FeliciaKlub • Zobrazit téma - Výměna rozvodů - co všechno měnit

Výměna rozvodů - co všechno měnit

Simos 2P
135M, 136M

Výměna rozvodů - co všechno měnit

Příspěvekod MIKO94 » čtv 15. zář 2016 23:17:12

Zdravím,

vím, že to nejspíš je už docela ohrané téma, ale přesto nejsem schopen to najít a tak se obracím sem :D

Vzhledem k tomu, že jsem pátý majitel a auto mám od května (auto r. v. 2000), ještě jsem neudělal rozvody. Chtěl bych se zeptat, co všechno se musí při rozvodech vyměnit (přinejmenším při výměně rozvodového řetězu), protože mám takový dojem, že to je originál, nebo přinejmenším už letité (jako některé díly, např. zadní ložiska a přední čepy ještě originál z výroby :D ). Klínový řemen je novější (počítám 2-3 roky), ale od května zpátky za poslední 2 roky auto najelo max. 3 tisíce km. Olej a olejový filtr mám nový (max. najeto 100 km) Kolik vás stály rozvody?

Jinak jsem i přemýšlel, myslíte, že má cenu při této příležitosti zkontrolovat těsnění pod hlavou motoru, eventuelně jej vyměnit a motor pročistit a potěsnit? Motor má okolo 200 tisíc km. Jinak máte někdo zkušenosti u Felicií, jak zjistit skutečný stav tachometru? Abych věděl, na čem skutečně jsem :D
MIKO94
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 91
Registrován: stř 20. črc 2016 13:43:54
Bydliště: Semily

Re: Výměna rozvodů - co všechno měnit

Příspěvekod vodi » pát 16. zář 2016 1:58:19

Měníš řetěz a kolo vačkový a klikový hřídele. Jestli s nim nemáš větší problém, tak bych u feldy s najetýma 200 000 km řetěz neměnil. I když po vyměněný je pěkně tichý ;) a stojí pár korun...

Nevim co chceš kontrolovat na těsnění pod hlavou. Jeho poškození bys viděl na stavu oleje/vody. A když hlavu sundáš, tak se dává těsnění automaticky nový!

A stav km se u feldy nijak elektronicky zjistit nedá. Leda tak odhad podle stavu interiéru...
Škoda Felicia 1.3 Mpi, 50kW, '98, Magic
Mazda MX-5 NB-fl 1.8, 107kW, '01
Subaru Legacy IV 2.0, 121kW, '07
Uživatelský avatar
vodi
Palec nahoru! 1 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 163
Registrován: úte 21. kvě 2013 14:21:33
Bydliště: Plzeň, Vimperk

Re: Výměna rozvodů - co všechno měnit

Příspěvekod Maty » pát 16. zář 2016 4:33:25

Jinak u rozvodů se mění .... rozvodová sada (řetěz a 2 ozubená kola), těsnění pod víkem rozvodů a těsnění pod vanou .... toť vše cena rozvodů se pohybovala okolo 400Kč dát si při výměně pozor, aby jsi trefil správné průměry kol .. dělaly se 2 druhy

Těsnění pod hlavou je naprosto zbytečné kontrolovat dokud nezačnou nějaké problémy s motorem.

Osobně jsem na 1.3MPi najel za rozvody tachometrových cca 250tis km. Pokud je člověk aspoň trošku zručnej tak to je práce v pohodičce na 2 hodinky
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Je ... Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Český pravopis je freeware, ale v žádném připadě není open source! Používej dle libosti, ale nemodifikuj ho!
Uživatelský avatar
Maty
__________________
__________________
Palec nahoru! 38 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 5416
Registrován: sob 01. bře 2008 10:52:40
Bydliště: Liberec 11

Re: Výměna rozvodů - co všechno měnit

Příspěvekod MIKO94 » pát 16. zář 2016 12:25:19

Díky moc za info. Já bych rozvody nechal, ale když jsme na to koukali při seřizování klapky, tak už jsou docela i vyběhaný, takže by asi opravdu nebylo ke škodě to vyměnit. Jinak já to dělat nebudu, na to mám tady svůj oblíbený servis, stejně potřebuji ještě opravit a zkontrolovat pár věcí... :D - VYŘEŠENO
MIKO94
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 91
Registrován: stř 20. črc 2016 13:43:54
Bydliště: Semily

