Bezpecnost Felicie

pokec o všem možném i nemožném

Bezpecnost Felicie

Příspěvekod Papi » čtv 10. led 2019 12:10:26

Docela casto vidam/slycham nazory, ze Felda je nebezpecne auto i v porovnani s auty ze sve doby. Nejak se mi tomu nechtelo verit uz treba proto, ze muj combik vazi tunu - coz odpovida Polu nebo ibize vyrabene ve stejnem obdobi. Bohuzel Felicia nikdy nebyla testovana v ramci NCAP, takze neexistuje realne porovnani. Proto jsem zkusil udelat drobny pruzkum na vsevedoucim Internetu.
Vedel jsem, ze casopis auto, motor a sport udelal crashtest jedne z prvnich vyztuzenych felicii s dvema airbagy. Bohuzel jsem ho nedokazal dohledat, vim jen, ze v originale vysel v roce 1995. Nastesti se mi podarilo najit obrazek s tabulkou pretizeni - asi nejdulezitejsi cast clanku. I kdyz byl uz dost degradovany, podarilo se mi vycist nasledujici hodnoty:

Ridic/spolujezdec
HIC (head injury criterion) - 345/523
Pretizeni hlavy. 65g/54g
Uhel vykyvu hlavy. 40°/65°
Pretizeni hrudniku. 48g/40g
Pretizeni panve. 44g/48g

Tabulka byla doprovazena obrazkem figuriny, ze ktere vyplyvalo, ze roziko zraneni je pro horni polovinu tela nizke a pro nohy stredni z duvodu pruniku karoserie do interieru. Dale bylo konstatovano, ze bezpecnost nedosahuje kvalit drive testovaneho Pola, ale blizi se jim.

Bohuzel vysledky testu Pola jsem nedohledal. Dohledal jsem ale vysledky jinych soudobych automobilu, vybavemych 2 airbagy, ktere byly testovany i NCAPem: Opel Corsa B (**), Fiat Punto(****) a Ford Fiesta (***)

Punto Fiesta. Corsa
702/712. 540/562. 479/705
80/67g. 76/74g. 56/65g
0/45°. 40/75°. 25/90°
46/42g. 47/37g. 53/56g
48/45g. 38/45g. 55/54g

Hodnoty pretizeni Felicie se nachazi nekde mezi Fiestou a Puntem, tedy na rozhrani 3 a 4 hvezdicek NCAP, coz odpovida i hodnoceni v clanku o Felicii - Polo 6N ma v NCAP hodnoceni 3 hvezdicek s 1 airbagem, 4* s dvema airbagy a omezovaci pasu.

Dalsi zajimava i formace se nachazi v tomto.clanku o bocnim testu Felicie safe line, ktery bezpecnost hodnoti velmi kladne.

https://archiv.ihned.cz/c1-793307-v-cra ... nou-znamku

Toliko teorie. Jaka je ale praxe? Smutna skutecnost je, ze pro cesky trh nebyly Felicie v zakladu vybavene ani airbagy, ani bezpecnostnim sloupkem volantu a ani predpinaci pasu. Kdyz vidim obrazek z realne nehody, vzdy me zarazi poloha volantu, zarazeneho ve stropu... Takze bohuzel plati, ze Felicie bez airbagu je velice nebezpecne auto a airbag je v tomto pripade prvek, ktery bezpecnost podstatne zvysuje. Rozhidne ale neni pravda, ze je vyrazne nebezpecnejsi, nez podobna auta sve doby a dle testu naopak patrila k nadprumeru.

Jaky je vas nazor na vec? Pokud by mel nekdo dalsi informace, budu za ne rad :) Napriklad by me zajimalo, proc Felicie nikdy neprosla pres NCAP
Naposledy upravil Papi dne čtv 10. led 2019 15:07:36, celkově upraveno 1
Obrázek
Felicia Sport Line 1.3MPI
Papi
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 293
Registrován: pon 24. bře 2014 20:58:51
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou

Re: Bezpecnost Felicie

Příspěvekod Jura_Favorit » čtv 10. led 2019 13:58:55

Škoda Favorit 1.3 MPi (136 GLXi) MOTOR EXCEL - profil, rajče.net
Škoda Octavia combi 1.9 TDI elegance - daily car
Uživatelský avatar
Jura_Favorit
Palec nahoru! 14 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 2382
Registrován: pát 06. bře 2009 1:15:10
Bydliště: Olomoucko

Re: Bezpecnost Felicie

Příspěvekod Papi » čtv 10. led 2019 14:06:58

Kruci, nekoukal jsem (a nechtel ozivovat) na temata starsi,nez 5let, pardon :D
Obrázek
Felicia Sport Line 1.3MPI
Papi
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 293
Registrován: pon 24. bře 2014 20:58:51
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou


Zpět na Kavárna

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron