,třeba i do tý zatáčky,protože to bude vyžadovat situace...zvíře,člověk na silnici atd.
Monstrak - FK

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Monstrak - FK »

Ještě ža mám ABS, nemusim řešit co se zátěžákem.
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Atnarfus »

ABS na jednom autě mám a je to pro běžné ježdění ideální.
Na druhém ho nemám a zátěžák ta nechám. Šponování zadních brzd ručkou je nesmysl. Jestli správně funguje mechanizmus zadních brzd, tak to pakny udržuje roztažené tak, že už to skoro šolíchá. Navíc ať tam vůle je menší, nebo větší, tak to nemá na brždění vliv. Přední a zadní brzdy jsou propojené a tak když sešlápnu pedál, tak se napřed na předku i na zadku vymezí vůle a pak teprve začne narůstat tlak. Přišponováním ručky jenom zkrátím chod pedálu a to je všechno. Je to takové placebo. Ono to brzdí i při menším sešlápnutí pedálu a tak se na pocit zdá že to brzdí lépe.

Jestli si někdo myslí, že když má vzadu větší vůli, tak že mu přední kola už blokují a zadní ještě nebrzdí, tak doporučuji studium základů hydrauliky. Rozhodně bych se znalostma na takové úrovni nezasahoval do hydraulického systému, který někdo vypočítal a vyzkoušel !!!
Uživatelský avatar
Zdenda19895
Příspěvky: 1439
Registrován: pát 02. lis 2007 23:31:53
Bydliště: Staříč
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Zdenda19895 »

Jurka píše: neříjek kdybys na to pořádně hamtnul v zatáčce, že ti to neuletí aspúon na tom mokru. Ale dejme tomu, ale uznej že v zimě na sněhu to je poznat....ten zadek ustřelí ani nevíš jak....kdby bylo léto furt, tak bych ty omezováky taky hned vyndal
Proboha :o :o To jsi fakt tak nechápavý? Když na to pořádně hamtneš v zatáčce, tak ti to ustřelí vždycky. Jestli tam ty omezovače máš nebo ne. :evil:
Nikdy neříkej že něco nejde. Vždy se najde nějaký blbec který neví že to nejde a udělá to.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.
Uživatelský avatar
Zdenda19895
Příspěvky: 1439
Registrován: pát 02. lis 2007 23:31:53
Bydliště: Staříč
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Zdenda19895 »

Ivarek: Když brzdy zašlápneš na doraz, víc to brzdit nebude. Spíš naopak. To je praxe. :) :)A končím v tomto tématu. nemá to cenu.
Nikdy neříkej že něco nejde. Vždy se najde nějaký blbec který neví že to nejde a udělá to.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Ivarek »

No vida,na něčem se nakonec shodneme,takhle diskuze opravdu nemá cenu.
Zbysek - FK

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Zbysek - FK »

Chlapi já taky pořád nějak nechápu co tu řešíte. Když už se tu tedy zabíráte tím, že za běžných situací je to přínos ale co to bude dělat v situaci krizové, tak je snad každému jasné, že pokud někde v zatáčce budete muset zašlápnout brzdy natvrdo (spíše stresová situace, kdy to zatlápnete), tak když to bude originál nastavené, auto se pohrne předkem nekoordinovaně ven ze zatáčky a je z toho stejně karambol. Pokud budou omezováky pryč a třeba ještě poladěné brzdy na zadku, může se stát, že se to bud chtít přetočit a opět jsme u stejného závěru, tedy karambolu. Jelikož si nikdy nemůžete vybrat kdy a kde se vysekáte, tak je dost irelevantní tuhle blbost řešit, protože záleží na dané situaci, kdy jednou by se hodilo aby to raději dobrzdil přebržděný předek a jindy zase zadek. Rozhodně to auto není postaveno originál tak, aby to prostě nemohlo udělat blbost při zatlápnutí brzd, protože to ani nejde vyřešit. Tedy pokud někdo blbě zareaguje a fakt to v takové situaci šlápne až na podlahu, bude z toho tak jako tak stejný průser.
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Atnarfus »

Stejně na většině našich aut jsou limitujícím faktorem pneumatiky. Jezdím na seriových gumách a mohl bych tam mít brzdy klidně z lamba, stejně to těch jedenáct metráků sotva zastaví.
Jurka - FK

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Jurka - FK »

Já na to mám trochu odlišný názor.... zkrátka na suchu i za mokra třeba... ale na sněhu byste s tímhle byli víte kde..... A tím už končím...
kejzi1
Příspěvky: 8486
Registrován: úte 02. kvě 2006 23:05:53
Bydliště: Jihlava,Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od kejzi1 »

Souhlasím se Zbyškem
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Atnarfus »

Obecně je ale lepší, když jde auto předkem ze zatáčky, než když se roztočí. Furt lepší trefit cokoli předkem, než dveřma.
Dedla
Příspěvky: 1425
Registrován: pon 13. úno 2006 18:40:52
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Dedla »

Kejzi:
Zdenda:
Zas taková sláva a přehnanost (to už jistě oba víte) to stím polepšením zadku neni.
Ostatně ,když s tím jezdí v pohodě i ženský...
Stejně furt budete měnit drív a pravidelněji přední destičky než zadní čelisti,které vám téměř přežijou auto.
Úpravy řídících jednotek motorů Felicia
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
pet16

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od pet16 »

Odešel mi zátěžák a na normální jízdu prima. Na to že zadek brzdí víc než předek přišli na STK. Ať prej si to hned vyměnim. Frajírek, přeci nebudu vyhazovat 5 táců, když to tak pěkně brzdí. Jak ta výměna proběhla rychle, když se mi auto v krizovce roztočilo na suchý vozovce. Můj názor je, jen blbněte. Ale doufám, že zrovna nepůjdu vedle vás po chodníku, až se dostanete do krizovky. Tohle si může dovolit třeba Dedla, kterej se v tom orientuje a hlavně má i vepředu trošku lepší brzdy.
Dedla
Příspěvky: 1425
Registrován: pon 13. úno 2006 18:40:52
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Dedla »

Pet16:
No no,nestraš... ;)
Úpravy řídících jednotek motorů Felicia
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
kejzi1
Příspěvky: 8486
Registrován: úte 02. kvě 2006 23:05:53
Bydliště: Jihlava,Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od kejzi1 »

pet16 :roll:
luke.bean - FK

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od luke.bean - FK »

Já bych to s tím přetočením neviděl zase tak žhavě.. když nemám vepředu nějaký prašivý čínský sto let starý desky nebo orezlý brzdiče tak,že mi to na předek skoro nebrzdí,tak bubny brzdí hů než kotouče.. je pravda,že zadek je lehčí a tím pádem se dostává snáze do blokování,ale nepředpokládám,že si tady tu úpravu dělá ten,kdo neumí držet volant.. A pak zastávám názor že záleží na dané situaci co se děje..
pet16

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od pet16 »

Souhlasím. Jen jsem chtěl poukázat na to, že mince má dvě strany. Každej ať se rozhodne sám. Přeci jenom je levnější vyhodit pár ventilů, než koupit nový brzy.
Uživatelský avatar
jirkaf
Příspěvky: 4539
Registrován: ned 16. pro 2007 18:16:54
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od jirkaf »

Jen pro info:
Dneska cestou domů z práce... Mlha, tma, teplota cca 5st, oslizlá silnice, levotočivá zatáčka, rychlost cca 60km/h, zimní pneu vzorek cca 4-5mm. Uprostřed zatáčky jsem potkal proti sobě auto napůl v mém pruhu. I v tako krizové situaci si člověk stačí dát pozor jak moc zmáčkne pedál brzdy. První se bloklo levé přední hned potom pravé a auto se začalo hrnout ze zatáčky pak bylo cítit jak začíná ujíždět i zadek což se docela v týhle situaci hodilo protže pak stačilo ubrat na brzdě a mezi tím se protijedoucí vrátil na svou půlku a moje auto bylo pořád krásně ovladatelný.
Vzadu mám kotouče a omezovače jsou taky vyndaný.
VW Passat 1.9 TDi, VW Passat 1.6, Suzuki RM-Z 450, Jawa Pionýr, Jawa Mustang
kejzi1
Příspěvky: 8486
Registrován: úte 02. kvě 2006 23:05:53
Bydliště: Jihlava,Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od kejzi1 »

Jako pro mě je taky lepší když se mi v krizovce stane auto trošku přetáčivým,ale člověk prostě nesmí zazmatkovat ;)
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Atnarfus »

Mě se loni v zimě na křižovatce třikrát tak krásně přetočilo, že jsem jenom čučel. Fest naložený kufr a výrazně víc ojeté zadní gumy, to udělá svoje. Ještě že křižovatka byla tak velká a nikde nikdo.
Když člověk někde blbne a je na to připravený, tak počínající přetáčivý smyk možná ukočíruje. V popsaném případě jsem točil volantem jako o život, ale už bylo pozdě.
Uživatelský avatar
Zdenda19895
Příspěvky: 1439
Registrován: pát 02. lis 2007 23:31:53
Bydliště: Staříč
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Zdenda19895 »

Přesto že jsem řekl že s tímto tématem končím, nedalo mi to a musím sem napsat. Dnes jsem celé odpoledne jezdil na sněhu a ledu a zkoušel brzdy. Poznatek? Auto s vyndanými omezovači se chová naprosto stejně jako auto s omezovači. Spálil jsem při tom skoro celou nádrž benzínu. :) :evil:
Nikdy neříkej že něco nejde. Vždy se najde nějaký blbec který neví že to nejde a udělá to.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.
kejzi1
Příspěvky: 8486
Registrován: úte 02. kvě 2006 23:05:53
Bydliště: Jihlava,Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od kejzi1 »

Zdenda:zrovna jsem to sem atky chtěl dnes napsat.Schválně jsem dojížděl a třeba to zašlápnul i natvrdo a auto nemá tendenci jít do smyku a vůbec při jízdě a dobržďování to nemá tendenci jít do smyku,takže se přidávám ke Zdendovi že to auto se chvá úplně stejně,najel jsem sice míň kilometrů při dnešním testování+blbnutí na plácku a já si nemůžu vynachválit jak to funguje,takže teď už s tímto tématem taky končím
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od 103457 »

Tak kluci můžu to rovněž potvrdit, včera jsem absolovoval cestu z Nejdku do Plzně a zpět, cca 220km, jsem horal a na zasněžené silnice zvyklý, ale co se dělo na silnicích mezi Bezvěrovem a Úněšovem úplná katastrofa ( někteří plzeňácí jistě budou znát ), dalo se jet jen podle tyčí co silničáři natloukli vedle cesty, jinak komplet zaváto a brzdy naprosto v pohodě, auto se chovalo standardně, při brzdění v přímém směru, auto drží směr, v zatáčkách to trochu klouzalo, ale řekl bych, že je to stejné, jako s zátěžákem. Je ovšem fakt, že mám najeto hezkejch pár stovek tisíc kilometrů, dával jsem si pozor, jak se auto chová a hlavně používám zimní gumy jen dvě sezóny, pak dávám nové, jelikož s gumou pod 5mm vzorkem, bych se tady u nás v kopcích nechytal.
A na silnicích je krásně poznat, kdo ještě nepřezul, i čtyřkolky s letníma gumama jsou na tom o 100% hůř, než obyč. auto se zimákama.
bitmap - FK

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od bitmap - FK »

Zdenda, kejzi, 103457: teda chlapi, to se nestydite tady verejne sirit takove lzi? :D
Vzdyt prece ... zavodni auta ... vyvojari ve skodovce ... kamos zabitej ve 180 v obci ... kamosova matka pretocena ve facku ... matky s detmi na chodnicich ...

Mne to teda taky funguje normalne jak na bile silnici, tak na brecce, pri blbnuti na parkovisti, i pri jizde krokem po ledu ... ale pssst :lol:
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Atnarfus »

Zase ti tak nehroť.
Uživatelský avatar
Zdenda19895
Příspěvky: 1439
Registrován: pát 02. lis 2007 23:31:53
Bydliště: Staříč
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Zdenda19895 »

bitmap píše:Vzdyt prece ... zavodni auta ... vyvojari ve skodovce ...
Vývojáři ve Škodovce také vymysleli např. super dolévání oleje do převodovky. :lol: :lol: :lol:
Nikdy neříkej že něco nejde. Vždy se najde nějaký blbec který neví že to nejde a udělá to.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od 103457 »

Zdenda
to je pravda předsedo! :lol: A soudruzi z NDR od VW zase udělali perfektní termostat u 1,6-ky :P
Odpovědět