Re: Výměna rozvodů - co všechno měnit

Příspěvekod Rob » pát 16. zář 2016 12:50:47

chápu, že "nové" auto chceš mít v cajku a neřešit někde nějaké problémy až nastanou někde 100 km od baráku. Ale ty rozvody... to je strašák u nových aut, které mají až na velmi sporadické výjimky řemen a vydrží s bídou deklarované km v servisní knize. Ale u feldy bych se rozvodů nebál a pokud nejsou nějak extrémně hlučné, neměnil bych. Obecně u 16 letého auta bych nebyl až tak nějak extra přísnej na 100 % ní technickej stav, jasan, musí to brzdit, svítit, startovat a jezdit bez nějakých silně negativních projevů... ale chytat "mušky", kterých tak staré auto s 200 kkm bude mít jistě dost, to bych nedělal. Zvláště pokud to budeš někomu dávat na servis a nebudeš si to dělat sám - tam bych mohl říct: hrabej se v tom, když tě to baví. Ale takhle se v tom bude rád hrabat někdo druhej a za tvoje peníze. A jako každej kdo to dělá pro peníze tě bude upozorňovat na kdejakou maličkost a doporučovat ti její odstranění... Já bych osobně nechal vyměnit jen problematické věci, které souvisí s provozem/bezpečností, ale že někde něco zachrastí nebo vrzne, to je prostě u takového auta s takovými kilometry normální. Přetěsňovat motor taky myslím nemá valný smysl, jestli to teda přímo z toho motoru neteče nebo tě kvůli tomu nevyhodí z STK. A i tak je lepší motor předtím otřít hadrem a je přetěsněno :-D. Nenech si zbytečně tahat prašule z peněženky nějakejma vyčůránkama... koneckonců většina obvyklých výměn je zde popsaných a při troše snahy a šikovnosti se dá hodně věcí pořešit svépomocí a za pár korun.
Rob
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 769
Registrován: stř 25. led 2012 9:42:25
Bydliště: Vysočina

Re: Výměna rozvodů - co všechno měnit

Příspěvekod Matuhsch » pát 16. zář 2016 12:57:47

este bych k tomu preventivne prihodil gufero remenice klikovky..
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Matuhsch
Palec nahoru! 5 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 1111
Registrován: pát 17. dub 2009 20:23:29
Bydliště: Modřice

Re: Výměna rozvodů - co všechno měnit

Příspěvekod vaclavka » pát 04. kvě 2018 14:20:10

Koupyl jsem felicii 1.3 lxi r.v.2000 mpi Chtěl bych si udělat rozvody. Na minulém autě favorit jsem to zvládl. Ale raději se zeptám jak postupovat u feldy a jaké díly předem zakoupyt a značku dílů? Napadá mě toto: Rozvodová sada, gufero klikovky, těsnění boční výko, těsnění vany. Někde jsem četl i o výměně vodní pumpy a klínového řemenu? Děkuji za rady.
vaclavka
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 10
Registrován: pon 30. dub 2018 20:22:26

Re: Výměna rozvodů - co všechno měnit

Příspěvekod Rob » pát 04. kvě 2018 14:35:31

Pokud jsi to zvládl u favorita, není důvod abys to nezvládl zde.Je to stejný motor. Jinak ty díly co píšeš stačí koupit, není nic potřeba navíc. Rozhodně bych nešetřil na ničem, na rozvodech ani na těsněních, nemá smysl ušetřit dvacku a dát tam nějakej čínskej šmejd. Koupil bych origo prvovýrobní škoda. Ty díly jsou i tak laciné. Pumpa není součástí rozvodů jako například u octavie a je zbytečné ji měnit, pokud není problematická. Ale budeš mít příležitost se pořádně podívat, zda tam někde z pumpy neteče, mohl bys to případně udělat při jedné práci. Řemen od alternátoru můžeš samo také zkontrolovat, nicméně stejně jako pumpa není součástí rozvodů, takže není výměna proto nevyhnutelná.

Pozor jen při koupi rozvodů, jsou dva typy, takže určitě při nákupu uveď rok výroby auta!
Rob
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 769
Registrován: stř 25. led 2012 9:42:25
Bydliště: Vysočina

Re: Výměna rozvodů - co všechno měnit

Příspěvekod vaclavka » pát 04. kvě 2018 17:01:32

Děkuji za odpověd. Ještě mě napadlo jestli tam není potřeba nějaká napínací kladka když mám posilovač řízení?
vaclavka
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 10
Registrován: pon 30. dub 2018 20:22:26

Re: Výměna rozvodů - co všechno měnit

Příspěvekod vaclavka » sob 05. kvě 2018 22:22:19

Jo a taky jsem u favorita čistil na olejovým čerpadle tu ocelovou kuličku s pérkem. To by asi mělo být na feldě taky? Ještě, že už tady není rozdělovač. S ním to byl porod to dát do správného zubu :-)
vaclavka
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 10
Registrován: pon 30. dub 2018 20:22:26

Re: Výměna rozvodů - co všechno měnit

Příspěvekod Rob » čtv 10. kvě 2018 8:04:25

posilovač jsem na feldě nikdy neměl, takže nevím jak je to tam řešeno. každopádně napínací kladka od řemene posilovače rozhodně není součástí rozvodů, takže z tohoto důvodu není třeba měnit. Olejové čerpadlo by mělo být stejné jako u favorita, i když nikdy jsem tento díl nerozebíral, nebylo to zapotřebí. Pokud se olej a filtr mění v předepsaných intervalech, tak je to prakticky bezúdržbové (olejové čerpadlo).
Rob
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 769
Registrován: stř 25. led 2012 9:42:25
Bydliště: Vysočina


Zpět na 1,3 MPi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků