Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezdu

Simos 2P
135M, 136M

Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezdu

Příspěvekod MIKO94 » stř 06. čer 2018 23:06:18

Poslední dobou si tu začínám připadat, jak kdybych sem psal deníček problémů... :D Od zimy se to tak nějak lehce kutálí a něco krapet s*ere, proto se obracím sem, pokud máte zkušenost, co byste poradili :D

V poslední době mám trochu menší problém ohledně otáček a výkonu při rozjezdu auta. Auto stojí přes noc venku, dopoledne je už pořádné teplo. Nastartuju auto a otáčky se drží na někých 1200-1300 otáčkách. Otáčky klesnou postupně na 1000 až 800 až po nějaké kilometrové nebo dvoukilometrové jízdě. Zároveň při rozjezdu cítím, že mi hůře táhne motor, ale pak se srovná. Při dalším startu již není problém. Když je ráno chladno, tak se mi stává, že motor nastartuju a otáčky se drží kolem těch cca 800-1000 a tah motoru je dobrý, ale v poslední době se mi to střídá s těmi 1300 otáčkami a mám lehce i problém s tahem při výjezdu.

Lambda sonda se zatím nehlásí ke slovu, ale mám podezření na škrtící klapku. Je fakt, že už párkrát musela seřizovat (problém s výkonem/výměna baterie atd.).

Bavil jsem se o tom s automechanikem, co mu dávám opravovat auto a ptal jsem se ho, jestli to nemůže dělat klapka. Říkal, že by mohla, že prý může být nějak propojená s lambdou a ta pak může posílat ŘJ nesmysly.

Kde si myslíte, že bych mohl hledat závadu, případně jak ji vyloučit? Díky za tipy :)
MIKO94
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 69
Registrován: stř 20. črc 2016 13:43:54
Bydliště: Semily

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvekod ferdamravenec » čtv 07. čer 2018 7:14:11

nejdřív projdi čidla , vzduch a voda (vyčistit kontakty a u vzduchovýho i snímače) , chce to mít píchnutý na počítač aby se zkontrolovala teplota kterou čidlo udává ŘJ jestli +- odpovídá
ferdamravenec
Palec nahoru! 15 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 3934
Registrován: čtv 13. led 2011 7:18:25
Bydliště: Horní Podluží

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvekod Rob » čtv 07. čer 2018 8:14:09

Základ je nahlédnout do paměti závad. Fyzicky bych zkontroloval čidla včetně lambdy, jestli některé nemá špatný kontakt, ohnutý nebo rezavý pin apod. Když už to budeš dělat, všechny svorkovnice které budeš kontrolovat, prostříkni kontaktsprejem. Nebude na závadu zkontrolovat funkčnost čidel ve VAGu jak píše Ferda - ideálně po delší jízdě až je motor zcela ohřátý a to jak čidlo vody tak i vzduchu. Určitě zkontrolovat ve VAG scope i oscilaci lambdy.

Obligátní otázka - jak starý je palivový filtr, kolik má najeto? Znám borce co mají najeto 200 kkm a neměnili ho ani jednou. Většinou se na to přijde když utrápí čerpadlo, které je mnohonásobně dražší než filtr. Na problém se zapalováním to nevypadá, ale stejně - co svíčky, jak jsou staré, kolik mají najeto, jsou tam ty co tam mají být nebo někdo experimentoval?

Když už píšeš o té klapce, pokud se seřizovala (předpokládám že se dělalo základní nastavení a reset adaptačních hodnot), byla precizně z obou stran vyčištěná? Opět - některým lidem (i mechanikům v autorizovaném servisu!!!) se nechce klapku demontovat a akorát ji prostříknou čistícím sprejem. Z druhé strany je ovšem klapka tak zahnojená a úsady tak připečené, že to dá práci na několik desítek minut, než se uvede do použitelného stavu. Kdo to dělá pravidelně třeba po 20 kkm, má to na pár minut. Není taky od věci zaslepit na víku klapky přisávání výparů z klikové skříně a z víka ventilů to svést do nějakého odlučovače, plastové lahve nebo prostě pod auto
Rob
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 742
Registrován: stř 25. led 2012 9:42:25
Bydliště: Vysočina

Re: Vysoké otáčky při startu a špatný tah motoru při rozjezd

Příspěvekod MIKO94 » pon 18. čer 2018 22:21:23

V paměti závad jsem našel pouze závadu "00522 - Snímač chladící kapaliny (G62) 30-10 - prerušení n. zkratna plus - sporadicky", zřejmě při nechtěném pohybu ruky při kontrole odporu (problém začal dělat již dříve). Lambda sonda je nyní v klidu od té doby co se vyměnillo čerpadlo, pal. filtr a palivové hadičky k liště se vstřiky.

Palivový filtr se měnil na letos jaře, při problému se zadřeným palivovým čerpadlem (později i to). Svíčky jsem měnil taky v té době, právě při problému se špatným výkonem motoru za tříbodové NGKáčka, takže mají najeto jen pár tisíc.

Za 14 dnů pojedu na výměnu oleje takže to zrovna napíchneme na diagnostiku a asi ji celou projedeme, zatím mám spadeno na špatné teplotní čidlo a škrtící klapku. Jinak dělá to pouze jak píše VAG sporadicky, ne po každé. Jakmile se problém srovná, během dne již většinou není problém při dalším startu.
MIKO94
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 69
Registrován: stř 20. črc 2016 13:43:54
Bydliště: Semily


Zpět na 1,3 MPi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník