FilmováAuta.CZ

Palubní počítač II - popis instalace

Co je potřeba:

Koupil jsem palubní počítač pro Felicii. A rozhodl jsem, že si to namontuji do auta sám. Naštěstí jsem zručný a šikovný.

Co budeme k tomu potřebovat. Trpělivost, křížový šroubovák, nůž, nebo kleště a samozřejmě palubní počítač s dráty a čidly. Tak začneme rozebírat štít přístrojů.

Přehled příslušenství

Přední panel Zadní část panelu
1 - LCD display
2 - Ovladací tlačítka
3 - Akustický měnič
4 - Konektor hlavního svazku (černý)
5 - Konektor snímače rychlosti (žlutý)
6 - Tlačítko RESET
Konektory
1 - Konektor hlavního svazku (černý)
2 - Venkovní teploměr
3 - Ukostření (hnědý)
4 - Napájení + 12V (červený)
5 - Přípojka palivoměru
6 - Snímač průtoku s předzesilovačem
7 - Kovový třmen snímače průtoku
Konektor snímače rychlosti Palubní počítač
1 - Konektor snímače rychlosti (žlutý)
2 - Snímač rychlosti
3 - Tesnící tmel
4 - Držák teploměru s upevňovacím šroubem
5 - Upínací pásek (8 kusů)

Demontáž štítu

Demontáž štítu

Štít přístrojů je upevněn pěti šroubky. Místa, kde naleznete šroubky, najdete na obrázku. Jinak je umístěn pod krytkou vedle spínače obrysového světla, další šroubky jsou u série spínačů po pravé ruce.Ty jsou schovaný pod krytkou úplně vpravo a vlevo. Další šroubek najdete pod krytkou, kde má byt palubní počítač. Poslední šroubek najdete mezi dvěma ofukovači nad serií spínačů. Doufám, že šroubky máte všechny vyndaný. Teď to přijde malinko složitější. Nejdříve v motorové části uvolněte z příchytek náhon rychloměru. Nahoře prsty vyjměte panel z drážek, pak se snažte celý najednou povysunout. Pozor na konektory. Ty docela vadí. Až budete mít konektory skoro venku, tak jej odpojte pomocí packu. Konektory nemusíte označovat, oni jsou vlastně označeny. Takže se nemůžete splést. Pokud jste to udělali. Pak pokračujte odpojováním přístrojové desky. Jsou tam dva drátěné třmeny, které drží panel přístrojů a štít přístrojů. Pak uvolněte dva zdola. A hele, štít přístrojů je venku! Ale panel přístrojů je ještě uvnitř. Pak zbývá uvolnit náhon rychloměru. Pak už můžete s tím volně hýbat. Konečně můžete uvolnit poslední tři konektory. Nelekněte, hodiny v panelu přístrojů se vypnou! Zas píši, že si nemusíte pamatovat umístění konektoru. Jsou označeny barvou a čísly. Pokud jste se až sem dostali, blahopřeji, sundali jsme panel přístrojů! Teď můžete dělat cokoliv. Od výměny žárovek až po instalovaní palubního počítače.

Čidla v motorové části

Čidla v motorové části
Červený kabel
Žlutý kabel
Snímač rychlosti
Snímač průtoku

Nejdříve protáhneme dvě čidla do motorové části. Můžete se orientovat podle obrázku. Začnem v motorové části. Vidíte dvě modré hadice na světla? Tak tam v přepážce jsou čtyři otvory. Dvě jsou obsazeny. Jednu z nich vybereme a uděláme dírku. Máme? Tak vlezte do auta a prostrčte dvě čidla (teplotní a snímač vstřikováni). Jde to velmi obtížně! Mě to trvalo s pomocníkem deset minut! Takže potřebujete dávku trpělivosti.

  • Hnědý kabel
    Pak přichází na řadu hnědý kabel ukostření. Udělal jsem to malinko chytře. Najděte konektory, které spínají světla. Na konektorech najděte hnědý kabel a připojte k tomu. Nemusíte hledat někde pod volantem, jak píše instalační manuál.
  • Červený kabel
    Zapojení červeného kabelu je malinko obtížné. Zkuste podle obrázku najít zadní konektory od spínací skřínky. Je to kovová trubice a ten konec, kde jsou konektory, je zabořen hluboko. Nás bude zajímat čudlík, který je nahoře uprostřed. Kdo má šikovné a malé ruce, v pohodě to tam zapojí. Zas kousek trpělivosti potřebujete.
  • Žlutý kabel
    Teď musíme zapojit žlutý kabel. (na obrázku) Najděte žlutý konektor, který byl zapojen do panelu přístrojů. Pokud máte, najděte konektor číslo jedna, je to taky žlutý kabel. Tak k tomu připojte. To je vše.

Snímač rychlosti

Teď bude poslední zapojovaní a to zapojení snímače rychlosti. Zkuste se orientovat podle obrázku. Snímač je plochý. Podle obrázku stačí přiložit k zadnímu tachometru a zajistit dvěma šrouby.

Teplotní čidlo

Teď budeme umisťovat teplotní čidlo. Čidlo umístíme pod přední nárazník, kde je umístěna mlhovka. Trasu kabelu veďte podél levé strany ve směru jízdy.

Snímač průtoku

Sejměte horní kryt motoru, aby vznikl přístup ke vstřikovacím ventilům, ze snímače vysuňte kovový třmen a odložte jej na bezpečné místo. A zapojte podle obrázku.

  • MOTOR 1.3 MPI: Kabel snímače průtoku veďte do průchodky do motorového prostoru podél stávajícího kabelového svazku ke vstřikovacímu ventilu čtvrtého válce zleva (při pohledu od čela vozu).
  • MOTOR 1.6 MPI: Kabel snímače průtoku veďte do průchodky do motorového prostoru podél přepážky oddělující motorový prostor a kabinu až za výměník topení a pak přímo ke vstřikovacímu ventilu prvního válce zleva (při pohledu od čela vozu).

Montážní návod ke stažení zde (Zip, 881 kB), starší verze ke stažení zde (Zip, 220 kB) a ještě jedna verze od 103457 - Venca pouze str 6-9 zde (Zip, 1,8 MB)

Palubní počítač

Zpracoval: Fibik.

Pokračování: Palubní počítač III - nastavení a ovládání

Celá serie:
Palubní počítač IV - prospekt
Palubní počítač III - nastavení a ovládání
Palubní počítač II - popis instalace
Palubní počítač I - TC-6

Návody:
Montážní návod (Zip, 881 kB)
Montážní návod (starší verze) (Zip, 220 kB)
Montážní návod od 103457 - Venca (starší verze, str 6-9) (Zip, 1,8 MB)
Uživatelská příručka (Zip, 634 kB)





Stránka byla zpracována za 0.011s.