schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

pokec o všem možném i nemožném

schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

Příspěvekod PavelZet » čtv 24. črc 2014 19:47:31

Ahoj, vždycky jste mi tu dobře poradili, tak se obracím s prosbou o radu. Chci si dodělat elektrický stahování okénka do náklaďáku na spolujezdcovu stranu, u řidiče si nechám švihadlo. Motorek s mechaniznem koupím origo nový 24V to není problém, ale teď řeším jak ho vlastně zapojit. Přepínač nejspíše od HLF s.r.o.(ty tam mám origo a mám i zaslepené pozice, takže to by neměl být problém) hodlám umístit do středového panelu, abych na něj dosáhl já i případně spolujezdec. Jde mi o to, jak to všechno zapojit a jestli ještě třeba není potřeba nějaká ovládací jednotka. Moc by mi pomohlo, kdybyste mi někdo namaloval jen tak od oka nějaký schéma, díky za rady Pavel
Škoda felicia 1.3Mpi 1997
PavelZet
Palec nahoru! 1 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 136
Registrován: čtv 30. dub 2009 16:13:11
Bydliště: Brno-okolí

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

Příspěvekod 103457 » čtv 24. črc 2014 20:25:12

Nejde ti poradit, když nic nevíme. Buď jsou spínače, které obrací polaritu a obyč. motorky, okna buď jedou nahoru/dolů. Nebo jsou spínače co dávají jen impuls elektronice, která následně ovládá chod nahoru a dolů. Jsou i různé kombinace s dojezdy, centrálem, ap.
Musíš hodit schema zapojení vypínačů a schema zapojení motorků pro okna. Pak ti můžem poradit.
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Palec nahoru! 95 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 10788
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

Příspěvekod PavelZet » úte 16. zář 2014 19:01:13

tak dnes mi došlo el. stahování. Jsou to motorky made in italy-je to na nich vyraženo, ovládací spínače jsou AnSor, na motorcích je nálepka Škoda Auto 24V a na štekru do vypínače je vw audi ... Není však k tomu všemu žádné schéma zapojení. Spínač je u kontaktů označen pouze čísly 1, 2, 3, atd. K motorku vedou pouze dva dráty. Stahování nemá žádné dojezdy a nic podobného. Chlapík říkal. že takto od nich Tatra bere ty sady a funguje to bez problémů-schéma však neví(pouze prodejce)
http://www.jpeg.cz/images/2014/09/16/Fl0nf.jpg
http://www.jpeg.cz/images/2014/09/16/EPx8W.jpg
http://www.jpeg.cz/images/2014/09/16/DT7Fu.jpg
co jsem tak hledal na netu tak si myslím,že je ten vypínač zapojen takto podle umístění konektroů http://www.ansor.it/alza27bis.htm
Zkusil jsem na rychlo namalovat schéma,fungovalo by mi to takto? http://www.jpeg.cz/obrazek/H7Z
Díky moc za radu,pavel
Škoda felicia 1.3Mpi 1997
PavelZet
Palec nahoru! 1 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 136
Registrován: čtv 30. dub 2009 16:13:11
Bydliště: Brno-okolí

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

Příspěvekod Sadra17 » čtv 18. zář 2014 16:22:29

dva krajní kostry, prostřední + a dva vývody na motůrek, vypínač bude nejspíš svítit po přivedení +
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Sadra17
Palec nahoru! 4 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 2886
Registrován: pon 15. pro 2008 17:29:27
Bydliště: Jižní čechy

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

Příspěvekod PavelZet » čtv 18. zář 2014 17:56:17

díky, šlo by to nakreslit jako schéma?
Škoda felicia 1.3Mpi 1997
PavelZet
Palec nahoru! 1 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 136
Registrován: čtv 30. dub 2009 16:13:11
Bydliště: Brno-okolí

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

Příspěvekod Sadra17 » pát 19. zář 2014 19:49:37

http://sadra17.rajce.idnes.cz/nastenka/#pepna_1.jpg nějak takhle ale musíš to zapojit na spínanej plus jinak ti to vyžere baterku ;)
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Sadra17
Palec nahoru! 4 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 2886
Registrován: pon 15. pro 2008 17:29:27
Bydliště: Jižní čechy

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

Příspěvekod PavelZet » sob 20. zář 2014 7:49:19

jo tak jsem to pochopil dobře. Spínaný +, to myslíš jako aby to šlo jen po zapnutí klíčku(svorka 15), jo? Sakryš,jsem si myslel že bych to zapojil aby mi to stahovalo i při vypnutým zapalování,když někde stojím,abych namusel zapínat zapalování...
Škoda felicia 1.3Mpi 1997
PavelZet
Palec nahoru! 1 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 136
Registrován: čtv 30. dub 2009 16:13:11
Bydliště: Brno-okolí

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

Příspěvekod Sadra17 » sob 20. zář 2014 11:29:43

ano, jestli je spínač podsvícenej tak by svítil furt a žral baterku ale je možný že podsvícenej nebude ;)
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Sadra17
Palec nahoru! 4 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 2886
Registrován: pon 15. pro 2008 17:29:27
Bydliště: Jižní čechy

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

Příspěvekod ferdamravenec » sob 20. zář 2014 11:58:30

jako nevím přesný zapojení spínače , ale cca před měsícem jsme tu řešili jeden a ten byl :

1 a 2 motor
4 kostra
3 a 5 plusy , z toho jeden přes např zapalování , a druhej stálej , a to kvůli tomu aby šlo okno zavřít když je klíček vypnutej , otevřít při vypnutým klíčku nejde ,

jináč jsou spínače přímo s podsvětlením žárovkou nebo led diodou
podsvícení na vývodu zvlášť
nebo i bez podsvícení
ferdamravenec
Palec nahoru! 15 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 3978
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

Příspěvekod PavelZet » ned 23. lis 2014 21:39:12

Pořád jsem se nějak nemohl dostat k tomu abych vám všem mohl touto cestou poděkovat za ochotu poradit, díky :-)
Stahovačky jsem namontoval a zapojil nakonec na originál vypínač dodávaný tatrou,který obrací polaritu. Vše funguje přesně podle představ ;) .
Teď jsem si zase vymyslel centrálku na DO, protože mě už nebaví furt auto obcházet s klíčkem :roll: ... Těch centrálek na DO a ve 24V provedení není moc na netu. Našel jsem ale tuhletu
http://shop.molpir.sk/default.aspx?cont ... d_id;23774
Je za moc dobrou cenu a říkal jsem si, že prostě zapojím jen dva motorky a hotovo.. pak jsem ale objevil na stránkách ještě tuto
http://shop.molpir.sk/default.aspx?cont ... d_id;28989
ale ta už je teda pěkně drahá, to se mi moc za ni dávat nechce.. tak přemýšlím, v čem může být jiná. Napadá mě, že jsou tam třeba nějaké silnější motorky nebo že by tam byl nějaký spešl držák těch motorků do dveří? :? nevím, co myslíte?
Škoda felicia 1.3Mpi 1997
PavelZet
Palec nahoru! 1 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 136
Registrován: čtv 30. dub 2009 16:13:11
Bydliště: Brno-okolí

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

Příspěvekod 103457 » ned 23. lis 2014 21:43:56

To první je univerzál a to druhé přímo na tatru, takže budou uzpůsobený držáky a naohýbaný dráty. Možná i s origo upevněním do zámku.
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Palec nahoru! 95 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 10788
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

Příspěvekod PavelZet » pon 24. lis 2014 20:17:05

hmm,takže asi je lepší ta druhá, co..
Škoda felicia 1.3Mpi 1997
PavelZet
Palec nahoru! 1 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 136
Registrován: čtv 30. dub 2009 16:13:11
Bydliště: Brno-okolí

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

Příspěvekod Sadra17 » úte 25. lis 2014 18:10:42

na monzáž bude, ale komponenty budou stejný ;)
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Sadra17
Palec nahoru! 4 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 2886
Registrován: pon 15. pro 2008 17:29:27
Bydliště: Jižní čechy

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

Příspěvekod Jojo » sob 13. říj 2018 14:56:19

ferdamravenec píše:jako nevím přesný zapojení spínače , ale cca před měsícem jsme tu řešili jeden a ten byl :

1 a 2 motor
4 kostra
3 a 5 plusy , z toho jeden přes např zapalování , a druhej stálej , a to kvůli tomu aby šlo okno zavřít když je klíček vypnutej , otevřít při vypnutým klíčku nejde ,

jináč jsou spínače přímo s podsvětlením žárovkou nebo led diodou
podsvícení na vývodu zvlášť
nebo i bez podsvícení


Prosim vas bude toto zapojenie fungovat aj na oreginal spinac ... Pokazil sa mi motorcek oreginal el.okien tak na sofrovu stranu som dal univerzalny spustac a motorcek mam dva kable ..chcem to napojit na spinac co bol len mi ide okno len jednim smerom a nedari sa mi napojit ani na kable vo dverach ... Je to mozne napojit na tento spinac_
Dakujem

https://imgur.com/a/xWwTy1I
Jojo
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 36
Registrován: pon 01. led 2018 22:41:43
Bydliště: Žiar nad Hronom

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

Příspěvekod 103457 » sob 13. říj 2018 19:23:45

Jojo - nebude ti to fungovat, protože origo okna mají automatiku a ty okno ovládáš impulse, kdežto uni okna jsou bez automatiky a směr dolů/nahoru se ovládá změnou polarity. Aby ti to fungovalo, musel by jsi mezi spač a okno vrazit relátka, jedno pro směr dolů a jedno pro směr nahoru. Sám to tak mám, když jsem na OF el. stahovačky (kovový slovenský) chtěl použít NF tlačítka s novým tunelem.
Obrázek
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Palec nahoru! 95 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 10788
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

Příspěvekod Jojo » sob 13. říj 2018 21:04:35

No fasa... :o Relatka to je pre mňa Spania dolina takže šoférove okienko vytiahnem na doraz odpojím káble ,nahodím tapacir a hotovo. Dnes som vymlátil poistky, baterka ta si už potom ani necvakla a šok mi spravilo Relé zhavenia čo je pri motore..
Pri vypnutom zapaľovaní vnom vrčalo a to boli nervy že čo sa deje len som zistil že mi neukazuje ani otáčky ,nesvietia kontrolky ručna,baterka,atď len kontrolka zhavenia blikala našťastie bola odpálená poistka a keď sa vymenila relé zhavenia ostalo ticho .. tie vybrane slova čo som použil a ostal šedivý z relé tak to vzdám.
Bude sa používať spolujazdcove to je funkčné oreginal...
Keď som zapojil uni tak cez tlacitko mi išiel jeden smer keď som chcel dať opačne musel som prehodiť + a - .... Ja som myslel že to tlacitko je založené na tomto princípe http://www.agcoauto.com/content/news/p2_articleid/153 keď sa zroluje stránka je tam znázornené zapojenie..
Jojo
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 36
Registrován: pon 01. led 2018 22:41:43
Bydliště: Žiar nad Hronom

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

Příspěvekod 103457 » ned 14. říj 2018 7:44:14

Správně vypínače dávají jen impuls elektronice a ta už ví, zda ten impuls je pro směr dolů nebo nahoru, podle toho, zda jis talčítko zmáčknul na jedné nebo druhé straně. Sama pak řídí chod motoru, proto třeba nemusíš držet tlačítko pořád, ale stačí jen stisknout a pustit, přičemž okno jede samo. V okamžiku, kdy narazí na překážku stoupne proudové zatížení a elektronika sama vypne, buď když okno dojede do konce nebo dáš do okna ruku, ap. Ale univerzály tohle neumí, tam když czhceš aby okno jelo musíš držet spínač pořád. Motor nemá elektronuiku a funguje na principu změny polarity (přeození plus za minus a obráceně ), přesně jak je to v tom odkazu, který jsi vložil.
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Palec nahoru! 95 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 10788
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

Příspěvekod PavelZet » stř 17. říj 2018 20:47:28

Ahoj, prosím o radu. Mám v autě universál el.okna od původního majitele. Štve mě ale jak jsou ty motorky slabé a často jim musím pomáhat dokonce i rukou-protože jak cítí odpor okna tak se vypínají. Do motorku vedou 2dráty (zelený a modrý).
No sehnal jsem si originál škoda el.stahovačku, kterou ale nevím jak zapojit, vede do ní totiž pět drátů, vím jen, že to jsou 30,31,15,impuls z vypínače a pátý drát nevím co je ale údajně se nikam nezapojuje....
Nevíte někdo jak to udělat? Díky Pavel
Škoda felicia 1.3Mpi 1997
PavelZet
Palec nahoru! 1 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 136
Registrován: čtv 30. dub 2009 16:13:11
Bydliště: Brno-okolí

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

Příspěvekod 103457 » stř 17. říj 2018 20:49:42

Už jsem to tu rozepsal nemůžeš dát origo okna s automatikou na kabeláž pro univerzály. Musíš sehnat origo kabeláž a pochopitelně i origo přepínače. na tu tvojí kabeláž ani vypínače ti to chodit nebude.
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Palec nahoru! 95 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 10788
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

Příspěvekod PavelZet » stř 17. říj 2018 21:14:53

Jojo, pročítal jsem si to všechno, mno, tak jsem myslel, že to bude jednodušší :-(
Škoda felicia 1.3Mpi 1997
PavelZet
Palec nahoru! 1 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 136
Registrován: čtv 30. dub 2009 16:13:11
Bydliště: Brno-okolí

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

Příspěvekod Maty » čtv 18. říj 2018 5:56:36

Vedou k těm oknům co tam máš teď nějaké "pořádné" dráty aspoň? Pokud tam máš natahaný nějaký tkaničky k těm oknům tak tomu pomůžeš pokud k tomu natáhneš silnější dráty. Ideálně alespoň 2,5mm2
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Je ... Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Český pravopis je freeware, ale v žádném připadě není open source! Používej dle libosti, ale nemodifikuj ho!
Uživatelský avatar
Maty
__________________
__________________
Palec nahoru! 38 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 5448
Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
Bydliště: Liberec 11

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

Příspěvekod Papi » čtv 18. říj 2018 8:25:19

103457 píše:Už jsem to tu rozepsal nemůžeš dát origo okna s automatikou na kabeláž pro univerzály. Musíš sehnat origo kabeláž a pochopitelně i origo přepínače. na tu tvojí kabeláž ani vypínače ti to chodit nebude.


Origo vypinace nejsou potreba, da se pouzit i vypinac pro univerzaly. Nejde tam akorat zapojit podsviceni.

Jinak kdyby nekdo chtel pouzit "origo" tlacitka na univerzaly: Audi 80, 100 mely fyzicky stejna, jako Felda, ale zapojena pro "hloupe" stahovacky, akorat s cervenym podsvicenim. A feldi stahovacky jsou z VW T4 :D

Kdyz tak o tom premyslim, teoreticky by stacilo ty dva draty, co vedou do dveri, napojit na stale +, spinac by uz pak sel resit primo ve dverich - je to jen o privedeni + nebo - na dany pin. Nevyhoda je, ze by pak stahovacky byly stale zaple a neslo by ovladat okno spolujezdce. Pokud ma stahovacka fungovat plnohodnotne, jsou potreba aspon 4 kabely do dveri - napajeni, kostra, spinane napajeni a ovladaci signal.

Pro inspiraci, zapojení pinů konektoru, co je primo na motorku:
http://t4-wiki.de/w/images/Elektrik_Fen ... chluss.jpg
1, 11 - volné piny
2. Spínaných +12V (přes 10A pojistku)
5. Dveřní spínač (po otevření dveří vypne stahovačky)
6. Kostra
7. Napájení osvětlení tlačítek
10. Stálých +12V (přes 30A pojistku)
12. Sekundární spínač (spolujezdec) - ovladaci signal
13.Primární spínač (řidič) - ovladaci signal
14. +12V pro tlačítko
Obrázek
Felicia Sport Line 1.3MPI
Papi
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 280
Registrován: pon 24. bře 2014 19:58:51
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou


Zpět na Kavárna

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron